Masterclass: Datagedreven Marketing

Krijg nieuwe inzichten om in de organisatie door te gaan met datagedreven marketing

Masterclass: Datagedreven Marketing

Eerstvolgende beschikbare data

INVESTERING

NIMA Member € 700,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 875,00 (excl. btw)

inlcusief lunch

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Nicolai Fabian Thijs Broekhuizen Gert Haanstra

BESCHIKBARE DATA

schrijf me in voor 11-06-24

Bar Beton
Centraal Station (spoor 4-5), Amersfoort

11-06-24
09:30 - 17:00

Masterclass: Data Driven Marketing

Weet wat je meet en wordt data driven! Leer hoe je data verzamelt, selecteert en analyseert, zodat je organisatie de juiste beslissingen kan nemen over de te volgen marketingstrategie en – uitvoering.

Iedere marketeer weet dat slim gebruik van data over de markt, de concurrentie en klantgedrag bepalend is voor het succes van een organisatie. Veel vakgenoten willen dan ook mogelijkheden onderzoeken om aan de juiste data te komen en deze analyseren. Maar met ‘data’ alleen ben je er niet. De stap van goede en bruikbare data(bronnen) naar commercieel succes is helemaal niet vanzelfsprekend. Deze masterclass scheidt het kaf van het koren en is ontwikkeld voor iedere marketingprofessional of ondernemer die datagedreven besluiten wil nemen, en zo meer impact wil maken met de data die voorhanden is. Je krijgt inzichten, tools en handvaten om met data aan de slag te kunnen gaan. Op weg naar een flexibele Data Driven organisatie.

 

Wat levert deze Masterclass je op?

In deze masterclass worden wetenschappelijke theorie over data en praktijkgerichte toepassingen samengebracht. Vooral de transformatie naar een succesvolle datagedreven marketingorganisatie, krijgt daarbij de aandacht. Wat heb je nodig, welke stappen neem je en hoe krijg je draagvlak? Naast de nodige theoretische onderbouwing, bespreken we succesfactoren en belemmeringen op weg naar een datagedreven organisatie. Je leert en zult ervaren wat je zelf direct kunt doen om met je organisatie een volgende stap te maken. Aan het einde van de workshop heb je nieuwe inzichten en ben je zeer gemotiveerd om je eigen organisatie te transformeren naar een datagedreven bedrijf, waarin marketingbesluiten worden genomen op basis van feiten en kennis over gedrag.

 

Programma

  • Tijdens deze workshop komen de volgende onderwerpen aan de orde:
  • Het kiezen van een businessmodel en de juiste (data-) strategie
  • Inzicht in digitale transformatie en de digitale fasering van organisaties
  • Leren samenwerken, de positie van stakeholders en nut en noodzaak van een data value team
  • Gebruik monitoring- en transformatiedashboard

 

Voor wie is deze workshop bedoeld?

De masterclass is op NIMA B-niveau en is bedoeld voor marketeers en ondernemers die marketingbesluiten willen nemen op basis van actuele data en data-analyses.