Regio West: Henri Willig

Let’s talk cheese!!!

Regio West: Henri Willig

Eerstvolgende beschikbare data

INVESTERING

NIMA Member € 0,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 99,00 (excl. btw)

-
Nog geen NIMA lid? Neem 1x kosteloos deel door deze code te gebruiken: GRATISNETWERKEN

WORD MEMBER EN BESPAAR

Bekijk al onze Lidmaatschappen of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

Let op! Hebben we geen tijdige afmelding van je ontvangen, dan brengen we € 50 excl btw. in rekening.

BESCHIKBARE DATA

schrijf me in voor 12-09-24

Henri Willig
Hoogedijk 8, 1145 PM Katwoude

12-09-24
15:30 - 18:00

Op donderdagmiddag 18 april vindt de 2e kennis bijeenkomst van regiogroepering NIMA West plaats. Elk kwartaal komen we bij elkaar voor een uitdagende marketingcase. Deze keer gaan we op bezoek bij het authentieke familiebedrijf Henri Willig in het mooie Katwoude (vlakbij Amsterdam). 
 
Vijftig jaar geleden, in 1974, startten Henri en Riet Willig met kaasmaken van de melk van hun eigen koeien. Wat heel kleinschalig begon is nu uitgegroeid tot een prominent kaasmerk met twee kaasmakerijen en ruim 35 eigen winkels in drie landen, waaronder drie kaasboerderijen die vrij toegankelijk zijn en jaarlijks miljoenen bezoekers verwelkomen uit binnen- en buitenland. Ook gaat hun kaas de hele wereld over via een professioneel verkoopteam in Heerenveen en een snelgroeiende e-commerce afdeling. Toch is Henri Willig altijd dichtbij de oorsprong gebleven zoals te zien en te horen is in de moderne biologische potstal in Katwoude. Dit alles maakt het bedrijf een uniek ketenbedrijf – van land tot klant.
 
De kaasboerderijen  en -winkels van Henri Willig zijn populaire bestemmingen voor buitenlandse toeristen. Hiermee is Henri Willig de #1 toeristische attractie van Nederland, met vier keer zoveel bezoekers als de Keukenhof. Onder Nederlanders is het merk wat minder bekend. De organisatie streeft er daarom naar om ook meer bezoekers uit eigen land aan te trekken. Aan marketeers van NIMA West de vraag om met ideeën te komen om meer binnenlandse bezoekers aan te trekken. Natuurlijk doen we eerst inspiratie op tijdens een rondleiding over de kaasboerderij Jacobus Hoeve in Katwoude. Daarna zal de marketing case nader toegelicht worden door Erik Hollander, Marketing & E-commerce Director bij Henri Willig Groep, en vervolgens gaan we in groepjes aan het slag om tot de beste marketingaanpak te komen. 
 
 
Programma
15.00 uur | Inloop en welkom door NIMA West
15.15 uur | Rondleiding “van land tot klant” op kaasboerderij Jacobs Hoeve 
16.15 uur | Introductie Henri Willig en toelichting case door Erik Hollander
16.30 uur | Uitwerken case in groepjes
17.40 uur | Presentaties en prijsuitreiking
18.00 uur | Afsluitende borrel 
19.00 uur | Einde