Ontwikkeltraject: Breng je organisatie in beweging

Kom uit je hoofd en in beweging!

Eerstvolgende beschikbare data

INVESTERING

NIMA Member € 1 120,00 - (excl. btw)

Normaal tarief € 1 400,00 - (excl. btw)

Nieuw ontwikkeltraject bij NIMA, inclusief 1-op-1 coaching!

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt binnen het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Bob de Wissel John de Wissel

BESCHIKBARE DATA

schrijf me in voor 01-11-22

NBC Congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC Nieuwegein

01-11-22
09:00 - 17:00

Je kent het vast wel, je bent al een tijd bezig met het bedenken van een nieuwe propositie of strategie en het lukt maar net om je collega's of het management mee te krijgen. Waar komt dit toch door? En wat kan je eraan doen? Waar is de organisatie bij gebaat? Hoe voorkom je dat er een 'wij-versus-zij situatie' ontstaat? Je wilt immers een beweging starten, niet alleen een plan opleveren. 
 
Je organisatie in beweging brengen betekent mensen in je organisatie ander (gewenst) gedrag laten vertonen. Je kunt dan denken aan je plan activeren onder je collega's, de uitvoering van gekozen strategie of de samenwerking met andere afdelingen verbeteren. 
 
Bij het maken van een marketing- of ondernemingsplan is er veel aandacht voor de 'waarom-vraag', dat is goed voor de kwaliteit vna het plan. Maar die plannen worden lang niet altijd (met succes) tot uitvoering gebracht. Waar gaat het dan toch fout? In de praktijk blijkt dat er vaak te weinig aandacht is voor de executie van het plan; bijna de helft van de managers ervaart dat activatie van plannen slecht wordt gecoördineerd. Wat leidt tot veel energieverlies in de organisatie. Dat is de perceptie, maar het probleem start stiekem al eerder. 
 
Je kunt het vergelijken met een trein. Als jij een plan bedenkt dan zet je jouw trein in beweging en die komt steeds meer op stoom. Tegen de tijd dat het plan klaar is en je wilt dat er wordt overgegaan tot actie heeft jouw trein al zo'n snelheid bereikt dat je collega's en het management veel moeite hebben om nog aan boord te klimmen. Het is dus de kunst om de betrokken eerder aan boord te krijgen. 
 

Wat levert het Ontwikkeltraject: Breng je Organisatie in Beweging je op?

In dit traject leer je de verschillende fases kennen van in beweging komen en misschien belangrijker nog; te gebruiken. (weten, doen, voelen, veranderen, vieren)
Als deelnemers neem je je eigen case mee. Je gaat daar gedurende het traject mee aan de slag. Daardoor krijg je inzicht in jezelf, je collega's en in praktische toepassingsvormen. Je kunt dus direct jouw praktijk in beweging brengen!
 
Het traject bestaat uit twee plenaire sessies van een hele dag en een 1-op-1 coaching van anderhalf uur. We houden behoorlijk wat tijd tussen de sessies om ervaringen op te doen en het te laten beklijven. De opzet is als volgt:
 

Plenaire sessie

We starten met de introductie op het Bewegingsmodel van De Wisselzone, hierin leer je de fasen van gedragsverandering kennen. Aan de hand van je case ga je een plan maken hoe de inrichting van deze fasen er voor jou uit ziet. Dit doen we plenair, in groepen en individueel. Door deze stappen in kaart te brengen, ben je aan het einde van de dag klaar om de eerste beweging in jouw organisatie in gang te zetten. 
 

Individuele coaching

In beweging komen betekent vooral doen in de praktijk, daar leer je het meest. Tijdens deze 1-op-1 met een van de trainers bespreek je welke stappen je aan het maken bent. Wat lukt er wel en wat nog niet helemaal? Waar kun je sneller en waar kun je hulp bij gebruiken? Zijn vragen die je gedurende anderhalf uur bespreekt in een veilige setting. Je plant deze sessie in in samenspraak met de trainers tijdens de eerste sessie.  
 

Plenaire sessie

Het doel van de tweede plenaire sessie is het in beeld brengen van hoe je jouw strategie-executie kunt versnellen. Onderdeel hiervan zijn het presenteren van de ontwikkeling doe je hebt doorgemaakt, het activeren van hulpbronnen en bepalen van de volgende stappen. Belangrijk ook; je maakt inzichtelijk wat je niet meer gaat doen, zodat je de volgende keer nog sneller je succes behaalt!
 
John en Bob de Wissel geven je in onderstaande video alvast drie tips mee:
 
 

Voor wie is dit ontwikkeltraject?

Elke marketingcommunicatie professional heeft baat bij het volgen van het Ontwikkeltraject: Breng je Organisatie in Beweging. Het meest relevant is het voor marketeers (van medewerker tot directie) die tegen weerstand aanlopen binnen hun organisatie. Marketeers die uit hun hoofd moeten komen en in beweging!