Top Marketing Tour: HEMA

Altijd al een kijkje in de marketingkeuken willen hebben bij van oudsher een van Nederlands mooiste bedrijven? Dan is onze Top Marketing Tour bij HEMA zeker iets voor jou.

 

HEMA is een van de grootste Nederlandse warenhuizen, met 750 winkels in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en sinds kort ook het Midden-Oosten. Iedere Nederlander loopt weleens een HEMA-vestiging binnen.

 

HEMA heeft als doel om het dagelijks leven van mensen leuker en makkelijker te maken, zonder daar veel voor te hoeven te betalen. Want een goede kwaliteit en een verrassend design moet voor iedereen betaalbaar zijn. Met hun bekende Paascampagne en Vlog Academy gooien ze hoge ogen in marketingcommunicatie land. Ben jij ook benieuwd hoe de HEMA campagnes tot stand komen, en wat de visie van het bedrijf is op het marketing communicatie vak? Schrijf je dan snel in voor deze TMT.

 

Alvast een impressie krijgen van een Top Marketing Tour? Bekijk dan ons korte filmpje dat gemaakt is bij Tony Chocolonely

 

PROGRAMMA:

13.30 uur | Inloop met koffie en thee 

14.00 uur | In gesprek met Ferry Buitenhuis – Manager Marketing Campaigns

15.00 uur | Pauze 

15.15 uur | Toelichting case HEMA

15.30 uur | Brainstorm/ uitwerken case in groepen 

17.00 uur | Presentatie van de cases aan de jury 

17.30 uur | Netwerkborrel samen met Young HEMA  

 

VOOR WIE? 

Tijdens de NIMA Top Marketing Tour kunnen young professionals (25-35 jaar) in marketing of communicatie een kijkje nemen in de keuken van vooraanstaande marketingbedrijven. Je krijgt de kans om kennis te maken met VodafoneZiggo en te leren van een ervaren professional. Andere succesvolle TMT’s vonden onder meer plaats bij de Bijenkorf, Tony Chocolonely, ING, bol.com, ABN AMRO, Peijnenburg, Nuon, FD Mediagroep, VodafoneZiggo en T-Mobile. 

 

LOCATIE: 

NDSM – straat 10, 1033 SB, Amsterdam. Het kantoor ligt vlakbij de veerpont op het NDSM terrein.

 

PARKEERGELEGENHEID:

Betaalde parkeergelegenheid is op loopafstand van het HEMA support office beschikbaar (zie hieronder op het kaartje aangegeven).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OV:

Vanaf het CS kan de veerpont naar de NDSM werf genomen worden, deze vertrekt om 12:45 & 13:15 en komt aan na ongeveer 15 minuten. Vanaf de veerpont is het ongeveer 5 minuten lopen naar het HEMA support office.

Masterclass: AVG & Privacy by Design

Het zal je niet zijn ontgaan – sinds 25 mei 2018 is de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht. Meer dan ooit beseffen bedrijven dat het cruciaal is om verantwoord met klant- en bezoekersdata om gaan. Een belangrijk element uit de AVG is de Privacy by Design (PbD) eis: systemen moeten ontworpen en geïmplementeerd worden op een manier die privacy waarborgt. Nu de AVG van kracht is, zal dit standaard onderdeel van de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten uit moeten maken.

Kan jij een korte recap gebruiken over de AVG en Privacy by Design? Ben je op zoek naar makkelijke handvatten om aan de slag te gaan met PbD? Kun je je eigenlijk onderscheidend positioneren op het gebied van Privacy? Allemaal relevante vragen voor een marketeer.

Privacy by Design expert Arnold Roosendaal vertelt je er alles over in deze masterclass van 1 dag.

Aan het einde van de dag ben je in staat om goed onderbouwd privacy & AVG vraagstukken aan te kaarten in jouw dagelijkse marketing activiteiten. Ook kun je Privacy by Design toepassen in het ontwerp van een product of dienst.

De Masterclass is interactief met veel ruimte voor discussie en een praktijkopdracht rond je hun eigen product of dienst.

Programma

Ochtend
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en privacyregelgeving

  • Kernbegrippen AVG
  • Privacy principes
  • Accountability als uitgangspunt

Privacy binnen context van commerciële producten en diensten

  • Verwerken van persoonsgegevens
  • Rechten van klanten
  • Privacy verklaringen

Privacy by Design (PbD)

  • Wat houdt het concept in?
  • Welke vereisten zitten eraan vast?
  • Hoe kun je dit praktisch vormgeven in een product?
  • Aanzet praktijkopdracht in groepjes + lunch

Middag

Praktisch regelen van AVG compliance en PbD

  • Inbedden privacy in het ontwerp
  • Technische aspecten, organisatorische aspecten
  • Het documenteren en verantwoorden van PbD
  • De organisatie eromheen en afstemming met klanten
  • Verantwoordelijkheden en rollen

Discussie en bespreken praktijkopdrachten
Afronding en vragen

Aan het eind van de dag

ga je naar huis met concrete antwoorden op je vragen over de AVG, Privacy by Design en handvatten om er in de dagelijkse praktijk mee aan de slag te gaan. Ook neem je het volgende mee:

  • Privacy wetgevingsboekje
  • Whitepaper Privacy by Design
  • Privacy by Design Framework
  • Privacy by Design invulschema
  • Factsheets AVG

Voor wie is deze masterclass bedoelt?

Sales & marketing managers, Marketing strategie managers, Product managers,  Product developers, UX & graphic designers, Start ups

SMP on Tour bij PPG Coatings

Leer met de tools van PPG Coatings hoe een gestructureerde conceptontwikkeling succesvolle innovaties oplevert!

Waar je ook kijkt worden materialen beschermd en verfraaid om langer mee te gaan en onze wereld te kleuren. Hiervoor worden hoogtechnologisch coatings gebruikt.

Op woensdag 13 maart zijn we te gast bij PPG Coatings, een van de grootste verfproducenten in de wereld van coatings voor de bouw, automobielen, luchtvaart en industrie.

We krijgen een kijkje in de wereld achter merken als Sigma Coatings, Histor, Rambo, het productieproces van verf en ook hoe door PPG in verf geïnnoveerd wordt.

Daarbij gaan we ook zelf aan de slag en hopen Petra Bijma, Joey Simmerman en Michael Jansen je te inspireren met tools die ook in je eigen bedrijf innovaties kunnen versnellen.

Programma

16:30 uur            Ontvangst

16:45 uur            Start programma

17:00 uur            Start rondleiding in een van de grootste verffabrieken in Europa

18:00 uur            Buffet

18:30 uur            Presentaties over marketing en innovatie in verf

19:15 uur            Innovatie conceptontwikkeling (in groepen) en presentatie (plenair)

20:00 uur           Afsluiting met netwerkborrel

NIMA Zuid inspireert – Grodan: van Groene vingers naar Data Driven Precision Growing

Hoe transformeert Grodan de tuinbouw? Van groene vingers naar data driven precision growing!

Nima Zuid Inspireert

Big data: iedereen praat erover en heeft een klein stukje van de puzzel. Ook in de tuinbouw is een disruptief business model nodig om te transformeren van groene vingers naar data gedreven precisie groei. Als marktleider gaat Grodan deze uitdaging aan, brengt datamining en artificial intelligence bij elkaar en wil daarmee de hele tuinbouwsector naar een hoger plan te trekken. Het bedrijf introduceert Horticulture 4.0 en wij zijn bijzonder trots dat Director Marketing Vincent Deenen de nieuwste inzichten en learnings met ons wil delen. Wat is de impact van het nieuwe business model op de organisatie, de marketing strategie en tactiek? Wat zijn de speerpunten en hoe gaat Grodan dit in de praktijk brengen?

Het belooft een bijzonder inspirerende bijeenkomst te worden met veel diepgang. Grodan is in de afgelopen 50 jaar steeds gegroeid, ook in de crisistijd. Na de transformatie van de teelt van groenten en bloemen van volle grond naar steenwolsubstraat, staat ze nu aan de vooravond van de introductie van het disruptieve business model e-Gro: een overkoepelend platform dat big data analyses en artificial intelligence mogelijk maakt, en uiteindelijk maatwerkadvies voor iedereen in de tuinbouw. Het zal leiden tot een verdere professionalisering van de sector, die het mogelijk zal maken om op een duurzame manier gezond en voedzaam voedsel te produceren voor de huidige en toekomstige generaties.

Dus als deelnemer heb je de primeur om een uniek kijkje in de keuken te krijgen van het proces hier naartoe, de marketing aanpak, learnings en actiepunten.

Programma

13.30 uur         Inloop met koffie en thee
14.00 uur         Welkom & Opening door NIMA Zuid
14.15 uur          Grodan: strategie, acties en resultaten door Vincent Deenen, Director Marketing
15.00 uur         Rondleiding productie
16.00 uur         Koffiepauze
16.30 uur         Introductie Horticulture 4.0, impact op de organisatie, de marketing strategie en tactiek. Launch van e-Gro, een overkoepelend platform, dat big data-analyses en artificial intelligence mogelijk maakt.
17.30 uur          Afronding
18.00 uur         Bourgondisch Diner
20.00 uur         Einde programma

Masterclass: Menselijke marketing in een digitale wereld

Wegens succes is deze masterclass herhaald!

Wat houdt de Masterclass Menselijke marketing in een digitale wereld in?

Hoe kun je in een digitale wereld een emotionele band met je klanten opbouwen?  Hoe en wanneer zet je mens en machine in om je doelen te bereiken? How to humanize digital?

Grote uitdagingen voor veel bedrijven nu een steeds groter deel van de customer journey zich afspeelt af in de digitale omgeving.

Daarom een nieuwe NIMA Masterclass over de zoektocht naar de ideale combinatie van high tech & high touch.

Heel veel inspiratie over wat de toekomst brengt, gecombineerd met praktische inzichten.

Wat kan je nu al starten? Wat brengt morgen? En wat is de doorkijk naar 2020 en verder?

Wat levert deze NIMA Masterclass jou op?

Deze masterclass helpt je om de digitale transformatie op een effectievere manier vorm te geven en klantbeleving ook in een online dienstverlening te waarborgen.
Tijdens de dag komen o.a. de volgende vragen aan de orde:

  • In een digitale wereld is gemak belangrijker dan ooit. Is convenience the new loyalty?
  • Menselijk contact wordt schaarser, en daarmee in potentie waardevoller. Maar kostbaar.
    Hoe bepaal je de juiste momenten voor menselijk contact?
  • Wat kun je met chatbots, wat zijn de do’s and don’ts? Succescases uit de praktijk.
  • Waarom de bestelzuilen van McDonalds meer met de psychologie van de klant te maken hebben dan met kostenbesparing.
  • Psychologische tips om de klantervaring in online journeys dramatisch te verhogen (op basis van meer dan 100 customer journey trajecten)
  • Toepassingen van data voor personalisatie van customer journeys en media.
  • In een digitale wereld wordt vertrouwen nog belangrijker.
    Hoe ‘werkt’ vertrouwen? En hoe geef je het vertrouwen-gevoel bij de klant een boost.
  • Facebook verandert van koers en zet niet langer in op ‘time spent’ maar ‘time well spent’. En dat heeft alles te maken met high touch.
  • Praktische voorbeelden van emotie in een digitale klantrelatie.

Sprekers

De masterclass wordt gegeven door Marc Westeneng en Maties van Voorthuizen.
Beiden zijn partner bij flowresulting, adviesbureau voor marketing & strategie en marktleider op het gebied van customer experience.

Programma

09.00 uur: ontvangst
09.30 uur: start van de Masterclass
16.30 uur: afsluiting inclusief netwerkborrel

Masterclass: Menselijke marketing in een digitale wereld

Wegens succes is deze masterclass herhaald!

Wat houdt de Masterclass Menselijke marketing in een digitale wereld in?

Hoe kun je in een digitale wereld een emotionele band met je klanten opbouwen?  Hoe en wanneer zet je mens en machine in om je doelen te bereiken? How to humanize digital?

Grote uitdagingen voor veel bedrijven nu een steeds groter deel van de customer journey zich afspeelt af in de digitale omgeving.

Daarom een nieuwe NIMA Masterclass over de zoektocht naar de ideale combinatie van high tech & high touch.

Heel veel inspiratie over wat de toekomst brengt, gecombineerd met praktische inzichten.

Wat kan je nu al starten? Wat brengt morgen? En wat is de doorkijk naar 2020 en verder?

Wat levert deze NIMA Masterclass jou op?

Deze masterclass helpt je om de digitale transformatie op een effectievere manier vorm te geven en klantbeleving ook in een online dienstverlening te waarborgen.
Tijdens de dag komen o.a. de volgende vragen aan de orde:

  • In een digitale wereld is gemak belangrijker dan ooit. Is convenience the new loyalty?
  • Menselijk contact wordt schaarser, en daarmee in potentie waardevoller. Maar kostbaar.
    Hoe bepaal je de juiste momenten voor menselijk contact?
  • Wat kun je met chatbots, wat zijn de do’s and don’ts? Succescases uit de praktijk.
  • Waarom de bestelzuilen van McDonalds meer met de psychologie van de klant te maken hebben dan met kostenbesparing.
  • Psychologische tips om de klantervaring in online journeys dramatisch te verhogen (op basis van meer dan 100 customer journey trajecten)
  • Toepassingen van data voor personalisatie van customer journeys en media.
  • In een digitale wereld wordt vertrouwen nog belangrijker.
    Hoe ‘werkt’ vertrouwen? En hoe geef je het vertrouwen-gevoel bij de klant een boost.
  • Facebook verandert van koers en zet niet langer in op ‘time spent’ maar ‘time well spent’. En dat heeft alles te maken met high touch.
  • Praktische voorbeelden van emotie in een digitale klantrelatie.

Sprekers

De masterclass wordt gegeven door Marc Westeneng en Maties van Voorthuizen.
Beiden zijn partner bij flowresulting, adviesbureau voor marketing & strategie en marktleider op het gebied van customer experience.

Programma

09.00 uur: ontvangst
09.30 uur: start van de Masterclass
16.30 uur: afsluiting inclusief netwerkborrel

Masterclass: Menselijke marketing in een digitale wereld

Wegens succes is deze masterclass herhaald!

Wat houdt de Masterclass Menselijke marketing in een digitale wereld in?

Hoe kun je in een digitale wereld een emotionele band met je klanten opbouwen?  Hoe en wanneer zet je mens en machine in om je doelen te bereiken? How to humanize digital?

Grote uitdagingen voor veel bedrijven nu een steeds groter deel van de customer journey zich afspeelt af in de digitale omgeving.

Daarom een nieuwe NIMA Masterclass over de zoektocht naar de ideale combinatie van high tech & high touch.

Heel veel inspiratie over wat de toekomst brengt, gecombineerd met praktische inzichten.

Wat kan je nu al starten? Wat brengt morgen? En wat is de doorkijk naar 2020 en verder?

Wat levert deze NIMA Masterclass jou op?

Deze masterclass helpt je om de digitale transformatie op een effectievere manier vorm te geven en klantbeleving ook in een online dienstverlening te waarborgen.
Tijdens de dag komen o.a. de volgende vragen aan de orde:

  • In een digitale wereld is gemak belangrijker dan ooit. Is convenience the new loyalty?
  • Menselijk contact wordt schaarser, en daarmee in potentie waardevoller. Maar kostbaar.
    Hoe bepaal je de juiste momenten voor menselijk contact?
  • Wat kun je met chatbots, wat zijn de do’s and don’ts? Succescases uit de praktijk.
  • Waarom de bestelzuilen van McDonalds meer met de psychologie van de klant te maken hebben dan met kostenbesparing.
  • Psychologische tips om de klantervaring in online journeys dramatisch te verhogen (op basis van meer dan 100 customer journey trajecten)
  • Toepassingen van data voor personalisatie van customer journeys en media.
  • In een digitale wereld wordt vertrouwen nog belangrijker.
    Hoe ‘werkt’ vertrouwen? En hoe geef je het vertrouwen-gevoel bij de klant een boost.
  • Facebook verandert van koers en zet niet langer in op ‘time spent’ maar ‘time well spent’. En dat heeft alles te maken met high touch.
  • Praktische voorbeelden van emotie in een digitale klantrelatie.

Sprekers

De masterclass wordt gegeven door Marc Westeneng en Maties van Voorthuizen.
Beiden zijn partner bij flowresulting, adviesbureau voor marketing & strategie en marktleider op het gebied van customer experience.

Programma

09.00 uur: ontvangst
09.30 uur: start van de Masterclass
16.30 uur: afsluiting inclusief netwerkborrel

Masterclass: Menselijke marketing in een digitale wereld

Wegens succes is deze masterclass herhaald!

Wat houdt de Masterclass Menselijke marketing in een digitale wereld in?

Hoe kun je in een digitale wereld een emotionele band met je klanten opbouwen?  Hoe en wanneer zet je mens en machine in om je doelen te bereiken? How to humanize digital?

Grote uitdagingen voor veel bedrijven nu een steeds groter deel van de customer journey zich afspeelt af in de digitale omgeving.

Daarom een nieuwe NIMA Masterclass over de zoektocht naar de ideale combinatie van high tech & high touch.

Heel veel inspiratie over wat de toekomst brengt, gecombineerd met praktische inzichten.

Wat kan je nu al starten? Wat brengt morgen? En wat is de doorkijk naar 2020 en verder?

Wat levert deze NIMA Masterclass jou op?

Deze masterclass helpt je om de digitale transformatie op een effectievere manier vorm te geven en klantbeleving ook in een online dienstverlening te waarborgen.
Tijdens de dag komen o.a. de volgende vragen aan de orde:

  • In een digitale wereld is gemak belangrijker dan ooit. Is convenience the new loyalty?
  • Menselijk contact wordt schaarser, en daarmee in potentie waardevoller. Maar kostbaar.
    Hoe bepaal je de juiste momenten voor menselijk contact?
  • Wat kun je met chatbots, wat zijn de do’s and don’ts? Succescases uit de praktijk.
  • Waarom de bestelzuilen van McDonalds meer met de psychologie van de klant te maken hebben dan met kostenbesparing.
  • Psychologische tips om de klantervaring in online journeys dramatisch te verhogen (op basis van meer dan 100 customer journey trajecten)
  • Toepassingen van data voor personalisatie van customer journeys en media.
  • In een digitale wereld wordt vertrouwen nog belangrijker.
    Hoe ‘werkt’ vertrouwen? En hoe geef je het vertrouwen-gevoel bij de klant een boost.
  • Facebook verandert van koers en zet niet langer in op ‘time spent’ maar ‘time well spent’. En dat heeft alles te maken met high touch.
  • Praktische voorbeelden van emotie in een digitale klantrelatie.

Sprekers

De masterclass wordt gegeven door Marc Westeneng en Maties van Voorthuizen.
Beiden zijn partner bij flowresulting, adviesbureau voor marketing & strategie en marktleider op het gebied van customer experience.

Programma

09.00 uur: ontvangst
09.30 uur: start van de Masterclass
16.30 uur: afsluiting inclusief netwerkborrel

Mastercourse: Marketingcommunicatie (5 avonden in Amsterdam)

Wegens succes wordt deze mastercourse herhaald!

Eindig 2019 goed met een complete kennisupdate bestaande uit vijf avondsessies over marketingcommunicatie! In deze sessies besteden we aandacht aan dé marketing- en marketingcommunicatie thema’s van nu.

Na afloop van deze mastercourse ontvang je als bewijs van deelname een deelnamecertificaat en worden je PE-punten geregistreerd in MyCareer!

De Mastercourse Marketingcommunicatie staat open voor marketing- en marketingcommunicatieprofessionals en brand managers (merkmanagers), die al enige kennis van het vakgebied marketingcommunicatie hebben. En die bijgepraat willen worden over het vakgebied marketingcommunicatie. Mensen die weten dat online een steeds belangrijkere rol speelt, maar die tevens geïnteresseerd zijn in the bigger picture. Mensen die (willen) nadenken over een diepgaandere toepassing van marketingcommunicatie, maar die toch behoefte hebben aan houvast en structuur. En mensen die een nog belangrijkere rol willen vervullen als marketingcommunicatie gesprekspartner en de juiste vragen kunnen stellen. Deze Mastercourse staat zeker ook open voor professionals die bij marketing-, reclame- of communicatieadviesbureaus werkzaam zijn.

Programma
Start: 19 november 2019

De classes vinden op dinsdagavond van 17.30 tot 21.00 uur plaats op de volgende data:

Dinsdag 19 november: Setting the scene

Verzorgd door Guy van Liemt RM

Setting the scene: het merk als de verbinding tussen marketing en marketingcommunicatie
Onderwerpen zijn onder meer:

  • van marketing naar marketingcommunicatie
  • de organisatie en de organisatie-identiteit (visie, missie, kernwaarden & principes, organisatiedoelstellingen) als relevante context.
  • hoe zorg je voor aansluiting van de organisatie-, marketing- en marketingcommunicatiedoelstellingen en -strategieën binnen een organisatie.
  • het verband tussen de organisatie-identiteit en de merkidentiteit.
  • het orgpromerk als de meest voorkomende vorm naast zuivere organisatie- en productmerken.
  • hoe om te gaan met het opstellen van een merkidentiteit voor meerdere merk- of communicatiedoelgroepen (de meervoudige merkidentiteit, het zgn. Hamburgermodel).

Dinsdag 26 november: Marketingcommunicatietrends & ontwikkelingen

Verzorgd door Gert Koot

Een overzicht van de belangrijkste trends & ontwikkelingen op marketingcommunicatiegebied én van de trends & ontwikkelingen op andere gebieden die impact op marketingcommunicatie hebben. Dit raakt tevens aan het belang van storytelling & conversations, thought leadership en contentmarketingcommunicatie, customer journeys waaronder de verschillende moments of truth (ZMOT, FMOT en SMOT), programmatic buying tegen de achtergrond van paid, owned en earned enzovoort.

Dinsdag 3 december: Purposeful positioneren & internal branding

Verzorgd door Guy van Liemt RM

Een belangrijke ontwikkeling is dat steeds meer organisaties en merken de kracht van het opereren vanuit een purpose ontdekken. Verwachting is dat die kracht alleen maar groter zal worden naarmate de Millennials aan invloed binnen organisaties winnen. Wat is purpose wel en wat niet? Wat is het verschil met de missie, de WHY en andere gelijksoortige begrippen? En hoe sluit purpose aan op de merkidentiteit of Simon Sinek’s Golden Circle? Vanuit een purpose opereren heeft niet alleen consequenties voor de externe marketingcommunicatie, maar tegelijkertijd voor de interne marketingcommunicatie en daarmee voor internal branding. Verwachting is dat ook internal branding aan belang zal winnen binnen organisaties en uitgroeien tot een volwaardige marketingcommunicatiediscipline.

Dinsdag 10 december:  Marketingcommunicatie en branding in de digitale wereld

Verzorgd door Ingmar de Lange

Dat de wereld steeds digitaler wordt, is niets nieuws. En dat dat grote impact heeft op aankoopbeslissingen en daarmee op marketing en communicatie is inmiddels ook duidelijk. Daar staat tegenover dat nog steeds mensen van vlees en bloed de aankoopbeslissingen nemen. Bovendien vinden nog steeds veel conversaties en contacten offline, in de fysieke wereld, plaats. Welke invloed heeft dit op marketingcommunicatie en hoe ga je daar mee om? Digital first, digital only of anders? In zijn laatste boek Online Brand Identity (uitgeroepen tot beste marketingboek van 2015) stelt Joris Merks van Google dat het merk het vertrek- en uitgangspunt is en blijft. Maar hoe doe je dat, welke tools & tricks zijn er op het gebied van marketingcommunicatie en branding in de digitale wereld?

Dinsdag 17 december: Laatste ontwikkelingen in de toepassing van marketingcommunicatie

Verzorgd door Guy van Liemt RM

I love it when a plan comes together. Op deze laatste avond komen veel dingen samen. In vogelvlucht worden de nieuwste en laatste inzichten in de toepassing van marketingcommunicatie behandeld. Denk aan het identificeren van brand benefit barriers / marketingcommunicatiebarrières (een van de belangrijkste vergeten onderwerpen binnen marketingcommunicatie); het genereren van consumer insights (een veel gebruikt begrip en in potentie een zeer krachtig instrument, maar waarover weinig is geschreven en dus is er weinig om op terug te vallen en daarmee een diffuus begrip dat voor meerdere interpretaties vatbaar is); de laatste stand van denken over marketingcommunicatiedoelstellingen; welke ingrediënten heb je nodig om een goede marketingcommunicatiestrategie te formuleren; de laatste stand van denken inzake de marketingcommunicatie-instrumenten en de marketingcommunicatiemix, namelijk de noodzaak om onderscheid te maken tussen marketingcommunicatievormen en –dragers en de doorvertaling hiervan naar marketingcommunicatiemiddelen waarbij veel specifieker rekening wordt gehouden met de locatie van de beoogde ontvanger, de fase van de customer journey en met eigen, betaald en verdiend bereik in plaats van eigen, betaald en verdiende media. Tot slot wordt het marketingcommunicatie middeleneffectiviteitsmodel geïntroduceerd waarin de marketingcommunicatiemiddelen expliciet gekoppeld worden aan de marketingcommunicatiedoelstellingen.

Workshop: Scrum & Agile

Wegens succes herhaald!

Agile is de sleutel tot overleven van bedrijven anno nu; het maakt je future-proof.

Agile werken creëert een cultuur van continuous learning en continuous improvement die organisaties, teams en mensen motiveert en stimuleert om te innoveren met focus op klantgerichte oplossingen, diensten en marktbenadering, gebruikmakend van de nieuwste technologische ontwikkelingen.

Om bovenstaande reden heeft Agile werken een positie verworven bij innovatieve bedrijven die zijn uitgegroeid tot dé grote organisaties van dit moment. Denk aan Uber, Whatsapp, Spotify, Google en nog veel meer. Ook zien we dat meer gevestigde organisaties Agile omarmen als voorwaarde om succesvol te zijn en te blijven.

Wat houdt de workshop in?

In deze workshop gaan we onderzoeken en bepalen hoe Agile binnen jouw organisatie kan bijdragen aan blijvend en toekomstig succes. Hiernaast gaan we in deze workshop aan de slag met één van de bekendste Agile frameworks: Scrum!
Scrum zorgt voor een effectievere en meer flexibele manier van werken. In teamverband zorgt Scrum ervoor dat het team projecten productiever op kan leveren en dat eventuele problemen sneller worden getackeld.

Op basis van een goede mix van theorie en praktijk geeft deze workshop concrete handvatten om direct met Agile en Scrum aan de slag te gaan.

Workshop: Scrum & Agile

Wegens succes herhaald!

Agile is de sleutel tot overleven van bedrijven anno nu; het maakt je future-proof.

Agile werken creëert een cultuur van continuous learning en continuous improvement die organisaties, teams en mensen motiveert en stimuleert om te innoveren met focus op klantgerichte oplossingen, diensten en marktbenadering, gebruikmakend van de nieuwste technologische ontwikkelingen.

Om bovenstaande reden heeft Agile werken een positie verworven bij innovatieve bedrijven die zijn uitgegroeid tot dé grote organisaties van dit moment. Denk aan Uber, Whatsapp, Spotify, Google en nog veel meer. Ook zien we dat meer gevestigde organisaties Agile omarmen als voorwaarde om succesvol te zijn en te blijven.

Wat houdt de workshop in?

In deze workshop gaan we onderzoeken en bepalen hoe Agile binnen jouw organisatie kan bijdragen aan blijvend en toekomstig succes. Hiernaast gaan we in deze workshop aan de slag met één van de bekendste Agile frameworks: Scrum!
Scrum zorgt voor een effectievere en meer flexibele manier van werken. In teamverband zorgt Scrum ervoor dat het team projecten productiever op kan leveren en dat eventuele problemen sneller worden getackeld.

Op basis van een goede mix van theorie en praktijk geeft deze workshop concrete handvatten om direct met Agile en Scrum aan de slag te gaan.

TMC Marketing Executive Board

De TMC Marketing Executive Board is een exclusieve strategische sessie voor de marketing-eindverantwoordelijken uit het netwerk van de NIMA Top Marketing Club .

Deze bijeenkomst vindt plaats achter gesloten deuren om de deelnemers in staat te stellen ‘under the rose’, dus in vertrouwelijkheid, te sparren over de diepste vragen, stellingen en twijfels over te volgen marketing- en ondernemingstrategie. De verschillende invalshoeken van de tafelgenoten zorgen voor waardevolle discussies. Meedenken en hardop kunnen denken in een veilige omgeving zijn daarbij van grote waarde.

TMC Member IBM is vaste host en biedt een goed aan te rijden – en te verlaten – locatie die optimaal gelegen is voor minimaal tijdsverlies in de drukke agenda’s.

Daarnaast is de organisatie streng: exact twee uur wordt uitgetrokken voor maximaal twee cases en die worden strak gemodereerd: korte inloop, zeer korte nazit en met oog op beoogd effect: een unieke en relevante intervisie met beroepsgenoten.

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X