NIMA Marketingfacts Live ’22-’23: Analytics

Data; onmisbaar voor de marketeer van nu, maar waar gaat het gebruik van data heen?

INVESTERING

NIMA Member € 300,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 375,00 (excl. btw)

Inclusief diner en netwerkborrel op locatie

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Danny Oosterveer

BESCHIKBARE DATA

Nieuw bij NIMA: de Marketingfacts Jaarboek Live masterclasses. Een serie aan masterclasses gebaseerd op het NIMA Marketingfacts Jaarboek. In één avond theorie en discussie over één van de hoofstukken van het NIMA Marketingfacts Jaarboek 22-23!
 
Analytics is het vakgebied dat draait om het meten, rapporteren en analyseren van data, met als doel het verkrijgen van inzicht in de effectiviteit van de inzet van marketing. Geen enkele marketeer kan zijn werk doen zonder data. Zonder data geen doelgroep, geen bereik, geen kostprijs, geen budgettering en, het allerbelangrijkste, zonder data geen resultaat.
 
De overload aan data wordt steeds groter, des te belangrijker wordt het om tussen de bomen het bos juist wel te zien. Omdat data-gedreven (marketing)beslissingen nemen belangrijk is voor de koers van je organisatie – en alleen maar belangrijker zal worden – is de data-gedreven marketeer een onmisbare kracht in jouw organisatie. 
 

Programma

Het verzamelen van data is bij juist gebruik heel waardevol voor je organisatie. Danny Oosterveer schetst wat Analytics voor jouw organisatie kan betekenen, wat je meet en wat je er aan hebt. Als je vervolgens inzichten uit data haalt en deze weet toe te passen om je marketing te optimaliseren, efficiënter en effectiever te maken, dan zijn data pas echt waardevol. 
 
Maar welke data mag je straks nog gebruiken als marketeer? Het is al langer bekend dat de focus moet komen te liggen op de first-party data. Hoe ontwikkelt het gebruik van Analytics? Waar gaan we heen als marketingorganisatie en het gebruik van data? In deze sessie met veel ruimte om met elkaar het gesprek aan te gaan, gaan we daar op in. 
 
We starten de sessie met een gezamenlijk diner om 17:30 uur en om 18:00 uur gaan we inhoudelijk van start. Omstreeks 20:00 uur sluiten we samen af met de laatste vragen en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg!