Mastercourse: B2B-Leadgeneratie

Leer in 3 dagen een complete digitale leadgeneratie uitwerken en meer gekwalificeerde leads en sales genereren

Mastercourse: B2B-Leadgeneratie

INVESTERING

NIMA Member € 1 320,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 1 650,00 (excl. btw)

Inclusief lunch, netwerkborrel op locatie en het boek 'Content - Zuurstof voor je klanten!' van Antal de Waij t.w.v. €35,-!

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Antal de Waij

BESCHIKBARE DATA

schrijf me in voor 08-11-24

Geen file deze keer,
dit is een online event

08-11-24
09:30 - 17:00

schrijf me in voor 08-11-24

Geen file deze keer,
dit is een online event

08-11-24
09:30 - 17:00

schrijf me in voor 08-11-24

NTB
, Amsterdam

08-11-24
09:30 - 17:00

De NIMA Mastercourse: B2B Leadgeneratie van ervaren NIMA spreker Antal de Waij, gemiddeld beoordeeld met een 8!
 
  • Mastercourse B2B-Leadgeneratie – Een goed onderbouwd strategisch leadgeneratieplan. 
  • Programma: 3 dagen
  • Kennisniveau: NIMA B & NIMA C 
  • Aantal PE punten: 14
 

Wat houdt de Mastercourse: B2B-Leadgeneratie in?

In deze NIMA Mastercourse: B2B-Leadgeneratie leer je hoe je in een digitale wereld gekwalificeerde leads en sales realiseert. Door de combinatie van korte to-the-point-theorie en werken aan je eigen case, begin je al meteen met het uitwerken van je leadgeneratieplan. 
 
Je salesfunnel is het uitgangspunt samen met onderwerpen als storytelling, events, marktplaatsen, inbound marketing, SEO, leadscoring en -nurturing, sociale media en marketing automation. Je krijgt een heel pakket aan templates die je direct helpen met uitwerken om praktisch aan de slag te kunnen. De mastercourse bestaat uit drie dagen.
 

Programma

De eerste dag leg je een sterke basis voor je digitale marketing, op dat twee ontwikkel je een strategie en tijdens dag drie werk je jouw implementatie plan al uit. Het is daarom van belang dat je tijdens de cursus de beschikking hebt over een laptop. De planning ziet er als volgt uit:
 

Dag 1: Je leert het fundament van B2B-leadgeneratie – 8 november 2024

De eerste dag staat in het teken van het leggen van de basis voor een goede digitale leadgeneratie strategie. Je krijgt inzicht in de randvoorwaarden die nodig zijn voor goede leadgeneratie. Dé vraag wordt beantwoord: Hoe staat het met huidige leadgeneratie strategie op dit moment en waar kunnen we zaken optimaliseren of verbeteren?
 
  • Met Customer Journey Mapping en het werken met persona’s leggen we een relatie tussen klantreis, je doelgroep en jouw doelstellingen
  • We brengen je leadgeneratie en salesfunnel in kaart en kijken hoe dit aansluit bij veranderend klantgedrag. We geven inzicht in hoe je dit goed meetbaar maakt met KPI's
  • We kijken naar het merk van je organisatie en bespreken mogelijke strategische keuzes voor je leadgeneratie
  • Wat is er nodig voor een goede inbound- en leadgeneratiestrategie?
 

Dag 2: Je kiest je strategische opties voor jouw B2B-leadgeneratie – 22 november 2024

De tweede dag krijg je inspiratie en inzicht in de methoden en technieken die je kunt gebruiken om het programma van je leadgeneratie te starten of te ontwikkelen. Je krijgt tools aangereikt voor de praktische implementatie. Vragen die beantwoord worden zijn:
 
  • Welke strategische instrumenten passen het beste bij jouw organisatie?
  • Welke (praktische) tools kun je gebruiken en op welke manier kun je conversie optimaliseren van alle uitingen (content) die je maakt?
  • Hoe creëer je unieke en relevante klantervaring met content die converteert?
 

Dag 3: Je werkt aan de implementatie van je B2B-leadgeneratie strategie – 29 november 2024

De derde dag staat het toepassen en je organisatie centraal. Je werkt aan je eigen casus met hulp van je docent. Gezamenlijk werk je aan een aanpak die je morgen kunt gebruiken binnen je eigen onderneming. Vragen die beantwoorden zijn onder andere:
 
  • Hoe werkt leadmanagement, leadscoring en leadnurturing precies en hoe pas ik dit goed toe?
  • Hoe pas je marketing automation, personalisatie en workflows toe?
  • Op welke manier maak ik mijn KPI’s goed zichtbaar met goede reporting zodat je succes kunt meten?
 

Wat levert deze Mastercourse: B2B-Leadgeneratie je op?

Het resultaat is een concreet en praktisch onderbouwd strategisch leadgeneratieplan. Je weet hoe je sales en marketing kunt laten samenwerken en wat nodig is om je marketing automation en leadnurturing programma te voeden en krijgt inzicht in de methoden en technieken van leadgeneratie in een B2B-werkomgeving. Je weet wat nodig is om leadgeneratie te implementeren en krijgt een pakket aan templates die je direct helpen met uitwerken om praktisch aan de slag te kunnen.
 

Voor wie?

Deze NIMA Mastercourse: B2B-Leadgeneratie is op hbo-niveau en het meest geschikt voor productmanagers, marktmanagers, segment markteers, marketing managers, marketing directeuren, online markteers, digitale marketeers, sales managers, sales directeuren, accountmanagers, communicatie adviseurs en website beheerders.