Versterk je merk
Deze workshop is een aanvulling op het 9e Sierteelt Marketing Event
Tijdens ons 9e Sierteelt Marketing Event met als thema “To brand or not to brand” van 21 maart jl., hebben Fred van der Hoeven, Ruud Boer RM en Mattijs Bodegom je geïnspireerd vanuit merken in de sierteelt. We hebben daarna vragen gekregen of het mogelijk is om hier een vervolg en verdieping aan te geven. Goed nieuws: samen met Ruud Boer hebben we de NIMA workshop Versterk je merk ontwikkeld.
Tijdens de workshop ga je samen met Ruud Boer RM aan de slag om jouw merk verder te versterken vanuit zijn drie voorwaarden voor sterke merken: relevant, onderscheidend en geloofwaardig. We doen dit met 10 deelnemers in het nieuwe NIMA Marketing Huis in Diemen op dinsdag 18 juni van 10.00 tot 14.30 uur, inclusief lunch.
Programma
Introductie sterke merken door Ruud Boer RM
Relevantie
- Huiswerk: invullen van de Markt-matrix (in powerpoint o.b.v instructie vooraf van Ruud) met de belangrijkste concurrenten en de huidige en gewenste positie van jouw merk.
- Workshop: een-op-een met Ruud de matrix en positionering van je merk bespreken, met tijd voor optimalisatie.
Onderscheidend
- Huiswerk: korte powerpoint van 5 slides met voorbeelden van de belangrijkste uitingen van jouw merk.
- Workshop: presentatie aan de groep met feedback van alle deelnemers en Ruud.
Geloofwaardig
- Huiswerk: in 1 powerpoint slide aangeven wie voor je merk de belangrijkste doelgroep is en wat de merkbelofte / pay-off voor deze groep is.
- Workshop: presentatie aan de groep met feedback van alle deelnemers en Ruud, met tijd voor optimalisatie of het bedenken van de merkbelofte / pay-off als je die nog niet hebt.
Er kunnen slechts 10 deelnemers meedoen aan de workshop, dus wees er snel bij