NIMA Marketing Day 2018

Als het vak van marketeer al niet het meest dynamische is, dan toch zeker het mooiste. Op donderdag 21 juni a.s. organiseren NIMA en MarketingTribune de tweede NIMA Marketing Day voor iedereen die werkt en leeft in marketing. Dertien thema’s, Bijna zeventig presentaties door de mensen áchter de merken. NIMA Marketing Day is een dag voor en door het vak.

De NIMA Marketing Day stelt jou, je leven en het vak centraal. Persoonlijke ontwikkeling en het delen van insights aan de hand van relevante praktijkcases, te midden van andere marketeers die delen en inspireren. Early Birds profiteren tot en met 14 april 2018 van een aantrekkelijke korting, maar wie slim is sluit zich aan bij NIMA. Gold Members en Business Members krijgen kosteloos toegang -beschikbaar vanaf 19 maart 2018- en je doet de beste investering in je marketingtoekomst via alle voordelen die zijn verbonden aan het NIMA Membership. Jouw vak. Jouw NIMA.

Wij zien je graag tijdens de NIMA Marketing Day!

Sprekers

• ACTIFY • AUPING • BINCK BANK • BOL.COM • CM.COM • DE BIJENKORF • DEFENSIE • DHL PARCEL • DORITOS • DURACELL • EDDING • EKOMENU • ERASMUS UNIVERSITEIT • FAIRTRADE ORIGINAL • FORBO • GRANT THORNTON • GRENDEL GAMES • HALLMARK • HEINEKEN • HET OOGZIEKENHUIS ROTTERDAM • HOGESCHOOL UTRECHT • KARWEI • KOECKEBACKERS • KPN • LEGER DES HEILS • LIBELLE • MAURITSHUIS • MOSA • PEAKS • PEIJNENBURG • RABOBANK • RITUALS • SANQUIN • SNS • TELE2 • TELFORT • THE FUTURE WILL TELL • UNILEVER • UNIVE • VGZ • VLERICK BUSINESS SCHOOL •

Wil jij erbij zijn?

Inschrijven kan via de site van de NIMA Marketing Day.

Training: Personal branding (Rotterdam)

Exclusieve sessie voor maximaal 10 personen

“Inspirerend! Jocelyn is energiek, gedreven en enthousiast. Ze laat zien wat de waarde is van personal branding en geeft iedere deelnemer aan de sessie persoonlijk terug hoe het ‘eigen merk’ te versterken. Voor mij heel waardevol!” – Ralf Waumans SMP – Janssen & Janssen 

De economie en je werkomgeving zijn continu aan verandering onderhevig. Er is ook veel meer kwalitatieve concurrentie op de arbeidsmarkt. Dat vraagt meer van jou als marketing- ,communicatie of salesprofessional. Niet alleen voor wat betreft je werk, kennis en inzet maar juist ook vanuit je persoonlijkheid.

Wat levert de sessie op?

Tijdens deze sessie krijg je inzicht in de noodzaak van een sterk Personal Brand, van een positief imago, je impact en hoe je dit zelf blijvend kunt versterken. Je bent je erna bewust van waar jij voor staat, hoe je overkomt, of je een consistent beeld neerzet (live en online) en je bent in staat hierna je eigen Personal Brand strategie op niveau te houden. Deze merkhandvatten benut je in zowel werksituaties als op Social Media. Je weet jezelf beter te profileren en je weet je toegevoegde waarde te communiceren. Met meer plezier, zelfverzekerdheid en succes!

“Enthousiast, luistert naar iedereen, geeft iedereen het idee dat hij/zij belangrijk is. Ze doet zelf wat ze ons leert: blijf bij jezelf. Haar personal branding is top!”

Tijdens NIMA The Best of gaf Jocelyn een voorproefje op deze training. In onderstaande video legt ze uit wat je kunt verwachten:

“Sprankelend, positief inspirerend, een sterk merk.Aanrader als gids en motivator bij het aanjagen van je eigen personal brand!” Monique Wennekes – Arvato Benelux B.V.

Enkele leerdoelen

  • Bewustwording van je zichtbaarheid en reputatie: Hoe zichtbaar ben je, hoe onderscheid jij je, wat voeg jij toe en hoe communiceer jij je merk? Offline & Online.
  • Inzicht in jouw persoonlijke stijl, communicatie en gedrag in relatie tot profileren (LIFO®).
  • Toetsing overeenkomst en verschillen met de organisatie of het merk waarvoor jij werkt.
  • Inzicht in het verschil tussen je identiteit en imago. Je talent en verbeterpunten ten aanzien van je Personal Brand.

Vanwege de kleine groep is er veel persoonlijke aandacht, daarnaast worden er voor en na deze sessie enkele opdrachten uitgevoerd die je verder kunnen helpen.

In samenwerking met:

LOGO_orgineel_ReBBels1

RM NEXT – 17 mei 2018

Graag nodigen we jullie uit voor de eerstvolgende RM sessie: RM Next met als thema Internal Branding op 17 mei 2018.

Voor deze RM Next hebben wij 3 totaal verschillende sprekers te weten te strikken. Zo is Ynzo van Zanten, Choco Evangelist bij Tony’s Chocolonely van de partij. Hij vertelt het succesverhaal van Tony’s: “Wanneer winst geen doel is, maar een middel”. Daarna volgt Boudewijn Beusmans, Co-CEO bij EndemolShine die ons meeneemt in: “een familie-uitje om een familie te smeden”. Na een korte pauze sluit Marc van Eck RM de sessie af met een update Internal Branding in de praktijk: over echt verschil maken en schone schijn.

Praktische informatie

Programma

14.00 uur ontvangst
14.30 uur start
17.00 uur netwerkborrel

Locatie

EndemolShine Nederland
MediArena 2
1114 BC  Amsterdam – Duivendrecht

Belangrijk: dit is een besloten evenement voor NIMA Register Marketeers. 

NIMA C2 | mondeling examen 14 november 2018

Inschrijven mogelijk tot 17 oktober 2018.

NIMA C2 Examen | mondelinge presentatie en verdediging

Heb jij de ambitie om Strategisch Marketeer op master niveau te worden? Met een NIMA C Diploma kan dat! Het NIMA C Diploma bestaat uit 2 modules: C1 en C2. Het NIMA C1 Examen bestaat uit een analyse en beoordeling van jouw strategisch marketingplan. In de beoordeling worden de aspecten probleemformulering, analyses, modelmatigheid en theorie, consistentie en ordening en de kwaliteit van de strategische opties beoordeeld. Het NIMA C2 Examen is het vervolg op de NIMA C1 module. Er kan enkel deelgenomen worden aan dit examen wanneer het NIMA C1 Examen met een voldoende is beoordeeld.

NIMA niveau

Het NIMA C diploma staat gelijk aan WO/Master niveau met werkervaring en EQF level 7. Het NIMA C Diploma vormt  de basis voor een functie als strategisch marketeer. Meer informatie over het niveau vind je hier.

Kenmerken van een NIMA C Gediplomeerde zijn:

  • Strategische kennis en vaardigheden;
  • Commercieel  kennis en vaardigheden;
  • Digitale (online) marketing kennis en vaardigheden.

Examen

Wie het NIMA C Examen wil doen heeft bij voorkeur vier jaar relevante werkervaring, waarvan twee jaar in een marketingfunctie op strategisch management of beleidsmatig niveau.

Toelatingstoets

Voordat je aan het NIMA C Examen kunt deelnemen, dien je eerst jouw kennis op NIMA C niveau te hebben getoetst bij een erkende opleider of aan de hand van een erkende toetsing via een NIMA C Opleiding. Je toetst hiermee of je de kennis van hedendaagse commercieel strategische theorieën
en technieken en de vaardigheid waarmee je de kennis kan toepassen bij het herkennen,
beschrijven, analyseren en oplossen van commercieel strategische vraagstukken, voldoende
beheerst.

NIMA C1 Examen

De NIMA C1 module is een analyse en beoordeling aan de hand van het zelfgeschreven strategisch plan. Samen met het plan dien je de ‘Verklaring eigen werk’ ingevuld en ondertekend in te leveren.

NIMA C2 Examen

Nadat je een voldoende op de toelatingstoets én de NIMA C1 (plan) examenmodule hebt behaald, kun je je aanmelden voor de examenmodule NIMA C2 (mondelinge). De NIMA C2 module is een mondeling examen waarbij je het strategisch plan én de uitwerking hiervan verdedigt. Je richt je tijdens deze presentatie op de strategische keuze en de operationele uitwerking hiervan: welke strategische optie heb je gekozen, waarom, hoe implementeer je dit en wat is de fall-back optie?

Praktische informatie

Exameninhoud

In de exameneisen en literatuurlijst staan de leerdoelen omschreven die je moet beheersen en waarop je getoetst wordt.

Het behoort tot de mogelijkheden het plan en/of het examen in het Engels te doen. Wanneer je hiervan gebruik wilt maken, stuur ons een email bij inschrijving voor het examen. Het mondelinge examen, module C2, zal echter wel in de Nederlandse taal worden afgenomen.

Examendatum

Mondelinge NIMA Examens worden gehouden vanaf de genoemde examendatum. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen worden de mondelinge examens over meerdere dagen in de betreffende week afgenomen.

Locatie

Circa twee weken voor het examen wordt de definitieve locatie bekend gemaakt in de examenoproep die per email wordt verzonden. Mondelinge examens worden over het algemeen gehouden in de omgeving van Amsterdam Zuidoost.

Het behoort tot de mogelijkheden het plan en/of het examen in het Engels te doen. Wanneer je hiervan gebruik wilt maken dien je dit aan te geven per email bij inschrijving voor het examen. Het NIMA C2 mondelinge examen wordt wel in de Nederlandse taal afgenomen.

Meer weten?

Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.

Diploma behaald?

Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.

 

SCP community event: Let’s THINK together on the communication of our brand values

Let’s THINK together on the communication of our brand values

Al sinds 1911 is “THINK” een belangrijk principe voor alle IBMers. Zoals IBM founder Thomas J. Watson zei: “we don’t get paid for working with our feet — we get paid for working with our heads”.

Graag nodigen wij jullie uit om een middag te komen brainstormen en na te denken hoe je ervoor zorgt dat je de waarden en strategie van een organisatie levendig houdt. We gaan dit doen aan de hand van een Design Thinking workshop.

Ter voorbereidingen willen we je vragen om een korte pitch voor te bereiden van max. 2 minuten. Tijdens deze 2 minuten stel je jezelf even kort voor en licht je de missie en de strategie van jouw bedrijf toe.

Praktische informatie

Datum: dinsdag 29 mei 2018

Tijden: van 13.00 – 16.00 uur

Locatie:

IBM Nederland NV
Johan Huizingalaan 765
1066VH Amsterdam

(vergeet je ID niet mee te nemen!)

Let op: er zijn max. 15 plekken beschikbaar voor NIMA SCP titelhouders en maar voor één deelnemer per bedrijf. Wees er dus snel bij! 

Mastercourse: Digital Marketing (5 avonden in Utrecht)

Wegens succes wordt deze Mastercourse van vijf avonden herhaald in Utrecht!

Digital Marketing Mastercourse

Digital Marketing is bijna een pleonasme geworden. Marketing zonder digital is bijna niet meer voor te stellen. Toch zijn er skills, methoden en aandachtsgebieden die specifiek bepalend zijn voor digital. NIMA organiseert de Mastercourse ‘Digital Marketing’ waarbij je in een aantal sessies helemaal up-to-date wordt gebracht over de laatste ontwikkelingen en competenties in dit vakgebied.

Onderwerpen als contentmarketing, search strategy, persuasion en CX (customer experience design) worden uitgebreid behandeld. Gedurende de Mastercourse ga je werken aan je eigen case en ontvang je periodiek feedback. Het resultaat is dat je bij de afsluiting van de Mastercourse niet alleen je kennisniveau hebt verhoogd, maar ook hebt toegepast in een plan waarmee je ook écht aan de slag kunt.

Planning sessies & sprekers

De classes vinden plaats op woensdagavond van 17.30 tot 21.15 uur op de volgende data:

  • 23 mei 2018: Analytics en optimalisatie door Wilbert Pot
  • 13 juni 2018: Customer Experience-design (CX) door Tom Debruyne
  • 20 juni 2018: Social & Influencers door Martijn Holtes en Kirsten Jassies
  • 27 juni 2018: Consumer Behavior door Mischa Coster
  • 4 juli 2018 Contentmarketing, door Antal de Waij

Programma

17.30 uur ontvangst met broodjes, soep, etc.
18.00 uur start sessie
19.30 – 19.45 uur pauze
21.15 uur einde sessie

Na afloop van deze Mastercourse ontvang je een bewijs van deelname in de vorm van een deelnamecertificaat met registratie in MyCareer.

Wil je je vakkennis en vaardigheden in Digital Marketing verder verdiepen? Kijk dan hier voor meer informatie over NIMA Opleidingen in Digital Marketing. Deze worden afgesloten met een NIMA Diploma.

B2B community event: Contentmarketing & Marketing Automation

Op 17 mei zijn wij met de NIMA B2B community te gast bij AFAS is Leusden voor onze sessie over contentmarketing. Contentmarketing is geen hype meer. Elk bedrijf doet er wel iets mee. Is het inzetten van Marketing Automation wel rendabel? Ben je daarnaast wel onderscheidend in de zee van content die elke dag over je doelgroep wordt uitgestort? In dit einde-middagseminar laten we sprekers aan het woord die met dezelfde vragen worstelden en hun successen en lessons learned met ons willen delen.

Programma:

15.30 ontvangst

16.00 start evenement

18.30 aangeklede borrel

Suzanne de Bakker is schrijver van het eerste hbo-studieboek over contentmarketing. Als zelfstandig professional praat ze ook graag over contentmarketing tijdens workshops en lezingen. Ook adviseert ze organisaties en merken bij hun beginstappen op het gebied van contentmarketing en -strategie. Daarnaast is Suzanne docent bij Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en bij International Commercial Communication aan de Hogeschool Utrecht. Aan de hogeschool doet ze ook onderzoek naar succesfactoren van inhakers. Samen met collega-wetenschappers geeft ze advies en ondersteuning aan bedrijven via de Science for Business Group.

Ze start haar presentatie met de huidige stand van zaken op het gebied van contentmarketing. Daarnaast gaat ze in op de drie onderwerpen die centraal staan op deze middag: ‘Hoe maak je contentmarketing automatisch, onderscheidend en meetbaar?’ Ze bespreekt de trends op deze gebieden, ingaan op wat wel en wat niet werkt en uiteraard heeft ze nog wat do’s en dont’s voor je.

Jop Hessel, opgeleid als Industrial Engineer en zijn carrière begonnen als operations manager in een cashew-fabriek in West-Afrika, zit procesdenken en streven naar efficiëntie in zijn bloed. Daarom is het ook niet gek dat hij zich op de marketingafdeling van AFAS Software vooral bezig houdt met marketing automation en marketing intelligence. Het volledig inzichtelijk maken van de ROI van marketing is het doel. Hoe AFAS daarnaar op weg is laat hij je zien tijdens zijn presentatie.

Marieke Heesakkers hanteert al 6 jaar een speldenprik marketingbeleid: een contentmarketingstrategie ‘op inboundwijze’, om mensen te raken in hun hoofd en hart. De mens staat centraal in haar aanpak en ze houdt van duurzaam verbinden. In 2015 stond ze in de top 100 van beste marketeers. Ze is bestuurslid van NIMA regio Zuid en blogt voor Marketingfacts.nl.

In haar presentatie deelt ze haar ervaringen: waar loop je tegenaan bij de uitrol, hoe bepaal je welke content relevant is, hoe meet je de resultaten en wat levert het op.

NIMA Zuid inspireert: Fatboy

Het huidige retail-landschap veranderd in een razend tempo. Fysieke winkels hebben het steeds lastiger tegenover de groeiende macht van online retailers. Hoe ga je als eigenzinnig merk om met deze verandering als je sterk afhankelijk bent van instore visibility om je doelgroep te bereiken. Tijdens deze inspiratiesessie van NIMA Zuid nemen Bart Jan Scholte (Brand & Innovation Director) & Debbie Melis (Sales Director) ons uitgebreid mee over dit onderwerp en hoe Fatboy relevant blijft voor consument en retail. Aangevuld met een interessant kijkje in de showroom van Fatboy om zelf de diversiteit van het merk te zien.

 De Finse designer Jukka Setälä ontwierp in 1998 een zitzak zoals geen ander. Fatboy is – zoals veel mensen denken – niet vernoemd naar de stevige vorm van de zitzak, maar naar de artiest Fatboy Slim. Die naam stond op een cd-hoes die Setälä ontving eind jaren negentig en deze gaf hem inspiratie voor de merknaam: Fatboy the Original. De Nederlandse Alex Bergman zag veel potentie in het Finse ontwerp en verwierf in 2003 het alleenrecht op de verkoop.

De afgelopen 15 jaar is er veel gebeurd binnen Fatboy. Hoewel de zitzak ongetwijfeld onze ultieme hero is, is Fatboy veel meer dan alleen maar een zitzak. De collectie is uitgegroeid tot een veelzijdig assortiment van iconische en kwalitatieve producten: van lampen en vloerkleden tot bijzettafels, hangmatten en natuurlijk de Lamzac. Ondertussen is Fatboy the Original verkrijgbaar in zo’n zestig landen. Alle producten zijn ontwikkeld met één doel: ontsnappen aan de dagelijkse routine.

Programma

13.30 uur             Ontvangst

14.00 uur             Welkom door NIMA Zuid
14.15 uur             Introductie Fatboy the Original

Presentatie over de organisatie achter Fatboy en het belang van het merk.

Door Bart Jan Scholte (Brand & Innovation Director)

15.00 uur             Hoe blijft Fatboy relevant in het veranderende retail-landschap?

Het huidige retail-landschap veranderd in een razend tempo. Fysieke winkels hebben het steeds lastiger tegenover de groeiende macht van online retailers. Hoe ga je als eigenzinnig merk om met deze verandering als je sterk afhankelijk bent van instore visibility om je doelgroep te bereiken. Door Debbie Melis (Sales Director)

16.00 uur             Rondleiding door showroom
17:00 uur             Presentatie door shoppermarketing expert over insights binnen retail

18:00 uur             Diner

Uiteraard sluiten we deze sessie op bourgondische wijze af met een uitgebreid diner.

LET OP: Geef aan of u wel of niet mee gaat eten en welke dieet wensen u hebt.

Voordeel! NIMA Zuid Cyclusinschrijving

In het rijke verleden van NIMA Zuid namen we een kijkje in de marketingkeuken van topmerken als Mars, Bavaria, DSM, Leolux, CZ, Heijmans, PSV en De Efteling. Afgelopen jaar waren we te gast bij PostNL, LaTrappe, Movico en ASML. Stuk voor stuk mooie en aansprekende bedrijven die hun marketingstrategie en -praktijk met ons wilden delen.

Ook in 2018 zijn we er weer in geslaagd om een viertal mooie bedrijven bereid te vinden om de marketeers van NIMA Zuid gastvrij te ontvangen. Vier inspirerende bijeenkomsten met – zoals je van ons gewend bent – na afloop een gezellige borrel en dito etentje. Schrijf je daarom nú in voor de hele cyclus en verzilver dat voordeel: je krijgt één bijeenkomst inclusief diner gratis!

Schrijf je hier in voor de cyclus.

 

RM Talk – 9 april 2018

Inspiratie. Passie. Humor. 15 minuten.

Dit zijn de ingrediënten van de RM Talk. 3 RM-ers, alle drie CEO, gaan de uitdaging aan.

Geïnspireerd op TED talk (http://www.42bis.nl/2013/03/ted-talks-die-je-echt-moet-zien/) bieden we met RM Talk een podium voor passie. De sprekers gaan de aanwezigen inspireren en enthousiast met een eigen gekozen onderwerp. Ze krijgen 15 minuten om de groep omver te blazen met hun denkbeelden, ervaringen en visie. Dit alles natuurlijk wel op een luchtige en leuke manier. Het publiek geniet van de performance onder het genot van een drankje.

Tijdens de eerste RM talk van 2018 zijn wij op 9 april te gast bij Marc van Eck’s Business Openers in Amsterdam. Aan het woord komen 3 CEO’s: Eric Kramer (WPP/GroupM), Philip Kok (The Valley) en Jan Willen Koch (Hallmark).

Praktische informatie

Programma

16.00 uur ontvangst
16.30 uur start
18.00 uur borrel

Locatie

Business Openers
Cabralstraat 1
1057 CD Amsterdam

Belangrijk: dit is een besloten evenement voor NIMA Register Marketeers. 

Training: Life is a Pitch! in Rotterdam

Wegens succes wordt de training Life is a Pitch! herhaald. Deze training is beoordeeld met een 9,2!

Jij staat bij toeval met een directeur van een super-prospect in de lift. Die stelt je de vraag:`Wat kan jij voor mij betekenen?´. De tijd samen in de lift is 60 seconden. Wat ga je vertellen?

Spreken is de meest overtuigende communicatievorm die er is. Toch vertellen veel professionals hun verhaal onduidelijk en onaantrekkelijk. Veel van hun potentieel blijft daardoor onder de oppervlakte. Want wat vertel jij, van die enorme hoeveelheid informatie die in jouw hoofd zit, aan de ander? Hoe kom je binnen en blijf je hangen in dat even volle hoofd van de ander?

Als jij het korter, krachtiger en aantrekkelijker weet te vertellen, ben je succesvoller. En hoe sneller jij jouw boodschap kunt overbrengen, hoe meer tijd er overblijft voor de ander… En dat is een gouden regel voor meer resultaat.

Na deze energieke, interactieve (en doodenge) training zijn plankenkoorts, podiumvrees, spreekangst, twijfel en onzekerheid voorgoed verleden tijd. Stap in het licht! Durf je te laten zien en horen. Pak overal waar je bent vol overtuiging jouw ‘podium’!

Tijdens deze inspirerende training leggen de twee trainers samen met jou de basis voor onweerstaanbare pitches en presentaties. Na deze dag ben je in staat om sneller in contact te komen met meer nieuwe relaties. Je leert om je resultaten te vergroten met spreken. Een training waarin het vooral gaat om ‘ontmoeten’ en niet om ‘moeten’. Je komt met meer zelfvertrouwen ‘in the mood’ om zelf direct met het geleerde aan de slag te gaan en er de vruchten van te plukken!

Waarom deze training?

Na deze training kun je:

  • De unieke en onderscheidende kwaliteiten van jezelf en/of je bedrijf sterker benutten;
  • Jezelf aansprekend en gericht pitchen en presenteren;
  • Jezelf ontspannen en zelfverzekerd uitdragen;
  • Proactief, met lef, trots en plezier vertellen waar jij voor staat;
  • Meer nieuwe klantcontacten creëren en nieuwe klanten voor je te winnen.

Wat kan je verwachten van deze training?

De training maakt jouw unieke en onderscheidende punten scherp. Je verwerkt deze in pakkende elevator pitches & presentaties, te gebruiken naar klanten, nieuwe klanten, relaties, collega’s, media en publiek. Dit leidt tot meer persoonlijke impact, rendement en succes. Je zet door deze training een grote stap naar jouw persoonlijke top.

Voor wie is Life is a Pitch! een must?

Voor iedereen die:

  1. De unieke en onderscheidende kwaliteiten van zichzelf beter wilt benutten
  2. Zijn of haar ideeën, projecten en voorstellen in superaantrekkelijke taal wil leren spreken, afgestemd op jouw doelgroep
  3. Altijd een overtuigende pitch paraat wil hebben
  4. Meer rendement wil halen uit de ‘dagelijkse stroom van woorden’
  5. Wil voorkomen dat mensen zijn of haar boodschap niet onthouden
  6. Nooit meer onzekerheid en twijfel wil voelen tijdens momenten dat je aan het spreken bent
  7. Wil voorkomen dat zijn of haar verhaal als langdradig, onduidelijk en saai wordt ervaren
  8. Wil dat mensen jou nooit meer vergeten
  9. Meer zin, energie, enthousiasme en passie in zijn of haar verhaal wil brengen

Van deze training heb je direct én je leven lang profijt. SHOW-time! Schrijf je snel in voor deze unieke, leerzame en leuke training. Dit wil je niet missen! Let’s Pitch!

Masterclass: Buyer Persona’s (Rotterdam)

Hoe krijg je het voor elkaar om de hele organisatie voortdurend vanuit het klantperspectief te laten denken en handelen? En wat levert dat op als dat lukt?

Op 20 september organiseren NIMA en Persona Company een inspirerende masterclass over het werken met Buyer Persona’s. Tijdens deze masterclass gaan we terug naar de basis: de klant. We laten zien hoe je Buyer Persona’s (voorbeeldklanten) maakt en hoe je deze echt van de grond krijgt door de koppeling te maken met de business doelstellingen van de organisatie.

We bespreken mooie, sprekende voorbeelden waar persona’s zijn ingezet om klantgerichtheid in de haarvaten van de organisatie te krijgen. Hierin zijn concrete resultaten behaald op het gebied van innovatie, kanaalmanagement en het bereiken van compleet nieuwe doelgroepen.

Wat levert deze NIMA masterclass je op?

Tijdens de masterclass leer je hoe je Buyer Persona’s maakt en hoe deze sturing geven in het marketingproces. We staan stil bij valkuilen en succesfactoren en verkennen kansen voor je eigen organisatie.

Programma

THEORIE EN CASES

  • Buyer Persona’s: trucje of krachtig verandermiddel?
  • Hoe kom je tot een Buyer Persona?
  • Voorbeelden uit de praktijk (B2C en B2B): toepassing binnen innovatie, campagnes en klantcontact
  • Valkuilen en succesfactoren in het gebruik van Buyer Persona’s

AAN DE SLAG

  • Het ontwerpen van Buyer Persona’s via het 7C-model
  • Interviews met echte klanten
  • Van observaties naar inzichten
  • Campagne-ontwikkeling vanuit Buyer Persona’s

WRAP-UP

  • Learnings delen
  • Kansen voor je eigen organisatie
  • Napraten met een borrel

In samenwerking met:
persona doelgroep persona voorbeeld persona cases

Masterclass: Employee Advocacy

Wat houdt de Masterclass Employee Advocacy innoveren in?

Medewerkers zijn de nieuwe marketing. Niet als levende billboards, maar vanuit hun unieke kennis en persoonlijkheid. 83 procent van de mensen laat zich beïnvloeden door familie en vrienden, terwijl slechts 33 procent een bedrijf vertrouwt op social media. Als organisatie heb je dan ook liever dat een post wordt gedeeld door een medewerker dan via de bedrijfspagina: het bereik van 135 ambassadeurs is groter dan een bedrijfspagina met een miljoen volgers, likes of fans. Content die wordt gedeeld door medewerkers heeft 561 procent meer bereik dan vanuit een bedrijfspagina en wordt 24 keer zoveel gedeeld. Organisaties met betrokken medewerkers doen het dan ook 202 procent beter dan bedrijven zonder.

Wat levert deze NIMA Masterclass jou op? 

Steeds meer organisaties snappen de kracht van hun meest waardevolle ambassadeurs: de medewerker. Je moet alleen wel snappen hoe je dat potentieel kunt maximaliseren. Employee advocacy is het faciliteren, activeren en motiveren van medewerkers/collega’s om relevante content te delen binnen hun eigen sociale netwerken. Door je medewerkers/collega’s een podium te bieden, creëer je een nieuwe vorm van mond-tot-mondreclame. Wij laten je in deze masterclass zien hoe je hier effectief mee aan de slag gaat. Zo leer je hoe je ze enthousiast moet maken voor het delen van kennis op authentieke wijze, zodat ze niet alleen hun werkgever helpen met het aantrekken van klanten en nieuwe collega’s, maar vooral ook zichzelf.

Tijdens deze Masterclass gaan wij het hebben over:

  • Hoe staat het sociale medialandschap ervoor.
  • Hoe zit het met bereik en investering?
  • Wat is de bedrijfsbelofte en hoe betrokken zijn medewerkers?
  • Wat kun je met employee advocacy?
  • Hoe ziet een employee advocacy programma eruit?
  • Hoe betrek je medewerkers bij je employee advocacy programma?
  • Voorwaarden van een employee advocacy
  • Hoe zorg je voor supercontent?
  • Hoe zorg je voor continuïteit?
  • Tools om employee advocacy te ondersteunen
  • Wat kost het?
  • Cases
  • Hoe start je?
  • Hoe houd je het leuk?
  • Analyseren en bijsturen
  • Stappenplan

 

 

WordPress Themes
X
X
X