NIMA B2 | Sales accountmanager | vanaf 4 september 2018

Inschrijven mogelijk tot 7 augustus 2018

Accountmanagement is van groot belang voor een organisatie. Omdat de concurrentie in de markt groot is vanwege het vaak grote aantal aanbieders, kan de accountmanager hét verschil maken. NIMA B Sales Accountmanager is een waardevol diploma waarmee je laat zien dat je de verkoopdiscipline vanuit verschillende invalshoeken hebt verdiept. Met dit diploma op zak heb je kennis en vaardigheden op het gebied van verkooptheorieën en verkoopprocessen. Daarnaast heb je je persoonlijke kwaliteiten als accountmanager ontwikkeld.

  • Verkoopprincipes
  • Managementbegrippen
  • Commerciële processen
  • Leidinggeven
  • Onderhandelen tijdens verkoop van producten en diensten
  • Ontwikkelen en beheren van relaties

NIMA B Sales Accountmanager bestaat uit een online (NIMA B1 Sales) en een mondeling (NIMA B2 Sales) examen.

Over het examen

NIMA B2 Sales Accountmanager is een mondeling examen en examineert jouw praktische vaardigheden. Dit gebeurt aan de hand van twee onderdelen:

  • Onderdeel 1: Je schrijft een accountplan dat je presenteert en verdedigt tijdens jouw mondelinge examen.
  • Onderdeel 2: Je voert een behoeftegericht verkoop- en onderhandelingsgesprek.

Het accountplan voldoet aan de volgende randvoorwaarden:

  • Minimaal 10 pagina’s A4
  • Maximaal 25 pagina’s A4, exclusief voorblad, inhoudsopgave en bijlagen
  • Maximaal 5 pagina’s A4 bijlagen

Uiterlijk 4 weken voor de datum van jouw mondeling examen stuur je je verkoopplan in PDF-bestand op naar de examens@nima.nl.

Meer weten?

Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA Exameneisen.

Praktische informatie

Ongeveer 2 weken voorafgaand aan het examen ontvang je per e-mail een examenoproep.

Diploma behaald?

Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.

NIMA B2 | Sales verkoopleider | vanaf 4 september 2018

Inschrijven mogelijk tot 7 augustus 2018

De persoonlijke kwaliteiten van jouw verkoopteam worden steeds belangrijker. Consumenten worden kritischer en kunnen uit meerdere aanbieders kiezen die hetzelfde product aanbieden. NIMA B Sales Verkoopleider is een waardevol diploma waarmee je laat zien dat je je in de verkoopdiscipline vanuit verschillende invalshoeken hebt verdiept. Met dit diploma op zak ben je in staat op een hoger strategisch en tactisch niveau binnen de verkoopdiscipline van een organisatie actief te zijn.

NIMA B Sales bestaat uit een online (NIMA B1 Sales) en een mondeling (NIMA B2 Sales) examen.

Over het examen

NIMA B2 Sales Verkoopleider is een mondeling examen en examineert jouw praktische vaardigheden. Dit gebeurt aan de hand van twee onderdelen:

  • Onderdeel 1: Je schrijft een verkoopplan dat je presenteert en verdedigt tijdens een mondelinge examen.
  • Onderdeel 2: Je voert een (intern) gesprek met een teamlid (verkoper).

Het verkoopplan voldoet aan de volgende randvoorwaarden:

  • Minimaal 10 pagina’s A4
  • Maximaal 25 pagina’s A4, exclusief voorblad, inhoudsopgave en bijlagen
  • Maximaal 5 pagina’s A4 bijlagen
  • Uiterlijk 4 weken voor de datum van je mondeling examen stuur je jouw verkoopplan in PDF-bestand op naar examens@nima.nl.

Het is aan te raden eerst het online examen af te leggen alvorens het mondeling examen te doen. Je kiest echter de volgorde die voor je het prettigst is.

Meer weten?

Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA Exameneisen.

Praktische informatie

Ongeveer 2 weken voorafgaand aan het examen ontvang je per e-mail een examenoproep.

Diploma behaald?

Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.

NIMA A2 | Sales Examen | vanaf 4 september 2018

Inschrijven mogelijk tot 7 augustus 2018

Het NIMA A Sales Diploma biedt je een universele verkoopvaardigheid. Je kunt in elke branche op operationeel verkoopniveau volwaardig functioneren  in de verkooporganisatie. Na het afronden van het examen NIMA A Sales heb je inzicht in de technieken die toepasbaar zijn in een verkoopgesprek. Je kunt verschillende verkoopgesprekken voeren en onderhandelen over de verkoop van producten en diensten.

De volgende kennis en vaardigheden heb je je eigen gemaakt:

  • Algemene verkoopgrondslagen en principes
  • Marketingbegrippen
  • Commerciële processen
  • Het voeren van een verkoopgesprek
  • Onderhandelen over de verkoop van producten en diensten

NIMA A Sales bestaat uit een online (NIMA A1 Sales) en een mondeling (NIMA A2 Sales) examen. NIMA A Sales is een geschikte opstap naar NIMA B Sales.

Over het examen

De NIMA A2 Sales module is een mondeling examen van in totaal 60 minuten. De kandidaat wordt geacht een gestructureerd behoeftegericht verkoopgesprek te voeren naar aanleiding van opgelegde gegevens in een case.

De indeling van het examen is als volgt:

  • Verkoopgesprek: 30 minuten
  • Overleg examinatoren: 15 minuten
  • Evaluatie en beoordeling: 15 minuten

Na inschrijving voor het examen wordt de kandidaat ter voorbereiding een week voorafgaand aan de examendatum de casuïstiek beschikbaar gesteld.

Meer weten?

Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA Exameneisen.

Praktische informatie

Ongeveer 2 weken voorafgaand aan het examen ontvang je per e-mail een examenoproep.

Diploma behaald?

Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.

Community Neuro: Inspiratiesessie Nudging

De NIMA community Neuromarketing organiseert meerdere inspiratiesessies. In deze sessies willen we je kennis laten maken met de theorie en praktijk van Neuromarketing, waarbij we iedere keer een ander thema behandelen. Dit is de laatste sessie van dit jaar. We komen snel bij je terug met de nieuwe sessies voor 2019!

 

Nudging, oftewel het geven van een subtiel duwtje in de goede richting, kan een krachtig instrument zijn om ons gedrag (onbewust) te beïnvloeden. Wie kent het niet; de geur van gebakken brood in een winkel met etenswaren; gegarandeerd vliegt de omzet omhoog! De toepassingen zijn echter veel breder. De sprekers van deze avond zullen laten zien dat ook in het publieke domein, de dienstverlening én de zorg nudging wordt toegepast. Bijvoorbeeld om gedrag of percepties te beïnvloeden, maar ze zullen ook laten zien dat ze zeer effectief zijn om imago en klanttevredenheid te verhogen. Het brein, waar al deze prikkels verwerkt worden en worden omgezet in emoties en gedrag, wordt langzaam ontrafeld. Er wordt steeds meer bekend welke prikkels een bepaalde emotie bij een ruimte, product of merk oproepen. Kortom een avond die voor marketeers, of ze nu werkzaam zijn in de commerciële sector of meer in het publieke domein of dienstverlening, onontbeerlijk is. Het geeft inzicht in de werking van nudges, concrete tools en voorbeelden, die je direct kunt toepassen.

 

PROGRAMMA

17:00 – 17:30 Inloop
17:30 – 17:40 Welkom en introductie door bestuur van de NIMA Community Neuromarketing
17:40 – 18:10 Toepassing zintuiglijke instrumenten en nudging in het (semi-)publieke domein om de customer experience te verhogen, met onder meer voorbeelden uit de praktijk van RET en de zorg.
Lysander van der Sluis, bestuurslid NIMA Neuromarketing Community
18:10 – 18:40 Toelichting op het LivingLab experiment in de kroegenstraat van Eindhoven
Maurice Donners, Signify (voorheen Philips Lighting)

Pauze

18.55 – 19:40 Van korte prikkels naar lange termijn gedragsverandering. Hoe breng je met de mensen blijvend in beweging?
Gert Slob, gedragspsycholoog bij Behavior Change Group.
19:40 – 19: 50 Wrap up
19:50 Afsluitende borrel

INHOUD SESSIES

Lysander van der Sluis
Wachten op een halte is saai en vijf minuten wachten voelt al gauw als vijftien! Met zintuiglijke prikkels (muziek, geur, verlichting, aankleding en evenementen) heeft het Rotterdamse vervoersbedrijf de RET de zogenaamde ‘wachtverzachters’ geïntroduceerd. Met naar plaats en tijd wisselende instrumenten is de perceptie van het wachten veranderd, met verbluffende resultaten. Máár met dezelfde instrumenten kan ook voor mensen met dementie in een verzorgingshuis het leven worden veraangenaamd en kan gezorgd worden voor rust en ontspanning.

Maurice Donners
Het Stratumseind in Eindhoven is gekoppeld aan een ‘Living Lab’. Een uniek onderzoeks- en meetinstrument om het uitgaansgebied veiliger, levendiger en aantrekkelijker te maken. Een van de meest opvallende elementen van dit Living Lab is de toepassing van licht en muziek. Philips en de TU Eindhoven hebben geëxperimenteerd of ze met variaties in muziek, kleur en lichtintensiteit invloed kunnen uitoefenen op het publiek in de 250 meter lange stapstraat. Verder gaat Maurice in op enkele andere voorbeelden waarbij met zintuiglijke instrumenten crowdflow-management gerealiseerd wordt, o.a. in retailomgevingen.

Gert Slob
Vanuit de wetenschap rond sociale en cognitieve psychologie is veel bekend over menselijk gedrag, menselijke drijfveren en hoe de mens omgaat met veranderingen. Met de juiste kennis van de onbewuste en bewuste processen in ons brein kan je gedrag langdurig veranderen. Steeds meer organisaties beseffen dat ze kansen laten liggen als ze niet méér met deze kennis (gaan) doen. Hoe doe je dat nou? Hoe voorkom je dat je mensen alleen op de korte termijn raakt? En hoe zorg je ervoor dat je mensen echt in beweging brengt?

LOCATIE EN KOSTEN

Je bent welkom bij Signify, op de High Tech Campus, gebouw 48 in Eindhoven, het innovatieve hart van Brainport Eindhoven. Vanaf 17:00 uur is iedereen welkom en er wordt voor een broodje gezorgd. Na afloop nodigen we je van harte uit voor een netwerkborrel.

Deelname aan deze bijeenkomst is voor NIMA-leden kosteloos, voor niet-leden € 75.

NIMA Experience: Studietrip naar Porto!

Maak het mee van 22 t/m 25 november 2018!

De NIMA Experience groepering gaat op pad in Porto. We gaan ervaren wat die unieke stad ons als Experience Marketeers kan bieden. Zo gaan we meemaken wat het is om fotograaf te zijn. Wat je allemaal moet doen als schoenenfabrikant, sterker nog: we gaan zélf schoenen ontwerpen en wie weet gaan we ze nog aan de man brengen ook. Jouw keus!

Natuurlijk gaan we port proeven en eten in vooral onverwachte restaurantjes.

Maar in deze studietrip gaan we ook leren en studeren. Elke dag een lesje theorie en dan meteen de praktijk weer in. In de voetsporen van Joe Pine. Ruim van tevoren gaan we al beginnen. Met een aftraples zo’n twee weken voor vertrek. En in het vliegtuig natuurlijk. Worden we meteen lid van de ‘Mile High Class’.

We gaan zelfs een stukje fietsen. In Porto? Ja, zelfs in Porto. We organiseren een expositie en staan de pers te woord. Kortom, slapen doe je thuis. No time to waste!

 

Op 22, 23, 24 en 25 november 2018 gaat het gebeuren. Weet je nu al zeker dat je meegaat, meld je dan aan. Dan ben je verzekerd van jouw experience.

 

Kerninformatie:

Data: 22, 23, 24 en 25 november 2018; we vertrekken op donderdagochtend en zijn zondag met de eerste vlucht uit Porto weer op Schiphol. Zo benutten we de tijd optimaal.

Locatie: Porto, Portugal

Organisator: NIMA Experience groepering

Uitvoering: Studium Travel

Kosten: € 1.760,- p.p. excl. btw op basis van all-in (vlucht, uitstekend 3-4****hotel, vervoer, gezamenlijke lunches en diners, bijzondere ervaringen, organisatie en lesmateriaal)

NIMA Noordwest: Koopgedrag, technologische ontwikkelingen en disruptieve platformen in B-t-C en B-t-B.’ Hoe speel je daar met jouw producten en diensten op tijd op in?!

De komst van nieuwe toetreders zoals AirBnB, Booking.com, Netflix, Spotify, Trivago of Uber zorgen voor disruptie in de markten. Of het nu om kleding, hotelkamers, muziek of andere producten of diensten gaat.

Hierdoor zullen supply chains imploderen en relaties in de markt veranderen. Aanbieders kunnen op korte termijn actief worden op andere markten zoals duidelijk is geworden met Airbnb en Alibaba.

Wat betekenen deze ontwikkelingen voor jouw organisatie en het marketingvak in de toekomst? Is het een bedreiging of juist een kans om opnieuw je strategie te bepalen!

 

Kom daarom op woensdag 3 oktober 2018 naar de NIMA Noordwest bijeenkomst met Cor Molenaar en hoor zijn visie over:

  • Wat gebeurt er als Amazon.com in Nederland zijn intrede doet? En wat zijn de ontwikkelingen in het buitenland?
  • Wat staat ons te wachten met internet of things, robotisering, block chain en spraakgestuurde marketing?
  • Wat zijn de fasen van disruptie en hoe ontwikkelt deze zich?
  • Wat is de toekomst van een marketeer, welke skills moet hij/zij hebben?
  • Hoe kan de gevestigde orde zich wapenen en/of op tijd inspelen?
  • Waaruit bestaat het verdienmodel van de nieuwe digitale platformen als Alibaba, Amazon, Booking.com, Netflix  e.d. en welke soorten kunnen we onderscheiden?
  • Hoe gaat de toekomst van winkelen er uitzien offline en online? Digitale versus het oude analoge model.
  • Hoe om te gaan bij fricties van aflevering? De toekomst van ‘in huis’ aflevering
  • Hoe gaan de grote retailers er in de toekomst uitzien?

Kortom, mis deze unieke kans niet om de laatste ontwikkelingen te horen en om persoonlijk met Cor Molenaar van gedachten te wisselen.

 

Cor Molenaar is buitengewoon hoogleraar aan de faculteit Bedrijfskunde van de Erasmus Universiteit en auteur van vele boeken, waaronder zijn laatste ‘De kracht van Platformstrategie; het is buigen of barsten’

NIEUW! Masterclass: Love Brand Basics

Hoe word je een geliefde organisatie?

Hoe word je een geliefd bedrijf of een love brand? Hoe krijg je trouwe klanten, open sollicitaties en betrokken medewerkers? Begrip wanneer je service een keer niet helemaal top was en klanten die foto’s sturen van zichzelf met jouw product? Klanten die niet om korting vragen, maar vooral benieuwd zijn naar je volgende product? Bedanktkaartjes en likes? Voor love brands is dit allemaal vanzelfsprekend, maar als jouw organisatie hier nog van droomt, dan is het tijd voor de masterclass Love brand basics. In één dag weet je wat nodig is om een love brand te worden, een organisatie om je mee te verbinden!

Wat houdt deze masterclass in? 

De kenmerken zijn duidelijk: je hebt het idee dat mensen niet goed weten wat jouw bedrijf en producten onderscheidt. Je weet het ook niet over de bühne te krijgen. Je doet van alles aan marketing, maar de conversie is niet om te juichen. Je hebt een sterke klantfocus, maar klanten lijken toch steeds minder trouw. Alleen prijsstunts lijken de verkoop te vlotten. Herken je dit? Dan is de masterclass Love brand basics wellicht de verlichtende eye-opener en een concrete aanzet naar verbetering!

Love brand basics geeft een progressief en bruikbaar perspectief op organisaties. In deze vergaande uitwerking van social branding wordt op coherente wijze uw hele organisatie gescand op imago-pijnpunten, om deze vanuit hetzelfde perspectief concreet en effectief aan te pakken. De masterclass is daarom bedoeld voor wie organisatie-breed het verschil kan maken.

Love brand basics duurt één dag en begint met een onconventionele lezing van merkstrateeg en TEDx-spreker Diederick Janssens. Daarna volgen drie praktische masterclasses door onder andere online communicatie expert en -onderzoeker Dr. Corné Dijkmans, en coach in organisatie-opstellingen Remco Voorneveld. In één van de masterclasses kijk je kritisch naar je eigen non-verbale corporate communicatie. Zo helpt Love brand basics niet alleen je relatie met de markt te versterken, maar zet het ook aan tot persoonlijke groei van je organisatie, tot een aansprekende identiteit dus – de basis van een love brand.

Love brand basics is de beste introductie in social branding. Het is een absolute eye-opener voor bedrijven die denken dat consumenten ontrouw zijn. Voor organisaties die worstelen met hun identiteit en populariteit. Voor organisaties, publiek en privaat, die geliefd willen zijn en mee willen kunnen praten. Voor merken die love brand willen worden.

Wat levert deze masterclass je op?

love brand basics leert in één dag wat nodig is om een love brand te worden! Het geeft een nieuw en helder perspectief op de (in)effectiviteit van conventionele marketingtechnieken. Wie deelneemt aan deze masterclass sterkt niet alleen zijn markt- en klantrelaties, maar leert tegelijkertijd hoe fors op het marketingbudget kan worden bespaard.

NIEUW! Workshop: van Purpose Trinity naar Journey Map

Inhoud van de workshop

Een journey map is zó gemaakt. En dan? Dat is vaak waar je op vast loopt. Hoe zorg je nou voor het juiste draagvlak? Hoe kan jij er voor zorgen dat je medewerkers weten waarom ze opstaan om naar hun werk te gaan? Hoe bepaal je wat écht belangrijk is voor je klanten en medewerkers?

Met deze workshop maak je verbeteringen meetbaar. Je krijgt je stakeholders aan boord én haalt snel resultaten terwijl je praktisch blijft!

Programma

De dag bestaat uit twee onderdelen.

Tijdens de ochtend ga je aan de slag met de 23plusone methode: visualiseer de purpose van jou merk, organisatie en/of team.

Hierna ga je in de middag bezig met de Conexperience methode van 6 stappen: stapgewijs maak je een journey map met de best practices en verbetertips.

Wat levert deze NIMA workshop voor je op?

Aan het eind van deze workshop loop je met een uitgewerkte journey map de deur uit én kun je gebruik blijven maken van MilkyMap voor online journey mapping

Voor wie is deze workshop?

Deze workshop is geschikt voor marketeers met NIMA B denk- en/of werkniveau.

NIMA Oost: Op bezoek bij Viattence en ontdek hoe je het maximale uit de 50+ markt kunt halen

Senioren anno 2018 zijn jonger, fitter en beter op de hoogte dan hun leeftijdgenoten van de vorige generatie. Ze hebben tijd, dromen en veel te besteden. De doelgroep groeit; als de statistieken kloppen is straks meer dan 50% van de bevolking 50+.

Op 3 oktober is NIMA Regio Oost te gast bij Viattence in Epe voor een boeiende kennissessie over seniorenmarketing i.s.m. Edgar Keehnen en Jacqueline van Dinten SMP over deze interessante groeimarkt.

 

Viattence – “Hoe verkoop je een product waar niemand gebruik van wil maken?”

Op die vraag geeft Jacqueline van Dinten SMP, Adviseur Raad van Bestuur van Viattence antwoord met heel praktische en beeldende beschrijvingen van de cliëntreis van Viattence.

Viattence heeft de afgelopen 4 jaar vier nieuwe woonzorglocaties geopend en tegelijkertijd nieuwe woonzorgconcepten, een eigen kwaliteitsmanagementsysteem en een nieuwe cliëntreis ontwikkeld. Zij zijn koploper in de ouderenzorg en radicale vernieuwer van de verpleeghuiszorg. Zij zoeken de grenzen op, gaan uit van mogelijkheden in plaats van beperkingen. Uitgangspunt bij dit alles: ken je cliënt, of zoals ze dat bij Viattence zeggen: Wij willen de mens zien!

Agewise – “De juiste marketingstrategie om het maximale uit de 50-plusmarkt te halen”

Net zo belangrijk als de indrukwekkende groei van het aantal 50-plussers, is de veranderende manier van leven van deze groep. Ze zijn actiever, mobieler, welvarender en weten wat er te koop is. Ze willen dan ook behandeld worden als intelligente en kritische consumenten. Het groeipotentieel van de doelgroep biedt enorme kansen.

Edgar Keehnen, directeur van AgeWise en gespecialiseerd in vijftigplusmarketing geeft je inzichten in hoe je deze markt succesvol benadert en welke marketingstrategieën je het beste kunt inzetten.

Locatie:

Viattence
Roggestraat 1 in Epe
In de wijk kan er gratis worden geparkeerd

Programma

17:00 – 17:20     Inloop met broodjes en drankjes

17:20 – 17:30     Opening door NIMA Oost bestuur

17:30 – 18:00    Jacqueline van Dinten: “Hoe verkoop je een product waar niemand gebruik van wil maken?”

18:00 – 18:15     Rondleiding door Viattence met voorbeelden van de implementatie van de cliëntreis

18:30 – 19:15     Edgar Keehnen: “De juiste marketingstrategie om het maximale uit de 50-plusmarkt te halen”

19:30 – 20:00    Netwerkborrel

Mastercourse B2B Marketing in English (2 days & 2 webinars)

NIMA B2B Mastercourse

This year we will run the NIMA B2B Mastercourse for the second time! The B2B marketing profession is developing fast. It is vital to stay up to date. This B2B Mastercourse is co-developed by the leading international Vlerick Business School, and the NIMA B2B community and will present a diverse mix of theoretical knowledge and practical insight. To give the latest trends and inspiration in this fast developing discipline.

Vlerick

Vlerick Business school is internationally recognized and has close ties to the corporate world, which results in to the point and pragmatic B2B learnings founded on solid theoretical models and insights. Add to this the real-life examples and cases of well-known companies and members of the B2B community and you get a hands-on Mastercourse which gives you a great tool set to be innovative in your work as a professional marketeer.

What we offer

  • The latest insights and pragmatic and real life B2B examples and best practices on: market understanding and insights, propositions and value creation & customer engagement and digitization.
  • Modern self-directed learning; Interactive, peer to peer and individual
  • The instruments to ask the right questions and solve them
  • All the tools to uplift your marketing plans to a higher level based upon the latest insights of marketing experts: practical as well theoretical.

The program format

  • 2 days face to face events on: October 31st, with lectures and cases by professor Koen Tackx at the Vlerick Business School campus in Brussel, November 21st with real life cases from RustOleum, Bidfood, Booking.com and DSM, by the NIMA B2B Marketing community.
  • Webinars with Barney Jordaan: Thursday November 8th 10.00 – 11.00
  • Webinar with Steve Muylle: Thursday November 15th  10.00 – 11.00
  • 1 year free access to the DSM/ Vlerick self-learning portal with articles, videos, best practices

The B2B Mastercourse program details

October 31st, 10.30 – 18.30, campus Vlerick Business School in Brussels (just 5 minutes from train station Brussels North)

Customer interaction! Value creation / value capturing, key in optimizing your B2B relations by professor Koen Tackx

  • Customer Value creation, and capturing this value is one of the drivers behind shareholder value creation. During this day we discuss the sustainability of the business model.
  • Creating a deeper understanding of your customer and how the ecosystem influences your customers
  • Identifying which role and position you want to play and how to differentiate
  • How to combine this market understanding and choices into a congruent strategy

November 8 and 15: Interactive Webinars about:

Negotiations to create value by Prof. Barney Jordaan (november 8) 

Negotiating to create value enables you to design optimal negotiation deals. If you no longer want to leave the negotiation table feeling somehow disappointed with the outcome, then you are at the right address. During this webinar you can learn from insights which will help you to be able to convince others to follow you, even in difficult settings. Ideally you are ablt to close deals based on cooperation, and to create value in the negotiation process.

On the learning portal you can find more content which will help you to be well prepared for this interactive webinar!

Digital strategy by Prof. Dr. Steve Muylle (november 15)

You cannot underestimate the impact of digitisation on your organisation. New technologies create new opportunities for business – and new challenges as well. This webinar addresses the most recent opportunities and challenges of various technologies including the Internet of Things (IoT), machine learning, mobile, social media, and big data. Master the key principles of digital strategy and learn how to identify digital initiatives that leverage the transformative power of digitisation and give your organisation a competitive edge in a redefined ecosystem.

On the Vlerick/DSM learning portal participants have access to, you can find a lot of content to be used to prepare for this webinar. You are invited to come up with your personal case during the webinar.

All webinars will be held from 10.00 – 11.00. If you are not able to participate during the interactive webinars, please inform us upfront about this. We will then make it possible for you to watch the webinars later. 

November 21st: Interactive peer to peer learning in ‘the Randstad’ area in the Netherlands from +/- 09.00 – 16.30.

How to apply the theoretic models in practice; an active learning day where you will have to solve cases and learn directly from the source with the following participating companies: RustOleum, DSM, Booking.com and Bidfood.

For whom?

This Mastercourse is interesting for marketing managers, product managers and communication manager who are working in the B2B enviroment.
The language of this whole course (face to face events in Rotterdam and the webinars) will be English and in order to be able to follow the whole course it would be good if you have at least NIMA A marketing level.

BONUS!

As participant, you will get a year FREE ACCES to the DSM Vlerick learning portal. This digital learning portal created by Vlerick Business School and DSM contains a wealth of information in the form of articles, videos, reference cards, quizzes and best practices. This Learning Portal gives you the opportunity to enhance your capabilities whenever and wherever you need it. See also a short video about this portal.

RM Intervisie: RM-ers in actie voor ALS

Ook dit jaar hebben we weer een goed doel uitgekozen om onze marketingervaring op los te laten: Stichting ALS Nederland. Net als vorig jaar bij het Humanity House doen we dat in de vorm van een intervisiesessie en wel op 29 augustus 2018.

Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS) is één van de meest ernstige en invaliderende aandoeningen van het zenuwstelsel. Nederland telt op dit moment ongeveer 1500 patiënten. De Stichting ALS heeft als missie het vinden van de oorzaak en daardoor ook mogelijk toekomstige behandeling, door het stimuleren en financieren van wetenschappelijk onderzoek naar ALS én het creëren van een betere levenskwaliteit en zorg voor de huidige ALS patiënten en hun omgeving.

Het relatief kleine aantal patiënten maakt dat onderzoeksbudgetten van de farmaceutische industrie en de overheid nihil zijn. Verreweg het meeste wetenschappelijk onderzoek naar ALS in Nederland wordt gefinancierd door giften aan Stichting ALS Nederland. Aan ons als RM-ers de vraag hoe ALS zijn merkbekendheid en positieve merkassociaties beter kan kapitaliseren.

Programma intervisie ALS

15.30 – 16.00 Ontvangst

16.00 – 17.00 Het verhaal van ALS door Gorrit Jan Blonk, directeur bestuurder

17.00 – 18.00 Intervisie in teams

18.00 – 18.30 Plenaire terugkoppeling

18.30 – 19.30 Hapje en drankje

 

Locatie intervisie ALS

De bijeenkomst zal plaatsvinden op het kantoor van ALS, Koninginnegracht 7 in Den Haag.

Er is daar een beperkt aantal parkeerplaatsen, maar station Den Haag Centraal ligt op loopafstand (12 minuten). Dus pak je kans om duurzaam te reizen.

 

Masterclass: Karaktervol positioneren

Voorgaande sessie is beoordeeld met een 8,8. Mis deze class niet!

Het is bekend dat de sterke merken zich van de markt onderscheiden door hun herkenbare merkpersoonlijkheid. Toch slagen er nog maar weinig merken in een authentieke, relevante en bovenal onderscheidende merkpersoonlijkheid te communiceren.

Een sterk merk bezit niet alleen functionele kenmerken, maar ook emotionele. Om het functionele niveau te kunnen overstijgen hebben deze merken een merkpersoonlijkheid gebaseerd op een archetype, een oerkarakter. Door een merk duidelijk te positioneren vanuit één karakter versterk je de herkenbaarheid van en het vertrouwen in het merk omdat mensen er onbewust mee bekend zijn.

Benieuwd naar wat een karaktervolle positionering voor jouw merk kan doen? In samenwerking met NIMA organiseert Business Openers een Masterclass Positioneren. In deze Masterclass worden niet alleen de geheimen van het karaktervol positioneren van merken uit de doeken gedaan, maar ook hoe je het merk vervolgens op een niet kopieerbare manier kan activeren.

Marc van Eck RM gaf onlangs een presentatie over het thema karaktervol positioneren tijdens de bijeenkomst van NIMA Regio Oost bij Perplex in Arnhem. Marc werd tijdens deze sessie beoordeeld met een 8. Zie onderstaand de film met wat je kunt verwachten:

WordPress Themes
X
X
X