NIMA B Marketing Essentials
In een avond de essentie van NIMA B Marketing
Overweeg jij om jezelf verder te professionaliseren met een NIMA B Marketing Opleiding? De training NIMA B Marketing Essentials is de ideale manier om beter inzicht te verkrijgen in de strategische en tactische aspecten van marketing. In deze korte en intensieve training krijg je in een avond een helder en gestructureerd overzicht van het marketingvak. NIMA verzorgt NIMA B Marketing Essentials in samenwerking met ICM. En het goede nieuws is: je kunt NIMA B Marketing Essentials gratis bijwonen!
Aan de hand van het marketingplanningsproces uit de opleiding NIMA B Marketing lopen we met elkaar de 6 stappen door die de basis vormen van het strategisch marketingplan voor jouw bedrijf of organisatie. Na afloop van de training weet je precies wat een gedegen marketingstrategie inhoudt en hoe deze jouw organisatie of merk kan helpen een duurzaam concurrentievoordeel op te bouwen en te behouden. De training NIMA B Marketing Essentials is de ideale manier om een beter inzicht te verkrijgen in de strategische en tactische aspecten van het marketingvak. De training roept vast en zeker ook nieuwe vragen op en is zodoende een prima voorbereiding op de volledige NIMA B Marketing Opleiding, waarin we je helpen om jouw vraagstukken om te zetten in slim (online) marketingbeleid.
Direct rendement
- Je krijgt een handig overzicht van relevante marketingtheorieën en -modellen
- Je leert hoe je een marketingvraagstuk gestructureerd kunt oplossen
- Je maakt een eerste vertaalslag van de theorie naar jouw organisatie of merk
- Je legt de basis voor verdere professionalisering als marketingspecialist
De trainer
De training wordt verzorgd door een zeer ervaren NIMA B kerndocent, die al je vragen over de NIMA B Opleiding kan beantwoorden. Je zou kunnen zeggen dat je een kijkje in de keuken van NIMA B krijgt. Na afloop van de training weet je precies wat een gedegen marketingstrategie inhoudt en hoe deze jouw organisatie of merk kan helpen een duurzaam concurrentievoordeel op te bouwen of te behouden.
Het programma
In een avond lopen we alle stappen door die essentieel zijn om te komen tot een strategisch en operationeel marketingplan. Het proces van strategische marketingplanning bestaat uit zes stappen:
- Business definition
- Externe analyse
- Interne analyse
- SWOT-analyse en probleemstelling
- Strategische opties en keuze
- Operationeel marketingplan
In de training NIMA B Marketing Essentials worden in elk van de zes stappen de bijbehorende marketingbegrippen en modellen beknopt maar zeer helder behandeld. Er wordt aansluitend aandacht besteed aan de onderwerpen die door het NIMA zijn opgenomen in de exameneisen op B-niveau en die je wordt geacht de beheersen als je in aanmerking wilt komen voor het NIMA B Diploma.
Vervolgtraject
Wil je na afloop van de training jouw cv versterken met het officiële NIMA B Diploma? De opleidingen NIMA B Consumentenmarketing, NIMA B Business Marketing en NIMA B Digital Marketing staan garant voor optimale voorbereiding op de NIMA examens. Schrijf je snel in, want VOL = VOL!
AANTAL PE-PUNTEN?
0 PE-punten
Geldt voor alle titels