MEC: intervisie bij KPMG

Tijdens deze interactieve sessie zullen we met name inzoomen op marketing dillema’s rondom ESG (Environmental Social en Governance).

Eerstvolgende beschikbare data

INVESTERING

NIMA Member € 0,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 95,00 (excl. btw)

Kosteloos voor MEC-leden.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
NIMA hanteert de

BESCHIKBARE DATA

De volgende MEC meeting* staat gepland op dinsdag 6 december 2022 bij KPMG Nederland in Amstelveen. Voor deze MEC meeting zijn we te gast bij Esther van Zeggeren, head of brand, reputation & marketing management, en Vivianne Vernimmen, ESG programma manager bij KPMG. 
 
Tijdens deze interactieve sessie zullen we met name inzoomen op marketing dillema’s rondom ESG (Environmental Social en Governance). In relatief korte tijd is de implementatie van ESG-aspecten in het economisch verkeer uitgegroeid tot een strategische prioriteit op bestuursniveau. Hoewel de betekenis van ESG de komende jaren waarschijnlijk nog wel zal evolueren, is de onderliggende drijfveer om als bedrijf naast een economische tevens een maatschappelijke bijdrage te leveren, een blijvertje. Op lange termijn zal immers de impact van een bedrijf op mens, milieu en samenleving bepalend zijn voor haar ‘license to operate’ en succes. ESG raakt hiermee de kern van ieder bedrijf. 
 
Esther en Vivianne zullen ons meenemen in de historie en de visie van KPMG waarin vooruitgang niet langer alleen wordt bepaald door omzet, winst en klanttevredenheid. Nieuwe graadmeters, zoals de impact van een bedrijf of instelling op mens, milieu en maatschappij, staan steeds meer centraal bij investeerders, klanten, politiek en andere stakeholders. KPMG’s ESG strategie maakt het verschil doordat het partners samenbrengt die inzichten en technologie bieden om de missie tot een succes te brengen. Maar hoe kun je je op het thema ESG op een oprechte, authentieke wijze positioneren? En hoe start je een ESG beweging; doe je dat met partners of op eigen kracht? Ga je voor controleerbaarheid en snelheid of voor impact en omvang? 
 
 
*MEC meetings zijn bedoeld voor professionals eindverantwoordelijk voor organisatie, merk, marketing en communicatie in middelgrote tot grote organisaties. Ze hebben als doel om in de aangename kring van vakprofessionals kennis en ervaring met elkaar uit te wisselen en zo bij te dragen aan het vak en de groei van de vakprofessionals. Deelname alleen na opgave én bevestiging door NIMA.