Marcel Aalders RM laat je anders kijken naar je merk. Hij is gespecialiseerd in merkpositioneringsvraagstukken en marketingstrategie. Als (interim-)marketingdirecteur met 25 jaar ervaring leidde hij vele herpositioneringstrajecten. Aalders werkt(e) voor o.a. Carpetright, Binck Bank, Achmea, Prominent, Only for Men, Bavaria, Mars, Menzis, Anderzorg, Beter Horen, Monuta, VGZ en tal van dienstverleners. Hij is frequent spreker op congressen, voorzitter van MarketingMinds, jurylid van de Dutch Marketing Awards en associate partner bij Altuïtion. Marcel wordt voor zijn NIMA Masterclasses “Succesvol merkpositioneren” gemiddeld beoordeeld met een 8,5.
Masterclass spreker Marcel Aalders RM is in de vorige edities gemiddeld beoordeeld met een 8,3!
Je merk opnieuw uitvinden, voor het te laat is.
Bijna wekelijks vallen er bedrijven om. Het rijtje retailers, productmerken, dienstverleners en adviesbureaus dat niet meer bestaat, groeit gestaag. En het erge is: veel van deze merken missen we eigenlijk niet eens. Tegelijkertijd ontstaan nieuwe merken die snel succesvol zijn.
In steeds meer markten ontdekken bedrijven te laat dat hun 'stuck in the middle-positie' die zo vertrouwd en veilig leek, het einde betekent. Scherp kiezen en van buiten naar binnen denken was blijkbaar niet hun ding… Om te ontsnappen aan een neerwaartse spiraal concurreren steeds meer merken vooral op prijs en promoties. Helaas is dat uiteindelijk een doodlopende weg en geen duurzame oplossing. Er kan er immers maar één de goedkoopste zijn.
Hoewel je het anno 2022 niet meer zou verwachten, komen veel bedrijven in hun positionering niet verder dan een weinig inspirerend inside-out rijtje diensten en producten. Dat levert een anonieme merkpositionering op die sterk functioneel van aard is en weinig effect sorteert. De kernvraag 'welke centrale emotionele betekenis en category entry points claimt het merk' blijft te vaak onbeantwoord. Want daar moet je naar op zoek. De visie van Byron Sharp 'How brands grow' en het denken vanuit jobs to be done helpt je hierbij enorm.
Daar waar producten en prijzen steeds meer op elkaar lijken en de aloude 'P' van plaats in veel sectoren is overgenomen door online, resteren er nog drie knoppen waaraan bedrijven kunnen draaien: merkbeleving, productinnovatie en excellente dienstverlening. Mooie woorden, maar hoe breng je dit in de praktijk en zorg je ervoor dat jouw merk weer opnieuw relevant, onderscheidend en geloofwaardig wordt?
Wat levert deze NIMA Masterclass Succesvol Merkpositioneren je op?
De masterclass heeft een maximaal aantal deelnemersplaatsen (14 personen), omdat we vooral met elkaar in discussie en zelf aan de slag gaan met onze eigen merken. Interactie gegarandeerd!
Het laat je anders kijken naar je eigen merk, geeft je handvaten hoe je een nieuwe merkstrategie in praktijk brengt en kent vijf programmaonderdelen:
De basics van positioneren: de theorie helder uitgelegd
Inzichten uit neuromarketing en Byron Sharp
Praktische positioneringsmodellen en de merkpiramide
Inspirerende voorbeeldcases van succesvolle merken
Zelf aan de slag met je eigen positioneringscase en die van je vakgenoten
AANTAL PE-PUNTEN?8 PE-punten
Geldt alleen voor:
Manage Cookie Consent
De website nima.nl maakt gebruikt van cookies, ontdek hier welke we gebruiken.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is gevraagd, of voor het enige doel om de overdracht van communicatie via een elektronisch communicatienetwerk uit te voeren.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of op meerdere websites te volgen voor vergelijkbare marketingdoeleinden.