Mastercourse: Van data naar commerciële besluitvorming i.s.m. Data & Insights Network
In deze training slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen
Eerstvolgende beschikbare data
Deze twee daagse mastercourse wordt in samenwerking met Data & Insights Network georganiseerd.
We slaan een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen.
Inhoud
Deel 1: De juiste vragen stellen
- Marketingcyclus & first principles
- De vorm van de klantenbase
- De relatie tussen aantal klanten & loyaliteit
- Hoe we kijken naar data
- Klantprofielen
- Hoe merken concurreren
- De relevantie van segmentatie
- Hoe we informatie verwerken (en wat dat betekent in de context van marketing)
Deel 2: De juiste vragen beantwoorden
- Data fundamenten
- De noodzaak van filteren
- Het belang van variatie
- Inzoomen vs. uitzoomen
- Causaliteit & selectie-effecten
- Balanceren van data-activiteiten
Deze training vindt plaats op 24 november 2025 en op 1 december 2025 van 10:00 uur tot 16:30 uur.
Deelnemers dienen een eigen laptop mee te nemen
Niveau
Niveau B – Enige ervaring
Opbouw
– 50% Theorie
– 50% Praktijk
Inclusief
– Lesmateriaal, Certificaat, Koffie/thee en Lunch
AANTAL PE-PUNTEN?
10 PE-punten
Geldt alleen voor:
Register Marketeers
Senior Marketing Professionals
NIMA Qualified Lecturers