NIMA Member € 600, - (excl. btw)
Normaal tarief € 750, - (excl. btw)
Inclusief lunch en het boek ‘The Strategy & Tactics of Pricing’ van Nagle & Muller t.w.v. €67,-!
Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
NIMA
Tijs heeft een master natuurkunde afgerond aan de Universiteit van Leiden. Voordat Tijs in 2008 toetrad tot The Pricing Company was hij werkzaam bij KPN. Hij vervulde daar rollen in de werkvelden operations, (strategische) marketing, business intelligence en pricing. In zijn laatste rol was hij verantwoordelijk voor de pricing in de consumentenmarkt (vaste en mobiele diensten, 4 miljard euro omzet). Naast zijn advieswerk is hij adjunct professor aan de TIAS School for Business and Society. In 2014 en 2019 heeft hij daarvoor de Best Teacher Award ontvangen. Verder inspireert hij marketeers via de Masterclasses Pricing voor NIMA. In 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 en 2020 behoorde hij met zijn masterclasses tot de ‘The Best of NIMA’. Uiteraard is Tijs lid van de Professional Pricing Society in Amerika waar hij zijn peers ontmoet. Als pricing expert leidt hij regelmatig ronde tafels en treedt hij op als gastspreker. Zijn MBTI-profiel is INTJ en de volgende kenmerken passen dan ook goed bij de rollen die hij vervult: strategisch, conceptueel, innovatief en onafhankelijk. Zijn 3 dochters hebben regelmatig profijt van zijn passie voor het vak. Zo hebben ze na de vrijmarkt op Koningsdag steevast de hoogste opbrengst.
Wat levert deze masterclass op?
Programma
- Doelstelling, literatuur, stellingen en pricing quotes
- Price Management Suite | Scope vakgebied
- Pricing in de marketingmix
- Hefboom van prijs op winstgevendheid
- Verschillen voor pricing in B2C en B2B
- Value based segmentatie vs Needs based segmentatie
- De vraagcurve en het begrip ‘Money left on the table’
- Psychologische pricingsegmentatie
- Veel gehanteerde prijsstrategieën
- Price metrics en price fences
- De waarde van een prijsstructuur voor de positionering
- Productline Pricing / versioning / prijsbundeling
- Price Partioning
- Prijs- en waardecommunicatie
- Bepalen van Customer Value
- Het 3C-model – invloed van Customer, Costs en Competition
- Break-evenanalyse – de rol van marginale kosten en prijselasticiteit bij prijsveranderingen
- Kortingen in B2C en het begrip price waterfall voor B2B2C
- Framing
- Prospect theorie
- Odd en Even pricing
- Prijsperceptiemanagement
- Ontwikkelingen in online pricing
- Pricing in de organisatie
- Pricing en het wettelijke kader
In samenwerking met: