NIMA Marketingfacts Jaarboek ’22-’23: Marketing Technology

MarTech, de versneller in persoonlijke omnichannel merkbeleving (CX)

INVESTERING

NIMA Member € 300,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 375,00 (excl. btw)

Inclusief diner en netwerkborrel op locatie

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Gerben Busch

BESCHIKBARE DATA

De champagnekurken kunnen knallen, want de eerste templates en geautomatiseerde journeys zijn beschikbaar voor gebruik. Gevoelsmatig misschien reden om even gas terug te nemen en voorlopig eerst maar eens met de nieuwe tooling te gaan werken. En daarin schuilt een gevaar. Namelijk, dat je vergeet door te ontwikkelen. Nieuwe geautomatiseerde journeys die je toevoegt op basis van de implementatie roadmap en het jaarplan dat je hebt gemaakt. Niet verder doorontwikkelen betekent geen gebruikmaken van de mogelijkheden die het nieuwe platform je biedt. Maar waarvoor je wél betaalt. Die licenties zijn namelijk niet gratis.
 
Daarom begint het spel ná de eerst implementatie pas echt. Investering in MarTech gaan pas echt geld opleveren als je de mogelijkheden die het biedt ook daadwerkelijk gaat gebruiken. Reserveer dus niet alleen budget voor de implementatie, maar ook voor de doorontwikkeling gedurende de komende jaren. Alleen dan kun je uiteindelijk die vlag op de maan vastpakken.
 
Soms lijkt het wel alsof de implementatie van martech en daarmee digitale transformatie een doel op zich is. Niets is minder waar: het is een middel om te komen tot een optimale, gepersonaliseerde customer experience.

Programma

Als consumenten en zakelijke klanten customer experience tegenwoordig min of meer als randvoorwaardelijk om ze in de koopstand te krijgen, dan is het bieden daarvan cruciaal voor wat je kunt zien als de essentie van het marketingvak: creëren van marktvraag. Waarom gaat het zetten van stappen in het bieden van die customer experience dan toch nog vaak zo moeizaam? En resulteren investeringen in MarTech nog geregeld in decepties en desinvesteringen? Juist daar ligt het onderwerp van gesprek.
 
We starten de sessie met een gezamenlijk diner om 17:30 uur. Om 18:00 uur gaan we inhoudelijk van start. Gerben laat je kort zien waarom customer experience het marketingvak complexer maakt en wat veel voorkomende valkuilen zijn. Vervolgens slaan we de brug naar hoe MarTech voor je kan gaan werken. Want als je customer experience wilt bieden, kun je niet zonder technologie. Gedurende de sessie is er veel ruimte om met elkaar het gesprek aan te gaan. We sluiten gezamenlijk af rond de klok van 20:00 uur met een netwerkborrel.