NIMA Marketingfacts Jaarboek ’22-’23 Live: Brandmanagement

Merkmanagement is actueler dan ooit!

Eerstvolgende beschikbare data

INVESTERING

NIMA Member € 280,00 - (excl. btw)

Normaal tarief € 350,00 - (excl. btw)

Inclusief diner en netwerkborrel op locatie

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Rob Revet

BESCHIKBARE DATA

schrijf me in voor 26-09-22

NIMA Amsterdam
Hogehilweg 16, 1101 CD Amsterdam Zuidoost

26-09-22
17:30 - 20:30

Nieuw bij NIMA: de Marketingfacts Jaarboek Live masterclasses. Een serie aan masterclasses gebaseerd op het NIMA Marketingfacts Jaarboek. In één avond theorie en discussie over een van de hoofstukken van het NIMA Marketingfacts Jaarboek 22-23!
 
Sterke merken groeien sneller, genereren meer omzet en realiseren betere bedrijfsresultaten. Het merk is daarom een van de meest waardevolle bezittingen van ondernemingen. Toch heeft het merk het moeilijk als strategisch marketinginstrument.
 
Veel ondernemingen investeren namelijk te weinig of verkeerd in hun merk, waardoor de effectiviteit en merkkracht niet toeneemt of zelfs afneemt. Merkmanagement is daarom actueler dan ooit. Hierbij gaat het immers om het ontwikkelen en beschermen van krachtige en effectieve merken. Daarbij is het merk of de merkwaarde geen doel op zich, maar een middel om ondernemingsdoelen en concurrentievoordeel te realiseren. Hoe bouwen ondernemingen sterke merken én hoe kunnen ze deze uitnutten zonder merkwaarde te verliezen?

Programma

We starten de sessie met een gezamenlijk diner om 17:30 uur. Om 18:00 uur gaan we inhoudelijk van start. Auteur van dit hoofdstuk Rob Revet SMP strooit met voorbeelden van insights uit wetenschappelijke onderzoeken (o.a. Binet en Field), geeft inspiratie op gebied van merkstrategie, merknaam en merknaamontwikkeling én positionering.
 
Aan merkpositionering besteden we in de praktijk de meeste aandacht aan. Het proces waarop positionering tot stand komt is echter minstens zo belangrijk. Zeker voor dienstenmerken. Gedurende de sessie is er veel ruimte om met elkaar het gesprek aan te gaan. We sluiten gezamenlijk af met een netwerkborrel.