Mastercourse: Brand Strategy

Leer een sterk merk bouwen in een snel digitaliserende wereld en krijg merkinvesteringen op de agenda van de directie.

Eerstvolgende beschikbare data

INVESTERING

NIMA Member € 1 200,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 1 500,00 (excl. btw)

Inclusief lunch en e-books van Les Binet en Peter Field!

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Rob Revet

BESCHIKBARE DATA

Wegens succes herhaald, beoordeeld met een 9!
 
Digital heeft consumentengedrag en dus het marketingvak flink veranderd. Dat heeft het merk als strategisch marketinginstrument niet altijd goed gedaan. Onterecht. Ook in een digitale wereld zijn merken fundamenteel voor het succes en voortbestaan van ondernemingen. Maar hoe werkt merkbouw in een veranderde, digitale en data gedreven wereld en hoe verantwoord je merkinvesteringen aan een kritische directie?
 
Met deze mastercourse ben je in drie dagen volledig bij met de laatste inzichten in merkstrategie en merkgroei in een digitale wereld. Daarnaast leer je om ondernemingsdoelen te vertalen naar merkdoelstellingen, waarmee je kunt aantonen hoe het merk bijdraagt aan ondernemingssucces en merkinvesteringen beter kunt verantwoorden.
 
''Erg kundige en inspirerende docent, die naast zijn vakkennis ook kan putten uit een ruime ervaring als merkstrateeg bij A-merken. Fijn dat de stof zich niet beperkt tot de geijkte merkmodellen bekeken vanuit een marcom-bril, maar ook een koppeling maakt met bedrijfsdoelen en harde euro's. Het accent ligt weliswaar op B2C productenmarketing, maar de docent vertaalt dit waar nodig ook door naar B2B en dienstverlening. 2 dagen theorie wordt gevolgd door 1 dag praktijk, waarbij de theorie direct in cases wordt toegepast. Een echte aanrader dus voor wie zich flink wil vastbijten in merkstrategie!'' – Patrick Bakker SCP, Bureau OpMerkzaam
 

Programma

Deze NIMA Mastercourse bestaat uit drie hele dagen. Om 09:30 uur gaan we van start en sluiten samen rond 17:00 uur af. Het programma is als volgt:
 

Dag 1 – 2 November: Merken en merkwaarde

Merken worden gezien als netwerken van merkassociaties. Maar hoe werkt het geheugen eigenlijk en wat betekent dit voor marketing- en communicatiestrategie?
  • Hoe werkt het geheugen en wat betekent dat voor het opbouwen van een krachtig merkassociatienetwerk?
  • Merkassociaties inventariseren met open associatieonderzoek.
  • Toepassen van het Brand Association Grid.
  • Welke merkassets dragen bij aan de herkenning en opvallendheid van het merk?
  • Toepassen van het Distinctive Brand Asset Grid.
  • Van ondernemingsdoelen naar merkdoelstellingen.
  • Toepassen van de Marketing Value Chain.
  • Hoe zet je een meetsysteem op om het merk te monitoren en welke metrics kies je?

 

Dag 2 – 16 November: Groeistrategie en digitale merken

Over merkgroei bestaan hardnekkige misverstanden. Leer hoe merken echt groeien en wat marketing, media en creatie effectief maakt met:
  • Strategieën voor merkgroei en het balanceren van korte termijn sales activatie en lange termijn merkbouw.
  • Welk budget moet je investeren voor merkgroei in media en welke media kies je dan?
  • Welke creatieve strategieën dragen bij aan merkgroei?

 

Innovatie is op zijn beurt belangrijk voor merkgroei, maar niet alle innovatie draagt bij aan merkgroei. En hoe groeien innovatieve, digitale startups in e-commerce en subscription en hoe houden ze deze groei vast?

 

  • Disruptie kan merken maken of breken. Hoe kunnen nieuwe merken daar gebruik van maken en hoe voorkomen gevestigde merken dat deze marktaandeel afsnoepen?
  • Welke typen innovatie dragen bij aan merkgroei en helpt big data daarbij?
  • Merk- en groeistrategie van start-ups en scale-ups in e-commerce en subscription.

 

Dag 3 – 30 november: Management game en merkcase

Op de derde en laatste dag van deze NIMA Mastercourse ga je aan de slag met een merkcase in de vorm van een management game. De case wordt uitgedeeld en toegelicht, waarna je deze in groepjes gaat uitwerken.
 

Voor wie is deze NIMA Mastercourse Brand Strategy bedoeld?

 
Deze NIMA Mastercourse is bedoeld voor senior marketeers, marketing- en brandmanagers en CMO's die hun strategische vaardigheden in branding willen versterken en makkelijker het gesprek met directie en financieel management willen aangaan over het belang van het merk en merkinvesteringen. De mastercourse is geschikt voor marketeers in alle sectoren.
 
Cursisten ontvangen bij aanvang van de mastercourse verschillende boeken en onderzoeksrapporten als pdf-bestand. Hieronder ook de boeken van Les Binet en Peter Field over marketing- en media-effectiviteit. Aangeraden wordt om zelfstandig de boeken How Brands Grow van Byron Sharp en Building Distinctive Brand Assets van Jenni Romaniuk aan te schaffen. Houdt na aanvang van de mastercourse rekening met enkele uren voorbereidingstijd per week.
 
Aan de mastercourse kunnen maximaal 16 marketeers deelnemen, schrijf je dus snel in om zeker te zijn van een plek!