Masterclass: Social media in one day

Ontwikkel in 1 dag jouw social media plan

Masterclass: Social media in one day

Eerstvolgende beschikbare data

INVESTERING

NIMA Member € 800,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 1 000,00 (excl. btw)

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Martijn Baten

BESCHIKBARE DATA

schrijf me in voor 25-06-24

Tower 42
Diemerhof 42, Diemen

25-06-24
09:30 - 17:00

Tijdens deze eendaagse fysieke training leer je kennis en vaardigheden om een social media plan voor hun organisatie te ontwikkelen, rekening houdend met de nieuwste ontwikkelingen en inzichten op het gebied van social media. Gedurende de training werk je aan de basis van een eigen social media plan om zo aan het einde van de dag met een conceptversie de training te verlaten. Tijdens de dag ontvang je telkens praktische en actuele handvatten voor de verschillende onderdelen van het social media plan.
 
 

Leerdoelen

  • Kennis opdoen van de nieuwste ontwikkelingen en trends in social media.
  • Een social media plan ontwikkelen aan de hand van doelgroep, doelstelling, strategie, planning en evaluatie. 
  • Het ontwerpen van een effectieve contentstrategie en bijpassende middelenmix.
  • Implementeren van organisatorische social media kaders en het samenwerken met externe bureaus.
 

Programma

  • Welkom, introductie en overzicht van de nieuwste social media trends. 
  • Onderdelen van een social media plan: 
    • Doelgroep: Waar zit je doelgroep op social media? Hoe gebruiken ze social media? Welke betekenis kun je als merk toevoegen? 
    • Doelstelling: Welke doelstellingen streef je na met social media? Koppelen van organisatiedoelstellingen en doelstellingen van de doelgroep.
    • Strategie: Kernboodschap, contentstrategie, kanaalkeuze en verdeling paid/owned/earned 
    • Planning: Budget, tijdsplanning, capaciteit, taakverdeling.
    • Evaluatie en bijsturen: Monitoren en bijsturen op basis van inzichten via analytics
  • Kaders voor social media: do's en don'ts binnen de organisatie (link met de verdiepende workshops) 
  • Samenwerking en communicatie met externe bureaus: hoe efficiënt te werk gaan en wat te verwachten (link met de verdiepende workshops)
  • Q&A en afronding
     

AANTAL PE-PUNTEN?
6 PE-punten