NIMA Marketingfacts Jaarboek ’22-’23 Live: Brand Design

Voor veel marketeers is de wereld van design een onontgonnen terrein. Terwijl marketing en design in werkelijkheid sterk met elkaar verbonden zijn.

INVESTERING

NIMA Member € 300,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 375,00 (excl. btw)

Inclusief diner en netwerkborrel op locatie

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Roel Stavorinus

BESCHIKBARE DATA

Nieuw bij NIMA: de Marketingfacts Jaarboek Live masterclasses. Een serie aan masterclasses gebaseerd op het NIMA Marketingfacts Jaarboek. In één avond theorie en discussie over één van de hoofstukken van het NIMA Marketingfacts Jaarboek 22-23!
 
Voor veel marketeers is de wereld van design een onontgonnen terrein. Terwijl marketing en design in werkelijkheid sterk met elkaar verbonden zijn. Sterker nog: je kunt best stellen dat design – in al zijn verschijningsvormen – de rode draad vormt bij het ontwikkelen van een merk. Aan het begin van zijn hoofdstuk constateert Roel Stavorinus: ‘Meer dan in andere jaren kwam ik tot de conclusie dat er een paar dingen zijn die grondig misgaan in het marketingvak, en ook in het designvak.’
 
Marketeers én designers lijken maar niet te begrijpen wat het belang is van zintuiglijke merkkenmerken (distinctive brand assets), oftewel codificeren. Mark Ritson is er duidelijk over in zijn mini-MBA Brand Management: ‘Choose your brand codes carefully. But once you have: Codify the shit out of it!’ Het feit dat marketeers dat laten liggen is zorgelijk. Hoe zorg je er anders voor dat klanten de koppeling maken tussen jouw activiteiten, producten en boodschappen én jouw merk?
 
Hier zit het grote raakvlak tussen merk en design. De zintuiglijke kenmerken zijn niet alleen belangrijk op het schap, maar eigenlijk overal waar stakeholders met het merk in aanraking komen. In alle distributiekanalen én in alle communicatiekanalen. Volgens Kantar presteren die zintuiglijke kenmerken optimaal als ze het goed doen op de volgende aspecten: communicatie, helderheid en consistentie.
 
 
Naamloos.jpg
 

Programma

We starten de sessie met een gezamenlijk diner om 17:30 uur. Om 18:00 uur gaan we inhoudelijk van start. Auteur van dit hoofdstuk Roel Stavorinus RM geeft je in deze twee uur voorbeelden en inspiratie op gebied van (merk)design, do's en don'ts en de wetenschappelijke onderbouwing. Gedurende de sessie is er veel ruimte om met elkaar het gesprek aan te gaan. We sluiten gezamenlijk af met een netwerkborrel.