Masterclass: Merkpositioneren

Leer scherpe keuzes te maken en hoe je een merkstrategie ontwikkelt die zowel intern richting je management als naar klanten indruk maakt en groei realiseert.

Masterclass: Merkpositioneren

INVESTERING

NIMA Member € 700,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 875,00 (excl. btw)

Inclusief lunch en het boek 'Power Brands 2.0' van Marc Oosterhout t.w.v. €19,95!
Een voorbereidingsopdracht is onderdeel van deze masterclass.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 105 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Marcel Aalders

BESCHIKBARE DATA

schrijf me in voor 28-05-24

Bar Beton
Centraal Station (spoor 4-5), Amersfoort

28-05-24
09:30 - 17:00

schrijf me in voor 06-11-24

Tower 42
Diemerhof 42, Diemen

06-11-24
09:30 - 17:00

Masterclass spreker Marcel Aalders RM is in de vorige edities gemiddeld beoordeeld met een 8,3!
 
Je merk opnieuw uitvinden, voor het te laat is.
 
Snel veranderende marktomstandigheden, hevige concurrentie en voorgoed veranderd klantengedrag zijn uitdagingen waar veel merken mee te maken hebben. Daar komt bij dat de laatste jaren de meeste marketingbudgetten naar performance campagnes gingen gericht op korte-termijn salesresultaten gaan en dus niet in het merk zijn gestoken. Veel merken zijn daardoor nauwelijks onderscheidend meer of inmiddels omgevallen. Het erge is: veel van deze merken missen we eigenlijk niet eens.
 
Tegelijkertijd ontstaan er nieuwe merken die snel succesvol zijn. Deze disruptors zijn uitstekend in staat om scherp te kiezen en vanuit klantwaarde te denken. Ze kunnen markten snel blijvend veranderen.
In steeds meer markten ontdekken bedrijven te laat dat hun 'stuck in the middle-positie' die zo veilig leek het einde betekent. Niet scherp kiezen levert een anonieme merkpositionering op die vaak sterk functioneel van aard is en nauwelijks betekenis voor het leven van klanten biedt. De kernvraag 'welke emotionele betekenis en category entry points claimt het merk?' blijft dan onbeantwoord. Want daar moet je voor je merkstrategie naar op zoek. De visie in Byron Sharp’s 'How brands grow' en het denken vanuit jobs to be done helpt je hierbij.
 

Voorkom dat jouw merk zichzelf te laat opnieuw uitvindt! Ontwikkel een merkstrategie die zowel intern richting je management als naar klanten indruk maakt en groei realiseert.
 
Wat kun je verwachten van deze NIMA Masterclass Merkpositioneren?
 
We gaan vooral met elkaar in discussie en werken zelf aan ingebrachte merkcasussen. Interactie is gegarandeerd! 
Je zult anders gaan kijken naar je eigen merk en tal van praktijkvoorbeelden krijgen. Dit zal je uiteindelijk helpen om een nieuwe merkstrategie te ontwikkelen. De masterclass omvat zes programmaonderdelen: 
  • De basics van positioneren en de theorie helder uitgelegd
  • Inzichten uit neuromarketing en Byron Sharp
  • Dieperliggende klantbehoeften als basis (customer insights)
  • Praktische positioneringsmodellen en de merkpiramide
  • Inspirerende voorbeeldcases van succesvolle merken
  • Zelf aan de slag met je eigen positioneringscase en/of die van je vakgenoten
 
De Masterclass Merkpositioneren heeft een beperkt aantal plekken beschikbaar, dus wacht niet en schrijf je meteen in!