Workshop: Copywriting – Tone of Voice
Zó schrijf je voor een merk.
Eerstvolgende beschikbare data
Wegens succes herhalen we ook in 2023 de NIMA Workshop: Copywriting!
Gemiddeld beoordeeld met een 8.3!
Taylor Made
Exclusieve sessie voor maximaal 16 deelnemers – waarbij de docenten vooraf informatie bij de deelnemers inwinnen zodat het een taylor made Workshop wordt.
Wat is het?
De kleuren van een merk liggen meestal wel vast, waardoor iedere designer weet welke pms-kleuren te gebruiken. Voor het taalgebruik ligt dit vaak niet vast en klinkt het merk als de persoon die de desbetreffende tekst heeft geschreven. En dat klopt eigenlijk niet.
Sterke merken hebben dan ook een duidelijk omschreven tone-of-voice, een verbal identity. Een manier van schrijven en spreken, waardoor je ze direct herkent. Maar hoe kom je tot die toon? En hoe houd je deze consistent? In deze workshop krijg je vuistregels voor het schrijven van een goede commerciële tekst en laten we je zien hoe je voor een merk schrijft.
Je werkt tijdens deze workshop met het boekje 'Nogal Lange Koekjes of Huisgemaakte luxe roomboterassorti. Zo schrijf je voor een merk'
'Ik vond het een heel nuttige workshop. Leuk om zowel heel veel voorbeelden van de anderen te horen en ook met je eigen tekst aan de slag te gaan en hier ook direct feedback op te krijgen. Ik vond het echt heel leerzaam' – Inge Bruil, Merin
Voor wie?
Feitelijk voor iedereen die met taal bezig is.
Ben je marketeer, zet je posts op Facebook, blog of vlog je voor je merk of heb je veel contact met klanten, omdat je bijvoorbeeld bij de klantenservice of het webcareteam werkt? Dan is deze workshop precies wat je zoekt. Ben je nog niet zo heel lang copywriter of heb je meer ervaring met website- dan merkenbouw? Ook dan heb je veel aan deze Workshop.
AANTAL PE-PUNTEN?
8 PE-punten
Geldt alleen voor: