Mastercourse: Digitale Salesfunnel Optimalisatie

Verhoog jouw digital marketing performance!

INVESTERING

NIMA Member € 1 000,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 1 400,00 (excl. btw)

Inclusief diner op locatie

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Marco de Boer

BESCHIKBARE DATA

Tijdens deze mastercourse ligt de nadruk op de salesfunnel als onderdeel van de totale digitale customer journey. In vijf avonden worden alle stappen van de digital customer journey behandeld tot aan de 'aanschaf' van het product of de dienst. Dit doen we aan de hand van praktijkvoorbeelden en heldere analyses.

Wat gaan we behandelen?

Er komen verschillende onderwerpen aan bod. Tijdens deze mastercourse krijg je antwoord op de vragen:
  • Wat is een digitale customer journey?
  • Uit welke stappen bestaat de customer journey?
  • Hoe voer je een zoekwoordanalyse uit?
  • Welke inzichten kun je halen uit Google Analytics?
  • Hoe schrijf je een propositie?
  • Welke rol spelen buyer personas spelen?
  • Hoe leiden user stories tot functionaliteiten en content ontwikkeling?
  • Welke rol spelen design en techniek spelen?
 
Marco de Boer heeft 25 jaar ervaring in reclame en marketingcommunicatie. Met zijn bureau ontwikkelde hij het Bohemia Amsterdam-model. Hiermee worden op gedetailleerde wijze digitale customer journeys getest, aangescherpt en opgesteld.
 
''Ik moest in 1 woord samenvatten wat ik van de cursus vond en ik kon aan niks anders denken dan een Chokotoff. Zo'n heerlijke snoeperij die eerst zo taai is als de neten, om na flink wat kaakinspanningen als een soepele kneedbare lekkernij in je mond rond te toeren en uiteindelijk een gelukzalige glimlach laat verschijnen. Zo was de cursus ook. Marco had tools waar je in de praktijk meteen mee aan de slag kan, dat was fijn!'' – Sandra Arkesteijn SMP, Arkesteijn Marketing en Innovatie
 

Programma

Iedere avond starten we met een maaltijd vanaf 17:30 uur. Om 18:00 uur gaat de sessie inhoudelijk van start en omstreeks 21:00 uur sluiten we de avond af.
 

Sessie 1 | Waar begint de journey?

Een uitgebreide introductie levert de basis voor deze mastercourse over de salesfunnel als onderdeel van de customer journey. Tijdens de introductie gaan we onder andere in op het verschil tussen pull en push marketing, het opzetten van een salesfunnel en de verschillende onderdelen van het Bohemia Amsterdam-model. Vervolgens starten we met het opstellen van zoekwoordanalyse.
 

Sessie 2 | Wat kan je opmaken uit het online gedrag?

De tweede sessie gaat over het analyseren en voorspellen van online gedrag, geleid door Google Analytics en artificial intelligence. We gaan in op de vraag welke manier techniek, design en content de conversie van de funnel beïnvloeden, zowel positief als negatief. Dit doen we aan de hand van cases en verschillende applicaties.
 

Sessie 3 | Hoe schrijf je een digitale customer journeystrategie?

In de derde sessie behandelen we de propositie en buyer persona's. Beiden hebben een cruciale rol in het ontwikkelen van een salesfunnelstrategie. Welke invloed heeft de merkbelofte op de journey? Wie willen we bereiken? Deze onderwerpen belichten we met bestaande cases en input uit de groep.
 

Sessie 4 | Hoe vertaal je de strategie naar meetbaar resultaat?

De strategie is de sleutel die de deur naar succes kan openen. In de vierde sessie behandelen we stap voor stap hoe de strategie vertaald wordt naar: user stories, web & app UX development, contentmarketing, social mediamarketing en referralmarketing.
 

Sessie 5 | Hoe zet ik marketing automation in?

Eenmaal alles ingericht, is het tijd om bepaalde onderdelen van de funnel te automatiseren. Hiermee waarborgen we direct resultaat voor marketingcommunicatie en sales. Samengevat lopen we in deze sessie langs alle onderdelen van het model en lichten we de onderlinge verbanden uit.
 

Wat levert deze mastercourse je op?

Deze mastercourse biedt inzicht en hands-on praktische handvatten om met je team gezamenlijk een optimale customer journey te kunnen ontwikkelen. Tijdens de mastercourse delen we alle benodigde templates en online tools.
 

Voor wie is deze mastercourse bedoeld?

De mastercourse is bedoeld voor marketing- en/of communicatiemanagers die interne teams dan wel externe bureaus aansturen. Onder andere een basiskennis van online tools als Google Analytics en NIMA B-niveau zijn essentieel. De mastercourse is niet geschikt als heroriëntering in het vakgebied.