Masterclass: Merkpositioneren – Leer scherpe keuzes maken

Leer scherpe keuzes te maken en hoe je een merkstrategie ontwikkelt die zowel intern richting je management als naar klanten indruk maakt en groei realiseert.

Masterclass: Merkpositioneren – Leer scherpe keuzes maken

INVESTERING

NIMA Member € 640,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 800,00 (excl. btw)

Inclusief lunch en het boek 'Power Brands 2.0' van Marc Oosterhout t.w.v. €19,95!
Een voorbereidingsopdracht is onderdeel van deze masterclass.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word lid en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Lidmaatschap van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze lidmaatschap of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Marcel Aalders

BESCHIKBARE DATA

schrijf me in voor 02-12-22

Postillion Hotel Utrecht Bunnik
Baan van Fectio 1, 3981 HZ Bunnik

02-12-22
09:30 - 17:00

schrijf me in voor 22-06-23

Volgt
,

22-06-23
09:30 - 17:00

Masterclass spreker Marcel Aalders RM is in de vorige edities gemiddeld beoordeeld met een 8,3!
Je merk opnieuw uitvinden, voor het te laat is.
Snel veranderende marktomstandigheden, hevige concurrentie en voorgoed veranderd klantengedrag zijn uitdagingen waar veel merken mee te maken hebben. Daar komt bij dat de laatste jaren de meeste marketingbudgetten naar performance campagnes gingen gericht op korte-termijn salesresultaten gaan en dus niet in het merk zijn gestoken. Veel merken zijn daardoor nauwelijks onderscheidend meer of inmiddels omgevallen. Het erge is: veel van deze merken missen we eigenlijk niet eens.
Tegelijkertijd ontstaan er nieuwe merken die snel succesvol zijn. Deze disruptors zijn uitstekend in staat om scherp te kiezen en vanuit klantwaarde te denken. Ze kunnen markten snel blijvend veranderen.
In steeds meer markten ontdekken bedrijven te laat dat hun ‘stuck in the middle-positie’ die zo veilig leek het einde betekent. Niet scherp kiezen levert een anonieme merkpositionering op die vaak sterk functioneel van aard is en nauwelijks betekenis voor het leven van klanten biedt. De kernvraag ‘welke emotionele betekenis en category entry points claimt het merk?’ blijft dan onbeantwoord. Want daar moet je voor je merkstrategie naar op zoek. De visie in Byron Sharp’s ‘How brands grow’ en het denken vanuit jobs to be done helpt je hierbij.
Voorkom dat jouw merk zichzelf te laat opnieuw uitvindt! Ontwikkel een merkstrategie die zowel intern richting je management als naar klanten indruk maakt en groei realiseert.

Wat levert deze NIMA Masterclass Merkpositioneren je op?

We gaan vooral met elkaar in discussie en zelf aan de slag met ingebrachte merkcasussen. Interactie gegarandeerd!
Je gaat anders kijken naar je eigen merk en krijgt tal van praktijkvoorbeelden. Dit geeft je uiteindelijk handvatten hoe jij een nieuwe merkstrategie ontwikkelt. De masterclass kent zes programmaonderdelen:
  • De basics van positioneren en de theorie helder uitgelegd
  • Inzichten uit neuromarketing en Byron Sharp
  • Dieperliggende klantbehoeften als basis (customer insights)
  • Praktische positioneringsmodellen en de merkpiramide
  • Inspirerende voorbeeldcases van succesvolle merken
  • Zelf aan de slag met je eigen positioneringscase en/of die van je vakgenoten
De Masterclass Merkpositioneren heeft een beperkt aantal plekken beschikbaar. Wacht dus niet en schrijf je meteen in!