Mastercourse: Contentmarketing

Content is king! Na deze mastercourse schrijf je eenvoudig je eigen contentplan inclusief de laatste toepassingen op basis van AI. Het unieke aan deze course is, dat je een aanrijking krijgt van een Content Marketing Canvas Model

INVESTERING

NIMA Member € 1 200,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 1 650,00 (excl. btw)

Inclusief lunch en het boek 'Content!' van Antal de Waij

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Antal de Waij

BESCHIKBARE DATA

Drie dagen vol interessante, toepasbare leerstof. Goede balans van theorie en praktijk, boordevol tips, weetjes, linkjes etc. Intensief, maar daardoor ook verbindend met de medecursisten. Veel gehoord, veel geleerd in een hele prettige sfeer.– Edith Bos, BSH Huishoudapparaten B.V.
 

Wat gaan we in deze mastercourse behandelen?

Dag 1 – 1 maart 2024

 
De eerste dag staat in het teken van het leggen van de basis voor een goede digitale (content)marketing strategie, de customer journey en doelstellingen.
 
  • Inzicht in contentmarketing. Vragen die worden beantwoord zijn: Hoe staat het met jouw contentstrategie op dit moment? Hoe creëer je unieke en relevante content? Hoe krijg je inzicht in het herkennen van kwaliteit van content?
  • Customer Journey Mapping, waarbij we een relatie leggen tussen klantreis en contentmarketing doelstellingen.
  • We gaan de basis leggen voor goede digitale (content)marketing op basis van veranderend klantgedrag. We geven inzicht in hoe je contentmarketing goed kunt meten en brengen je van customer journey naar customer experience.
 

Dag 2 – 15 maart 2024

 
De tweede dag ontwikkel je een contentstrategie op basis van jouw Buyer Persona. Je krijgt inzicht in instrumenten die helpen met het ontwikkelen van je contentstrategie en we gaan diep in op Storytelling. Nadat je een contentstrategie hebt ontwikkeld, werk je aan je contentarchitectuur en je kernboodschap.
 
  • Ontwikkelen van een Buyer Persona, het uitgangspunt voor het maken van je content.
  • Ontwikkel zelf een contentstrategie door inzicht in tactische instrumenten.
  • Een plan van aanpak voor engaging storytelling.
 

Dag 3 – 29 maart 2024

 
Tijdens deze laatste dag gaan we je contentmarketing activiteiten organiseren en je content toolbox vullen. Welke organisatorische consequenties zijn er en hoe pak je dat aan? Als afsluiter krijg je de tips & tricks mee die in de rugzak van een succesvolle content marketeer thuishoren.
 
  • Redactionele hulpmiddelen voor contentcreatie. Deze stellen je in staat beter te plannen en meer structuur in je werk aan te brengen.
  • Hoe kun je succesvol een contentmarketing activiteit opzetten, waarbij je rekening houdt met je budget en de capaciteit van je organisatie?
  • Hoe stimuleer je dat anderen in je bedrijf ook content maken?
  • Je krijgt slimme distributiemethoden en middelen aangereikt. Hiermee ontwikkel je een distributiestrategie waarmee het contentbereik én de levensduur van je content worden vergroot.
  • Praktische hulpmiddelen. Websites en apps die je ondersteunen in het uitvoeren van je contentstrategie.
  • Growthhack je contentmarketing. Een overzicht van advanced tools die jouw content succesvoller maken.
 

Wat levert deze NIMA Mastercourse je op?

Voor jouw werk wil je content marketing leren inzetten of je wilt meer structuur geven aan jouw communicatie- en content marketingactiviteiten. Je bent online marketeer, tekstschrijver, ondernemer, web redacteur, accountmanager bij een bureau, communicatie-adviseur of marketingmanager.