Masterclass: Neuromarketing – De invloed van communicatie in het brein

Leer hoe marketing ons gedrag beïnvloedt en hoe je van deze kennis gebruik kunt maken

Eerstvolgende beschikbare data

INVESTERING

NIMA Member € 640,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 800,00 (excl. btw)

Inclusief lunch op locatie

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Walter Limpens

BESCHIKBARE DATA

schrijf me in voor 16-11-23

Amsterdam
,

16-11-23
09:30 - 17:00

Om consumentengedrag te begrijpen en te voorspellen moet je kijken naar de plek waar marketing invloed heeft: het brein. Met neuromarketing technieken is dit mogelijk. Hiermee krijgen we inzicht in de vaak onbewuste en emotionele invloed van marketing. Met deze kennis is het makkelijker om consumentengedrag te voorspellen en wordt marketingcommunicatie efficiënter en effectiever. Wil jij weten hoe marketing ons gedrag beïnvloedt en hoe je van deze kennis gebruik kunt maken, dan moet je deze NIMA Masterclass Neuromarketing volgen! 
 

Wat gaan we doen tijdens de NIMA Masterclass Neuromarketing?

We gaan van start om 09:30 uur en sluiten gezamenlijk om 17:00 uur af. Uiteraard staat er ook een lunch gepland bij de locatie.
 
We onderscheiden twee dagdelen met ieder een eigen overkoepelend thema: 
 

Dagdeel ochtend: Onderzoek

De ochtend staat in het teken van een introductie in neuromarketing & -onderzoek en komen de volgende vragen aan bod:
 
  • Wat is het en waarom is het nodig?
  • Waarom doen mensen vaak niet wat ze zeggen dat ze gaan doen?
  • Hoe maakt het brein keuzes en verwerkt het informatie?
  • Wat is Systeem 1 en Systeem 2?
  • Waarom moet iedere marketeer hier van op de hoogte zijn?
 
Aan het eind van de ochtend ben je op de hoogte van wat er mogelijk is met neuromarketing onderzoek en hoe marketing onbewust van invloed kan zijn. 
 

Dagdeel middag: Inzichten en learnings uit neuromarketing onderzoek

De middag gaat over gedragspsychologie. Want hoe zorg je ervoor dat mensen gewenst gedrag vertonen? Gedrag lijkt vaak onvoorspelbaar en irrationeel, maar met inzichten uit de gedragswetenschappelijk onderzoek wordt het beïnvloeden van gedrag een stuk makkelijker. Aan de hand van een simpel model bekijken we hoe dit mogelijk wordt. We bespreken o.a.:
 
  • Met welke essentiële factoren je rekening moet houden in gedragsverandering
  • Inzichten uit onderzoeken die je meteen zelf kan inzetten als marketing(communicatie)professional, als ouder of om op jezelf toe te passen
  • Verschillende gedragsinterventies die eerder zijn toegepast, wat werkt wel en wat niet? De resultaten zijn vaak verrassend en maken goed duidelijk hoe gedrag (niet) werkt.
 

Voor wie is deze NIMA Masterclass Neuromarketing bedoeld?

Voor deze theoretisch ingestoken masterclass is geen voorkennis vereist. Dat maakt dat de masterclass interessant is voor iedere marketeer, van digital marketeer tot marktonderzoeker, communicatiemanager of content specialist, kortom iedereen die zich bezig houdt met marketing en communicatie.
 

Wat neem je mee aan het einde van deze dag?

Na het volgen van de NIMA Masterclass Neuromarketing ben je op de hoogte van de technieken die worden ingezet in neuromarketing onderzoek. Je snapt waarom het onbewuste en emoties van belang zijn bij marketing en consumentengedrag. Je weet meer over hoe je consumentengedrag (maar ook je eigen gedrag, dat van vrienden/kennissen en zelfs je kinderen) effectief kunt veranderen.