Workshop: Brand Storytelling
Leer in één dag hoe je verhalen strategisch inzet voor interne en externe communicatie
Eerstvolgende beschikbare data
Leer in één dag hoe je verhalen strategisch inzet voor interne en externe communicatie. De workshop Brand Storytelling wordt gemiddeld beoordeeld met een 8,5 en wegens succes herhaald!
Waarom Brand Storytelling? Hoe zet je verhalen in om je merk krachtig in de markt te zetten? We gaan op zoek naar 'the big story' van je merk en hoe je dat vertaalt naar micro stories. Ga aan de slag met jouw brand storystrategie!
Programma
Tijdens een workshop van één dag nemen de StoryDiggers je mee op reis. Je leert hoe een verhaal écht werkt en wat veelgemaakte fouten zijn. We bespreken hoe je die principes succesvol toepast in marketing, maar ook interne communicatie. Bovenal, gaan we veel aan de slag.
Aan de hand van het Storytelling Canvas gaan we op zoek naar de 'big story' van je organisatie of merk. Om vervolgens een verhaallijn of format op te zetten met micro stories. De eerste micro story wordt uitgewerkt in een storyboard. We halen onze inspiratie uit mooie praktijkvoorbeelden om onze eigen verhalen nog pakkender neer te zetten en te leren hoe je verhalen langdurig kan inzetten voor je merk.
Aan de hand van het Storytelling Canvas gaan we op zoek naar de 'big story' van je organisatie of merk. Om vervolgens een verhaallijn of format op te zetten met micro stories. De eerste micro story wordt uitgewerkt in een storyboard. We halen onze inspiratie uit mooie praktijkvoorbeelden om onze eigen verhalen nog pakkender neer te zetten en te leren hoe je verhalen langdurig kan inzetten voor je merk.
Getuigenis van deelnemer:
"De sprekers geven duidelijke voorbeelden waardoor de materie echt spreekt. Het is ook heel prettig dat je het direct moet toepassen zodat je het op jouw situatie kunt afstemmen. Hier krijg je vervolgens ook feedback op zodat je weet of je het goed hebt begrepen. Al met al heel waardevol dus." – Marjolein de Jonge, Scalda
"De sprekers geven duidelijke voorbeelden waardoor de materie echt spreekt. Het is ook heel prettig dat je het direct moet toepassen zodat je het op jouw situatie kunt afstemmen. Hier krijg je vervolgens ook feedback op zodat je weet of je het goed hebt begrepen. Al met al heel waardevol dus." – Marjolein de Jonge, Scalda
Voor wie?
Deze sessie is uitermate geschikt voor merkstrategen, marketing en communicatie professionals, interne communicatie professionals, en verandermanagers. Geen voorkennis vereist. Na de workshop heb je een goed beeld hoe je storytelling kunt inzetten voor je organisatie/merk. Je kunt de verhaaldynamiek van je big story formuleren en dat vertalen naar een format met een serie micro stories. Je leert een brand story strategie opzet, levend houden en voor je laat werken. En ja, je kijkt nooit meer hetzelfde naar je favoriete boek, film of serie.
AANTAL PE-PUNTEN?
6 PE-punten
Geldt alleen voor:
Register Marketeers
Senior Marketing Professionals
NIMA Qualified Lecturers