NIMA B in One Day
Een kijkje in de keuken van NIMA B Marketing
Eerstvolgende beschikbare data
Overweeg jij om jezelf verder te professionaliseren met een NIMA B Opleiding? De training NIMA B in One Day is de ideale manier om beter inzicht te verkrijgen in de strategische en tactische aspecten van marketing. In deze korte en intensieve training krijg je in een halve dag een helder en gestructureerd overzicht van het marketingvak. NIMA verzorgt NIMA B in One Day in samenwerking met SRM. En het goede nieuws is: je kunt NIMA B in One Day gratis bijwonen!
In de korte en intensieve training NIMA B in One Day krijg je in één dag een volledig overzicht van de NIMA B-marketingtheorie. Aan de hand van het marketingplanningsproces uit de opleiding NIMA B lopen we met elkaar de zes stappen door die de basis vormen van het strategisch marketingplan voor jouw bedrijf of organisatie. Na afloop van de training weet je precies wat een gedegen marketingstrategie inhoudt en hoe deze jouw organisatie of merk kan helpen een duurzaam concurrentievoordeel op te bouwen en te behouden. De training NIMA B in One Day is de ideale manier om een beter inzicht te verkrijgen in de strategische en tactische aspecten van het marketingvak. De training roept vast en zeker ook nieuwe vragen op en is zodoende een prima voorbereiding op de volledige NIMA B Opleiding, waarin we je helpen om jouw vraagstukken om te zetten in slim (online) marketingbeleid.
Direct rendement
- Je krijgt een handig overzicht van relevante marketingtheorieën en -modellen
- Je leert hoe je een marketingvraagstuk gestructureerd kunt oplossen
- Je krijgt een kijkje in de keuken van NIMA B
- Je maakt een eerste vertaalslag van de theorie naar jouw organisatie of merk
- Je legt de basis voor verdere professionalisering als marketingspecialist
De trainer
De training wordt verzorgd door de zeer ervaren NIMA B en C-kerndocent William van Vessem, die al je vragen over de NIMA B Opleiding kan beantwoorden. Je zou kunnen zeggen dat je een kijkje in de keuken van NIMA B krijgt. Na afloop van de training weet je precies wat een gedegen marketingstrategie inhoudt en hoe deze jouw organisatie of merk kan helpen een duurzaam concurrentievoordeel op te bouwen of te behouden.
Het programma
In een dag lopen we alle stappen door die essentieel zijn om te komen tot een strategisch en operationeel marketingplan. Het proces van strategische marketingplanning bestaat uit zes stappen:
- Business definition
- Externe analyse
- Interne analyse
- SWOT-analyse en probleemstelling
- Strategische opties en keuze
- Operationeel marketingplan
In de training NIMA B in One Day worden in elk van de zes stappen de bijbehorende marketingbegrippen en modellen beknopt maar zeer helder behandeld. Er wordt aansluitend aandacht besteed aan de onderwerpen die door het NIMA zijn opgenomen in de exameneisen op B-niveau en die je wordt geacht de beheersen als je in aanmerking wilt komen voor het NIMA B Diploma.
Vervolgtraject
Wil je na afloop van de training jouw cv versterken met het officiële NIMA B Diploma? De opleidingen NIMA B Consumentenmarketing, NIMA B Business Marketing en NIMA B Digital Marketing staan garant voor optimale voorbereiding op het NIMA B1 Theorie-examen met de hoogste slagingskans tot gevolg. Onze bekwame NIMA B-coaches helpen je vervolgens met het schrijven en verdedigen van een operationeel marketingplan tijdens het NIMA B2 Examen. Rond je beide modules met succes af, dan ben jij de trotse bezitter van het befaamde NIMA B Diploma!
Schrijf je snel in, want VOL = VOL!