Financial Services: ontbijtsessie Kantar

Verduurzaming binnen Financial Services: Hoe sluit verduurzaming aan bij je merkidentiteit?

INVESTERING

NIMA Member € 0,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 99,00 (excl. btw)

-
Nog geen NIMA lid? Neem 1x kosteloos deel door deze code te gebruiken: GRATISNETWERKEN

WORD MEMBER EN BESPAAR

Bekijk al onze Lidmaatschappen of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

Let op! Hebben we geen tijdige afmelding van je ontvangen, dan brengen we € 50 excl btw. in rekening.

BESCHIKBARE DATA

Bedrijven zijn bezig met verduurzaming, bijvoorbeeld met commitments op milieuverbeteringen, bijdragen aan sociale en maatschappelijke verbetering en het stimuleren van groenere consumptie. Financiële instellingen leveren hier actief een bijdrage aan, veelal vanuit vermogensbeheer waar veel impact is te behalen. Ook binnen marketing zien wij dit thema steeds vaker terugkomen. Hoe zorg je dat wat je doet op het gebied van verduurzaming geloofwaardig en relevant is? Hoe sluit het aan bij je merk? En wat verwachten je stakeholders? In deze ontbijtsessie geven we je handvatten om de verduurzaming aan te laten sluiten bij je merkidentiteit én de behoeftes van je stakeholders.
 
8.30 – 9.00 Inloop, koffie en ontbijt  
 
9.00 – 9.30 Rick Boersen – – Aan de slag met duurzaamheid – hoe pak je dat aan?
Als consultant Brand en Sustainability bij Kantar, weet Rick als geen ander wat er bij consumenten speelt op het gebied van duurzaamheid, wat ze verwachten van merken en bedrijven en hoe je daar als (financieel) merk het best mee kunt omgaan. In zijn presentatie deelt Rick inzichten uit diverse onderzoeken zoals BrandZ en Kantars Sustainability Sector Index, toegespitst op merken actief in de financiële sector. Hoe competitief is de financiële sector en waarmee kunnen merken zich onderscheiden? Welke aspecten van duurzaamheid zijn relevant om te adresseren en hoe bepaal je dat? En wat is een logische volgende stap als merk?
 
9.30 – 10.00 Bart Brüggenwirth – Maak je merk sterk voor voor een betere wereld 
Bart is een marketeer met de missie om sterke merken voor een betere wereld te creëren. Als pionier in duurzame marketing richtte hij in 2003 b-open op, waarmee hij bedrijven adviseert bij de ontwikkeling van hun duurzaamheidsbeleid en de integratie hiervan in hun merk, marketing en communicatie. Is tevens associate partner bij MarketResponse, medeoprichter van De Zwerm (een collectief van duurzaamheidsprofessionals), initiatiefnemer van de Monitor Merk & Maatschappij en auteur van hét boek dat marketing en MVO verbindt: ‘Sterke merken, betere wereld’. Bart deelt tijdens deze ontbijtbijeenkomsten de belangrijkste inzichten uit de Monitor Merk & Maatschappij over het belang dat de consument hecht aan duurzaamheid bij financiële dienstverlening. Ook neemt ons mee in zijn visie op het integreren van duurzaamheid in je marketing. 

10.00 – 10.30 Esther Oostrom – Duurzaamheid in de praktijk 

Esther is commercieel directeur bij Klaverblad Verzekeringen en daar tevens de sponsor vanuit het management op het gebied van Duurzaamheid. Ze ziet een steeds groter wordende rol weggelegd voor marketing als het gaat om duurzaamheid en de maatschappelijke rol van merken. Bij Klaverblad Verzekeringen heeft ze daarin het voortouw genomen met het formuleren van een visie op duurzaamheid en deze te vertalen naar een concreet beleid met acties en KPI’s. Esther sluit de bijeenkomst af met de reis die zij heeft afgelegd om tot een praktisch en uitvoerbare duurzaamheidsaanpak te komen bij Klaverblad en deelt daarin haar belangrijkste inzichten en tips.
 
Omdat er slechts beperkte parkeergelegenheid beschikbaar is bij Kantar, verzoeken wij je vriendelijk om gebruik te maken van het openbaar vervoer. Indien je echter met de auto wenst te komen, verzoeken wij je vriendelijk om je kenteken te e-mailen naar members@nima.nl.