Opleiding: Merk Leiderschap – Positioneren voor de toekomst
17 Topsprekers
Eerstvolgende beschikbare data
INVESTERING
NIMA Member € 5 990,00 (excl. btw)
Normaal tarief € 7 045,00 (excl. btw)
Factuur via iris academy
WORD MEMBER EN BESPAAR
Op het aanbod van de iris academy zijn het educatiebudget en passepartout niet geldig. De betaling kan alleen op factuur en wordt door de iris academy verzorgd.
SPREKERS VOOR DIT EVENT
Onno Maathuis (1970) is gespecialiseerd in merkpositionering en merkportfolio.
Onno promoveerde in 1999 op een proefschrift over ‘corporate branding’ met heldere richtlijnen voor het gebruik van organisatiemerken en de inrichting van de merkarchitectuur van organisaties
Van 1999-2009 werkte Onno als merkspecialist voor adviesbureau Positioneringsgroep. Als MT lid was hij verantwoordelijk voor de portefeuille financiën
In 2010 richtte Onno merkadviesbureau ‘De Positioneerders’ op (zie depositioneerders.nl). Als merkspecialist ondersteunt hij organisaties bij het ontwikkelen van hun positionering en merkbeleid en het verankeren daarvan in de organisatie. Naast marketingaspecten, gaat het daarbij in toenemende mate over het beïnvloeden van cultuur, het communiceerbaar maken van strategie en het formuleren van een heldere visie op de markt en organisatie van morgen. De Positioneerders werkten recentelijk o.a. voor NOS, Vopak, Bol.com, Fontys, Eiffel, Vebego, Conclusion, Máxima Centrum en Greetz.
Overige activiteiten:
– Lid Raad van Toezicht Nierstichting
– Lid Raad van Toezicht GC De Kersenboogerd
– Lid Raad van Advies TeamNL (NOCNSF)
– Lid Ledenraad Le Champion
– Redactie SWOCC Selectie (swocc.nl)
– Wetenschappelijk reviewer Corporate Reputation Review
– Medeoprichter Iris Academy (irisacademy.nl)
For more information or an English resume, contact me at info@onnomaathuis.nl
Mary Hoogerbrugge is branding specialist at De Positioneerders, patroness of SWOCC, and co-founder of Iris Academy.
Mary has more than 20 years of experience in branding and advertising. Her fields of expertise are brand positioning, portfolio management, (internal) branding strategy and effectiveness research.
In 2010 Mary founded De Positioneerders with Onno Maathuis. De Positioneerders support their clients developing a clear, sustainable positioning for their organization or brand(s) that guides future decisions and developing a brand portfolio that fits the organization ánd the market. De Positioneerders work for clients in both commercial and public / non profit markets in a broad range of sectors. (see: DePositioneerders.nl).
Mary started her carrier as scientific assistent of professor Giep Franzen, at the University of Amsterdam. After 2,5 years she joint FHV BBDO. She started in 1996 as a researcher and was quickly promoted to strategic planner. From 2005 – 2008 she was appointed to be the executive strategy director, being responsible for the strategic performance of the agency.
Mary is an active player in the advertising industry. Mary has been board member of SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie). In 2019 she was asked to be the patroness off SWOCC, after Giep Franzen (founder of SWOCC) resigned. SWOCC stimulates knowledge development on branding and advertising. Mary strongly believes that both science and practice would benefit from a better exchange between the two, and therefor should be stimulated.
Mary has been part of the steering committee of the Effie Awards and member of the head jury, and was head of the jury for the Effie category Brand campaigns. Mary is partner of Iris Academy. Together with Onno Maathuis they developed the study Brand Leadership: Positioneren voor de toekomst, a 8-days education program for branding, marketing and communication professionals.
Mary lectures and publishes regularly about branding, brand positioning, integrated brand communications and accountability.
BESCHIKBARE DATA
DoubleTree by Hilton Royal Parc
Van Weerden Poelmanweg 4-6, 3769 MN Soestduinen
06-02-25
09:30 - 17:00