Persoonlijke ontwikkeling: Personal Branding

Ben jij als Young Professional constant bezig met de branding van jouw producten, diensten en/of klanten? Hoe zit het eigenlijk met je eigen branding? De inspiratiesessie personal branding van NIMA Young Professionals mag je niet missen!

Wat betekent personal branding voor jou als persoon? Hoe kun je meer uit jezelf en jouw persoonlijkheid halen? Als je niet vertelt of laat zien wie je bent en wat je als professional kunt betekenen voor je externe én interne klanten, hoe kun je dan verwachten dat een ander jou (op tijd) weet te vinden?

Tijdens deze inspiratiesessie onder leiding van drs. Jocelyn Rebbens krijg je inzicht in de noodzaak van een Personal Brand. Hoe zorgt voor een positief imago bij je ambassadeurs, maak je impact en hoe je dit zelf blijvend kunt versterken. Je krijgt handvatten om jezelf beter te positioneren en profileren vanuit persoonlijk imago en je persoonlijke kwaliteiten.

Programma
19:00 uur | Ontvangst met koffie, thee en een snack
19:30 uur | Personal Branding door Jocelyn Rebbens
21:00 uur | Netwerkborrel en mogelijkheid tot het stellen van vragen in de NIMA-kroeg

NIMA Experience: Een festival als ultieme experience – Defqon

Een festival als ultieme experience: beleef Defqon voor en achter de schermen

Festivals zijn populairder dan ooit. Reden voor het expertiseplatform Experience Marketing om een duik te nemen in deze bijzondere belevingswereld. Onze keuze is daarbij gevallen op het festival Defqon, dat al sinds 2011 wordt gehouden op het festivalterrein in Biddinghuizen. Dit festival valt in de categorie ‘hardere dance’ (onder andere hardstyle, hardcore, jump, hardtrance en techno) en laat ons kennis maken met een genre en een doelgroep die de meeste marketeers nog niet zullen kennen …

Op vrijdag 28 juni 2019 gaan we met een select gezelschap de ins en outs van festivals ontdekken, waarbij een uniek kijkje achter de schermen natuurlijk niet ontbreekt. Het programma omvat de volgende onderdelen:

  • De marketing en de marketingmogelijkheden rondom festivals;
  • Een presentatie van Coca-Cola over haar merkactivatie op festivals;
  • Een verhaal over de CSR operatie voor circulaire drinkbeleving;
  • Een rondleiding door de organisator van dit festival Q-dance en Martijn van Daalen (ID&T/Mysteryland en Welcome to the future), inclusief backstage bij de Mainstage.

Programma

11.30   Inloop & lunch
12.30   Welkom
12.45   Presentatie over festivals & duurzaamheid
14.30   Naar het festivalterrein (trek je wandelschoenen aan!)
15.00   Rondleiding over het festivalterrein
16.30   Afronding en mogelijkheid om het festival te beleven

De dag is inclusief lunch en munten voor drankjes, maar exclusief parkeerkosten.

Het is niet mogelijk om zonder NIMA lidmaatschap deel te nemen aan dit evenement.

Wil je deze unieke belevenis meemaken, geef je dan snel op want het aantal plaatsen is beperkt!

NIEUW! Workshop Online Shopper Marketing

Ben jij een marketingmanager, een trade- of shoppermarketeer, e-commerce manager of simpelweg geïnteresseerd in het Shopper Online Marketingmodel? Dit model biedt vele nieuwe kansen om de samenwerking tussen retailer en fabrikant in een nieuwe fase – die digital heet – te verbeteren. Online Shopper Marketing of Trade Marketing gaat veel verder dan alleen inzetten van een bannercampagne bij een retailer. Het opzetten van goede Trade Marketing plannen gaat tegenwoordig over tal van marketingkanalen heen en raakt meer disciplines als ooit tevoren. Op welke manier weet juist jij met jouw ontwikkelde Trade Marketing plannen de juiste snaar en dus ook publiek te raken en op welke manier zorg jij voor de best renderende campagnes en dus investering?

 

Wat houdt deze workshop in?

Deze eendaagse workshop is een ideale combinatie voor deelnemers die op zoek zijn naar het toepassen van strategische inzichten op het gebied van het versterken van de commerciële marketing relaties tussen leveranciers en (r)etailers en deze insights willen combineren met een basic sense of pragmatisme.

Hoe zorg je er nu voor de best passende commerciële invulling waarbij de shopper het meest optimaal wordt geholpen in zijn behoeftes? en dus met het verbeteren van de experience? Welke online samenwerkingen in de vorm van campagnes / branding / categorymanagement zijn hiervoor nodig? Wat zijn nu de beste timings? Op welke manier ga je doelen met elkaar stellen? En nóg belangrijker: Hoe ga je met elkaar resultaten meten en op welke KPI-set doe je dit? Wat zijn hierbij mogelijke valkuilen? Waar moet op je letten bij het opzetten van deze plannen?

Tijdens deze training gaat Kasper Muileboom hier samen met jou verder op in. Met tastbare praktijkvoorbeelden leer je wat wel en wat vooral ook niet werkt.

 

Wat levert deze workshop jou op?

Aan het einde van deze workshop:

  • Kan je zelfstandig een Online Shopper Marketingplan of Digital Trade Marketingplan opstellen aan de hand van het besproken model en kan je deze succesvol implementeren.
  • Heb je inzicht in de laatste shopper en consumer insights
  • Weet je succesvol een Online Shopper Marketingmodel te presenteren aan (r)etailers en leveranciers
  • Heb je een wijze waarop je de meest waardevolle samenwerkingen kunt opbouwen met je (r)etailers en leveranciers

 

NIEUW! Workshop Online Conversiemanagement

Online en offline: het draait om conversie. Welk deel van je bezoekers doet ‘iets’ wat jij als businessdoelstelling hebt geformuleerd? En dan vooral: hoe krijgen we het voor elkaar dat een (nog) groter deel van ons bezoek gaat doen wat jij juist als doel hebt gesteld? Tijd om je te verdiepen in (Online) Conversiemanagement: het doorgronden, analyseren en optimaliseren van conversie.

Deze ééndaagse workshop geeft vele handvatten om online met conversie aan de slag te gaan. Je leert het begrip door en door kennen, je kunt goede doelstellingen formuleren en beoordelen of een doelstelling ‘redelijk’ is in de context. Nuttig als je direct zelf aan de knoppen draait, maar zeker ook als je leiding geeft aan conversiespecialisten of als een bureau aanstuurt en deze meer wilt uitdagen.

Welke onderwerpen komen aan bod?

Tijdens deze workshop werk je intensief met een kleine groep aan je kennis over online conversie. We helpen je met kennis over onder meer de volgende onderwerpen:

  • Formuleren online conversiedoelstellingen
  • Metingen inrichten, uitlezen en interpreteren
  • Verbetervoorstellen implementeren
  • Tools voor conversieoptimalisatie

Wat levert deze workshop je op?

Als je de training Online Conversiemanagement hebt gevolgd

  • Kun je goede online conversiedoelstellingen formuleren
  • Weet je welke doelstellingen realistisch zijn
  • Kun je voorstellen van andere partijen beoordelen op haalbaarheid en realisme
  • Kun je verbetervoorstellen gestructureerd opbouwen en uitvoeren

NIMA B2B: van Brand Value naar Brand Belief

Woorden als purpose, authenticiteit en storytelling vormen het jargon van de marketeer die zich bezighoudt met het (corporate) brand. Maar ook transparantie, relevantie en differentiaties zijn essentieel bij het levend houden van je brand. De theorie is simpel, de echte activatie niet. Daarom organiseert de NIMA B2B Community een interactieve werksessie waar we het ‘Hoe doe je het dan?’ zullen activeren.

In samenwerking met Truman, een bureau dat expert is op het gebied van brandstorytelling en GoodUp die weten hoe je de passie bij je medewerkers ontsluit, zullen we actief discussiëren over hoe je je merk levend maakt en belief creëert. We zullen starten met een case van Sensys Gatso: Brand Story, door Joris Lampe, CCO. Daarna ga we aan slag met het storytellingcanvas van Truman en sluiten we af met cases van GoodUp.

Programma

15.00 uur | Introductie
15.10 uur | Sensys Gatso: Brand Story
15.40 uur | Truman: Workshop True Story Canvas
17.00 uur | GoodUp: Activatie van medewerkers
17.40 uur | Afsluiting en borrel

Truman: Workshop True Story Canvas

Reclame heeft een geloofwaardigheidsprobleem. Merken hebben ons de afgelopen decennia bedolven onder een eindeloze stortvloed van beloften die zij vaak niet of slechts gedeeltelijk waarmaakten. Effect: een klant die reclame liever mijdt en de inhoud ervan niet vertrouwt.

Met het praktische ‘True Story Canvas’ structureer je de zoektocht naar geloofwaardigheid, authenticiteit en de te vertellen story. Deelnemers zullen een exemplaar ontvangen van het boek True Storytelling geschreven door Paul Hillesum en Amber Franssen.

GoodUp: Activatie van medewerkers

Bedrijven vragen zich steeds vaker af hoe zij met hun core business het verschil kunnen maken op de wereld om hen heen. Dat is wat purpose is: waar je bedrijf en medewerkers goed in zijn, inzetten om een positieve impact te maken op de maatschappij.

Maar hoe doe je dat? Iedereen kan een brand story neerzetten, maar hoe zorg je ervoor dat je medewerkers het voelen en uitdragen?  Hoe mobiliseer je hen om de waarden die je voorstaat in de praktijk te brengen?

In deze deepdive presenteert Leonoor den Ottolander van GoodUp welke voorlopers op het gebied van purpose ertoe in staat zijn. Met inspirerende voorbeelden vanuit toonaangevende merken, laat ze zien hoe je een purpose tot leven kunt wekken. Ook zal ze ‘hearts and minds’ van het publiek prikkelen om na te denken wat ‘purpose-into-action’ concreet betekent voor hun eigen organisatie.

Persoonlijke ontwikkeling: Durf jij prioriteiten te stellen?

Tijd is er altijd: dag en nacht, zomer en winter. Hoe je de tijd beleeft is heel persoonlijk. Misschien als een handige indeling van de dag in overzichtelijke stukjes, of wellicht als een tiran die jouw leven bepaalt. De tijd tikt gewoon door. Maar wat kun je ermee? Heb je er invloed op? Wij geloven erin dat je tijd niet kunt managen, maar wel jezelf…

Laat je tijdens het inhoudelijke gedeelte van dit NIMA Young Professionals event meenemen in het concept ‘tijd’. Hoe pak je de regie over jouw leven? De input die op je afkomt op een dag valt niet te reguleren. Hetgeen je met deze input doet daarentegen wel. Voorafgaand aan het inhoudelijke deel ontvangen we je graag voor een dinerbuffet en is er de mogelijkheid om elkaar te leren kennen en uitgebreid te netwerken. Na afloop sluiten we graag met je af in de befaamde NIMA-kroeg.

Programma
17:30 uur | Ontvangst met dinerbuffet in de NIMA-kroeg
18:30 uur | Durf jij prioriteiten te stellen? door Johan Veneman van Mind Work Productions
19:30 uur | Netwerkborrel en mogelijkheid tot het stellen van vragen in de NIMA-kroeg

Workshop: Copywriting – Tone of Voice

Wegens succes herhalen we ook in 2019 de workshop copywriting!

Exclusieve sessie voor maximaal 16 deelnemers. Beoordeeld met een 8.3! 

Wat is het?

De kleuren van een merk liggen meestal wel vast. Maar soms klinkt een merk als degene die ervoor schrijft. En dat klopt eigenlijk niet. Sterke merken hebben dan ook een duidelijk omschreven tone-of-voice, een verbal identity. Maar hoe kom je tot die toon? En hoe houd je hem vol? In deze workshop krijg je vuistregels voor het schrijven van een goede commerciële tekst en laten we je zien hoe je voor een merk schrijft. Je werkt op deze dag met het boekje ‘Nogal Lange Koekjes of Huisgemaakte luxe roomboterassorti. Zo schrijf je voor een merk’.

Ik vond het een heel nuttige workshop. Leuk om zowel heel veel voorbeelden van de anderen te horen en ook met je eigen tekst aan de slag te gaan en hier ook direct feedback op te krijgen. Ik vond het echt heel leerzaam.” Inge Bruil – Merin

Voor wie?

Ben je marketeer, zet je posts op Facebook, blog of vlog je voor je merk of heb je veel contact met klanten, omdat je bijvoorbeeld bij de klantenservice of het webcareteam werkt? Dan is deze workshop precies wat je zoekt. Ben je nog niet zo heel lang copywriter of heb je meer ervaring in website- dan merkenbouw? Ook dan heb je veel aan deze dag.

Top Marketing Tour: Jumbo

Hallo Jumbo! Hier zijn de NIMA Young Professionals!

Gaat jouw marketinghart sneller kloppen van de dynamische retail business? En ben je stiekem ook een foodlover? Dan is deze Top Marketing Tour helemaal op jouw lijf geschreven. Op donderdag 13 juni krijg jij tijdens onze Top Marketing Tour de kans om een kijkje in de keuken te krijgen bij Jumbo Supermarkten!

In dé Jumbohal in Veghel, het kloppende hart van Jumbo, krijgen we de totale ‘gele-Jumbo-wasstraat-experience’. Een absolute no miss voor elke Jumbo (en marketing) fan.

Maurice Barten, Jumbo’s ervaren manager marketing online, neemt ons mee door de gele wereld van Online Marketing en Communicatie bij deze snelgroeiende supermarkt.

Een unieke, inspirerende TMT-belevenis dus. Er is beperkt plaats, dus meld je snel aan!

 

Over Jumbo

Jumbo bestaat al meer dan 90 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot de tweede supermarktketen van Nederland. Een innoverende supermarkt met vele verschillende foodservice formules waaronder Jumbo Foodmarkt, Jumbo Foodcity en de online winkel. 

 

Programma

13.30 – 14.00 Inloop met koffie en thee
14.00 – 15.00  Maurice aan het woord
15.00 – 15.15  Pauze
15.15 – 15.30 Toelichting case Jumbo
15.30 – 17.00 Brainstorm/uitwerken case in groepen
17.00 – 17.30 Presentatie van de cases aan de jury
17.30 Netwerkborrel

 

Locatie, parkeren en OV

Deze TMT vindt plaats bij Jumbo, Rijksweg 15, 5462 CE in Veghel. Er is voldoende parkeerplek, dus je kunt de auto hier gemakkelijk parkeren. Per Openbaar Vervoer is deze locatie is lastiger te bereiken. Vanaf Den Bosch kun je dan het beste de bus pakken.

Diploma-uitreiking

De eerste diploma-uitreiking van 2019 vindt plaats op 4 juni bij Aegon in Den Haag.

We starten rond 16.00 uur en de middag duurt tot ongeveer 19.00 uur met een borrel.

Zorg dat jij er ook bij bent!

 

 

Hoe kan ik hier bij zijn?

Heb jij je NIMA Basiskennis of beide examenmodules van A, B en/of C gehaald? Dan heb jij recht op een diploma. Na het behalen van je examens ontvang je een mail met de uitnodiging. Laat via deze mail weten dat jij aanwezig bent!

Voor praktische vragen en/of opmerkingen, stuur dan een mailtje naar examens@nima.nl

 

 

In de volgende combinaties heb jij recht op een diploma:

Behaald DiplomaExamen 1Examen 2
NIMA Basiskennis MarketingNIMA Basiskennis MarketingX
NIMA Basiskennis Online MarketingNIMA Basiskennis Online MarketingX
NIMA Basiskennis CommunicatieNIMA Basiskennis CommunicatieX
NIMA Basiskennis SalesNIMA Basiskennis SalesX
NIMA A MarketingNIMA A1 MarketingNIMA A2 Marketing
NIMA A Online MarketingNIMA A1 Online MarketingNIMA A2 Online Marketing
NIMA A CommunicatieNIMA A1 CommunicatieNIMA A1 Communicatie
NIMA A SalesNIMA A1 SalesNIMA A1 Sales
NIMA B ConsumentenmarketingNIMA B1 MarketingNIMA B2 Consumentenmarketing
NIMA B Business MarketingNIMA B1 MarketingNIMA B2 Business Marketing
NIMA B Digital MarketingNIMA B1 MarketingNIMA B2 Digital Marketing
NIMA B MarketingcommunicatieNIMA B1 CommunicatieNIMA B2 Marketingcommunicatie
NIMA B2 Corporate CommunicatieNIMA B1 CommunicatieNIMA B2 Corporate Communicatie
NIMA B Non Profit/OverheidscommunicatieNIMA B1 CommunicatieNIMA B2 Non Profit/Overheidscommunicatie
NIMA B Sales VerkoopleiderNIMA B1 SalesNIMA B2 Sales Verkoopleider
NIMA B Sales AccountmanagerNIMA B1 SalesNIMA B2 Sales Accountmanager
NIMA CNIMA C1 PlanbeoordelingNIMA C2 Mondeling

SMP on Tour bij PostNL Fulfilment

Op donderdag 13 juni zijn wij met SMP on Tour in Houten te gast bij PostNL Fulfilment. PostNL is de marktleider in fulfilment en bezorging en is in 2019 voor de tweede keer gewaardeerd met 5 sterren in Emerce top 100.

Wij starten om 16:30 uur met ontvangst gevolgd door een rondleiding in het fulfilment center, waarbij we het proces van het verwerken en inpakken van de online bestellingen kunnen zien. Vervolgens neemt Maryam Boonstra (Register Marketeer) ons mee in de wereld van logistiek, de motor achter de succes van e-commerce en online bestellingen.

Logistiek is de marketing van de toekomst

Van klantgericht naar klantgestuurd

Iedere sportvisser kent het: de juiste stek uitzoeken en vervolgens met het beste aas de vis proberen binnen te halen. Toch gebeurt het regelmatig dat je beet hebt, maar dat de vis net voor de kant van de haak springt. Ditzelfde proces vindt online plaats wanneer consumenten je webwinkel bezoeken, lange tijd doorbrengen op je productpagina, vervolgens de koopknop indrukken, maar alsnog afhaken. Door te investeren in de logistieke ‘last mile’ kun je ervoor zorgen dat de drop off rate vlak voor het moment van aankoop afneemt en de customer loyalty toeneemt.

Logistiek is cruciaal voor je onderscheidend vermogen

Logistiek heeft een compleet nieuwe waarde binnen e-commerce gekregen. Webwinkels zullen zich in toenemende mate proberen te onderscheiden door service en bezorging. De diversiteit aan bezorgopties neemt daardoor verder toe. Denk hierbij aan de keuze voor levering binnen een uur of levering met een lage CO2-uitstoot. Klanten verwachten voortaan precisie-logistiek van webwinkel naar huis.

Logistiek is onderdeel van het marketingplan geworden en bepaalt het mede de overlevingskans van webwinkels. Denk daarbij aan het opslaan van voorraad, het verpakken van de orders en ook het bezorgen van de bestellingen. Vroeger waren een goede bevoorrading van je winkel en ruime openingstijden voldoende. Nu moet je consumer-focused zijn en je logistieke processen zo inrichten dat de consument zijn bestelling ontvangt waar en wanneer hij dat wilt. “De enige echte persoonlijke interactie met een consument vindt plaats tijdens het bezorgproces”.

Workshop: Design Thinking

Wegens succes herhaald!  

Goede inhoud en structuur. Makkelijk verteld en nam me gelijk mee in de reis. Praktisch en die hands-on gedeeltes om gewoon te DOEN zijn heel nuttig. Leerzaam en inspirerend dus! – Marta Amat, Watts Water Technologies.

Design thinking is een manier van denken die je helpt om compleet anders te kijken. Om de ‘wicked problems’ van deze tijd het hoofd te bieden en relevant te blijven als organisatie. Maar het is vooral een ijzersterke oplossing voor het genereren van vernieuwende ideeën. Alles vanuit een extreem gebruikersperspectief. Hoe pas je design thinking vervolgens toe om ook in jouw organisatie te innoveren? Wij hebben verschillende organisaties al compleet anders laten werken en gaan ook graag met jou aan de slag in deze workshop!

Design is hot. Je komt het overal tegen:  design thinking, service design, human centered design. De principes zijn veel mensen ongeveer duidelijk; het probleem herdefiniëren, werken met een extreem gebruikersperspectief en de context meenemen in alles wat je doet. Maar waar hebben we het nou eigenlijk over? Wat kun je er precies mee? Wanneer is design thinking het antwoord? In de ochtend zullen we hier uitgebreid op in gaan: we halen verschillende wetenschappelijke modellen en theorieën aan vanuit de psychologie, design- en gedragswetenschappen.

Daarnaast gaan we in de middag een stuk verder dan een inspirerend theoretisch kader. Hoe pas je het toe? Welke tools kan  je morgen al gebruiken? En hoe kom je nou tot die geniale ideeën die organisaties ook daadwerkelijk kunnen toepassen? Aan de hand van echte cases, die de deelnemers zelf kiezen, gaan we in de middag concreet aan de slag als design thinkers.

Het doel van de workshop is het eigen maken van de theorie, tools en praktische toepassingen die daadwerkelijk waarde toevoegen aan de werkprocessen waar je als professional mee te maken hebt.

Inspiratie, energie, en een compleet nieuwe manier van uitdagingen benaderen. Daarbij ontvang je hands-on design thinking tools om morgen al te gebruiken. We nodigen je graag uit voor deze interactieve workshop design thinking – the hands on edition!

NIEUW! Vaardigheidstraining: Innoveren kan je leren

Innoveren is onvermijdelijk en creativiteit is noodzakelijk. Waarom? Onze omgeving verandert steeds sneller en ingrijpender. Hier op een creatieve wijze op kunnen inspelen vraagt innovatie. Maar hoe kun jij dit toepassen in jouw dagelijkse praktijk?

Volgens de Japanse innovator Rei Inamoto heeft elk succesvol bedrijf drie type mensen nodig:

  • Hustlers (mensen die het verkopen)
  • Hackers (mensen die het maken)
  • Hipsters (mensen die innoveren)

Innovatie gaat niet alleen over de creativiteit en enthousiasme, maar zeker ook om de samenwerking tussen de hustlers, hackers en hipsters.
Om creativiteit te bevorderen en te blijven innoveren, is het belangrijk om tijd en energie te creëren voor meer ‘hipster power’. Om dit te stimuleren en de mindset van deelnemers op ‘innovatiestand’ te zetten, gaan we deze dag op zoek naar nieuwe creatieve mogelijkheden vanuit persoonlijke interesse en behoefte. Hierbij kan je denken aan de ‘Disney Rooms’. Walt Disney werkte met een bijzondere methode om te komen tot goede en gedragen oplossingen. In zijn huis maakte hij drie kamers: de Dream room, de Reality room en de Sweat box, die hem in verschillende fasen van besluitvorming hielpen om zo fantastische ideeën te realiseren. Door bewust te worden hoe het proces van innovatie en creatie werkt, inspiratie op te doen van elkaars denkkaders en concreet en actiegericht te eindigen, leren deelnemers hoe ze meer als ‘hipsters’ kunnen werken.

Wat levert deze training je op?

  • Inzicht in trends en ontwikkelingen
  • Tijd en ruimte voor jouw creativiteit
  • Vinden van de juiste mindset om te kunnen innoveren
  • Het belang inzien van de verschillende fasen die er nodig zijn om creativiteit en innovatie mogelijk te maken
WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X