Masterclass: Propositie Engineering
Het bouwen van een marketingpropositie is topsport
Eerstvolgende beschikbare data
Proposities… je hebt er als marketeer dagelijks mee te maken.
Is het niet bij het opzetten dan is het wel bij het vermarkten. Maar wat maakt nou een goede propositie? Hoe weet je welke waarde jouw propositie heeft voor jouw klanten? En hoe weet je of het de moeite waard is om je product te differentiëren naar doelgroepen?
Dit soort vragen worden beantwoord tijdens de NIMA Masterclass Propositie Engineering. We kijken naar proposities als een bundle of benefits: uit welke onderdelen bestaat je aanbod, en waarmee lever je welke waarde voor wie? De aanpak is toepasbaar voor zowel B2C als B2B.
Wat houd de NIMA Masterclass Propositie Engineering in?
Deze masterclass geeft antwoorden op vragen als:
- Hoe weet je welke waarde de verschillende onderdelen van je propositie voor de klant vertegenwoordigen?
- Wat zijn klanten bereid te betalen voor product en service features?
- Hoe weet je of het de moeite waard is om je product te differentiëren naar doelgroepen?
- Hoever kun je gaan met het uitkleden van je propositie à la Ryanair (‘taking value out’)?
- Hoever kun je gaan in het variëren van je prijs? En hoe slim is dat?
- Hoe kun je psychologische mechanismes voor je laten werken om de keuze van de klant te beïnvloeden?
Spreker
De Masterclass: Propositie Engineering wordt gegeven door Sebastian Glosemeyer (consultant & expertise leader).
Hij werkt bij Flowresulting, adviesbureau voor marketing en strategie.
De Masterclass: Propositie Engineering wordt gegeven door Sebastian Glosemeyer (consultant & expertise leader).
Hij werkt bij Flowresulting, adviesbureau voor marketing en strategie.
Deze spreker is eerder beoordeeld met een 8,3!
'Inhoudelijk sterk, veel nieuwe inzichten gekregen om toe te passen binnen mijn organisatie. En wat een kennis bij Sebastian!'
''De kundige en enthousiaste spreker presenteert een framework dat handvatten biedt om zelf een sterke propositie te bouwen. Er is veel aandacht voor onderzoeksmethodiek en je leert hiermee hoe je op kleine schaal zelf aan waardevolle data kunt komen. Ook legt de spreker met heldere voorbeelden de basisbeginselen uit van pricing. De masterclass wordt afgesloten met een blok beïnvloedingspsychologie. Al met al een mooie mix tussen theoretische kaders en praktische toepasbaarheid.''
'Goede duidelijke presentatie met mooie mix tussen theorie en cases.'