Workshop: Visual Storytelling

Voorgaande edities zijn beoordeeld met een gemiddelde van 8.4!

 

Video is hot anno 2018. Je opdrachtgever wil er iets mee en jij… hebt de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt? Ik help je!

Wat weet je en kun je na het volgen van deze workshop?

  • Je hebt een goede basis gelegd om anderen te adviseren in videomarketing
  • Hoe je met je smartphone een vlog of video kan maken
  • Waar je inhoudelijk op moet letten bij het maken van een video
  • Hoe je het beste kunt interviewen met je smartphone
  • Je kunt aan anderen uitleggen waarom videomarketing belangrijk is in je marketingmix
  • Je weet hoe je de kijker moet triggeren
  • Wat de do’s and dont’s zijn bij het maken van een goede video
  • Je weet hoe je het beste een goed resultaat online kunt bereiken met je video

Na deze workshop kan je niet meer wachten om met video aan de slag te gaan in je werk en ook privé! Je ontvangt een lijst met tips, tricks & tools om mee te werken.

Wat is de inhoud van het programma?

  • Wat is Visual Storytelling?
  • Waarom video als marketingtool?
  • Tips & tricks filmen met je smartphone
  • Filmtechnieken, compositie, beeldtechniek
  • Interviewtechnieken MoJo (mobiele journalistiek)
  • Uitleg tools voor je smartphone om mee te filmen
  • Storyboard maken
  • Filmen met je smartphone in groepjes (individueel voor vloggers)
  • Tips & tricks monteren met je smartphone
  • Monteren met je smartphone
  • Première video’s met Oscaruitreiking

Door gebruik te maken van voorbeelden uit de dagelijkse praktijk, video’s en vlogs krijg je meteen inzicht en kennis over alles wat met Visual Storytelling te maken heeft.

Voor wie?

Deze workshop is uitermate geschikt voor marketing-, communicatie- en sales professionals die aan de slag willen met videomarketing en het verschil willen maken voor zijn of haar opdrachtgever.

Wil je een korte impressie van de workshop zien? Bekijk hier de ervaringen van de marketingmanagers van Telfort.

Workshop: Visual Storytelling

Voorgaande edities zijn beoordeeld met een gemiddelde van 8.4!

 

Video is hot anno 2018. Je opdrachtgever wil er iets mee en jij… hebt de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt? Ik help je!

Wat weet je en kun je na het volgen van deze workshop?

  • Je hebt een goede basis gelegd om anderen te adviseren in videomarketing
  • Hoe je met je smartphone een vlog of video kan maken
  • Waar je inhoudelijk op moet letten bij het maken van een video
  • Hoe je het beste kunt interviewen met je smartphone
  • Je kunt aan anderen uitleggen waarom videomarketing belangrijk is in je marketingmix
  • Je weet hoe je de kijker moet triggeren
  • Wat de do’s and dont’s zijn bij het maken van een goede video
  • Je weet hoe je het beste een goed resultaat online kunt bereiken met je video

Na deze workshop kan je niet meer wachten om met video aan de slag te gaan in je werk en ook privé! Je ontvangt een lijst met tips, tricks & tools om mee te werken.

Wat is de inhoud van het programma?

  • Wat is Visual Storytelling?
  • Waarom video als marketingtool?
  • Tips & tricks filmen met je smartphone
  • Filmtechnieken, compositie, beeldtechniek
  • Interviewtechnieken MoJo (mobiele journalistiek)
  • Uitleg tools voor je smartphone om mee te filmen
  • Storyboard maken
  • Filmen met je smartphone in groepjes (individueel voor vloggers)
  • Tips & tricks monteren met je smartphone
  • Monteren met je smartphone
  • Première video’s met Oscaruitreiking

Door gebruik te maken van voorbeelden uit de dagelijkse praktijk, video’s en vlogs krijg je meteen inzicht en kennis over alles wat met Visual Storytelling te maken heeft.

Voor wie?

Deze workshop is uitermate geschikt voor marketing-, communicatie- en sales professionals die aan de slag willen met videomarketing en het verschil willen maken voor zijn of haar opdrachtgever.

Wil je een korte impressie van de workshop zien? Bekijk hier de ervaringen van de marketingmanagers van Telfort.

NIMA Internal Branding Zorg Event: Hoe branding de zorg beter maakt

Branding in de zorg. Voor velen een ogenschijnlijke tegenstrijdigheid, maar niet voor de gasten van Luuk Ros op het NIMA Internal Branding Zorg Event. Voor het eerst in de geschiedenis van het NIMA ontmoeten medisch specialisten en marketingprofessionals elkaar. In een interactief programma komt de impact van positionering, marketing, organisatiestructuur en – cultuur aan bod aan de hand van pakkende voorbeelden uit de praktijk. En het goede nieuws is: jij kunt daar bij zijn!

Inside information door vernieuwers in de zorg

Positionering, marketing en cultuur zijn geen gemeengoed binnen de zorgsector. Maar als je er iets mee doet in de zorg dan gebeurt er ook wat! Zes absolute marketing minds uit de zorg vertellen op 12 december a.s. hun verhaal en geven daarmee waardevolle inzichten over merkdenken en cultuur in de zorg. Hierna start een tafelgesprek onder leiding van Luuk Ros waarin deze ervaringsdeskundigen bevraagd worden op het waarom, wat en hoe van hun aanpak. Inclusief de belangrijkste fouten om van te leren. Het publiek speelt een cruciale rol in dit gesprek door vragen in te brengen. Een relevant en inspirerend event voor iedereen die met de gezondheidszorg te maken heeft. Besturen, directies, medisch specialisten, marketingcommunicatie medewerkers, iedereen die vindt dat de zorg beter kan en moet is welkom!

Programma 12 december in Sint Antonius Ziekenhuis Utrecht

16.45 uur             ontvangst met koffie, thee en lekkers
17.15 uur             opening door Luuk Ros
17.30 uur            zes verhalen
19.00 uur            pauze met broodjesbuffet en een warme soep
19.30 uur            tafelgesprek o.l.v. dagvoorzitter Luuk Ros
20.00 uur           discussie met publiek
20.30uur           afsluiting door Luuk Ros en ‘lessons learned’
20.45 uur            borrel

Wie zitten er aan tafel?

Jan van Bodegom                  voormalig chirurg en oprichter van het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis, momenteel projectleider bij Prostaatkankercentrum Reinier Haga

Jeroen van den Oever          voorzitter directie, Fundis

Robert Spiering                      senior marketeer, Het Oogziekenhuis Rotterdam

Roeland den Boer                  traumachirurg, Spaarne Gasthuis

Olaf Ouwerkerk                      marketing manager, Reinier Haga Groep

Colette Codee                          marketing manager, Sint Antonius Ziekenhuis Utrecht

Kosten

De kosten voor NIMA leden zijn € 29,- . Niet leden betalen € 49,-.

Locatie

Sint Antonius Ziekenhuis in Utrecht. De locatie is goed bereikbaar met het openbaar vervoer en ook met de auto. Er is een parkeergarage gelegen direct naast het ziekenhuis. De parkeerkosten zijn voor eigen rekening en bedragen € 7,-.

Inschrijven

Schrijf vandaag nog in voor deze unieke bijeenkomst. Het aantal plaatsen is beperkt.

Top Marketing Tour: Gamend jongeren activeren!

Een nieuw domein met 400 miljoen fans. Influencers en teams met miljoenen volgers. Wat te denken van kolkende stadions met tienduizenden toeschouwers. We hebben het natuurlijk over de wereld van competitive gaming: esports!

Deze wereld is ook voor marketeers niet meer te ontkennen. We lezen er de laatste tijd veel over. Maar hoe activeer je esports fans voor je merk? Tijdens een vernieuwde Top Marketing Tour nemen vier leading marketingprofessionals in esports je mee langs de meest inspirerende en impactvolle cases van merken.

Programma

13:45 – 14:15       Inloop
14:15 – 14:30       Welkom door NIMA + uitleg programma & thema
14:30 – 15:15       Ruben Houkes: hoe jongeren zich massaal aanmelden bij Sanquin als bloeddonor via de game League of Legends.
15:15 – 15:30       Pauze
15:30 – 16:15       Koen Weijland over zijn carrière, zijn TEAMSTRIJDERS en de activaties rondom zijn OnePlus partnership.
16:15 – 17:00       Anna Rozwandowicz met de best practices van storytelling in esports
17:00 – 18:00:      Borrel

Voor wie

Tijdens de NIMA Top Marketing Tour kunnen young professionals (25-35 jaar) in marketing of communicatie een kijkje nemen in de keuken van vooraanstaande marketingbedrijven. JE krijgt de kans om kennis te maken met, en te leren van ervaren professionals. Andere succesvolle TMT’s vonden onder meer plaats bij de Bijenkorf, VICE Benelux, Tony Chocolonely, ING, bol.com, ABN AMRO, Peijnenburg, Nuon, FD Mediagroep, het WNF en T-Mobile.

Vaardigheidstraining: Meer positieve impact bij je klanten door Framing

Hoe komt het dat een reclameboodschap van een ongezond product de halve wereld overtuigt en succesvol is en je bij een ander briljant gezond product merkt dat het na een half jaar al uit de schappen wordt gehaald omdat het bij niemand op tafel komt? Waarom heb je mateloos vertrouwen in die ene politicus en overweeg je bij diens opvolger serieus voor een andere partij te kiezen? Waarom krijg jij als marketeer of communicatieprofessional de ene keer je klant, MT, directie of collega’s moeiteloos mee met je verhaal en lijkt het een ander moment bij niemand binnen te komen?

Eén van de antwoorden hierop is het toepassen van Framing. Door je in te leven in de ander en diens perspectief, je voorbereiding en de formulering van je boodschap hierop af te stemmen, is een betere ontvangst in zicht! Hierdoor herkent je luisteraar zich veel sneller in je verhaal en is eerder geneigd de boodschap te horen en interpreteren op de manier die jij bedoelt. Herken tijdens de training je eigen psychologische valkuilen en start met slimmer en positiever te framen, zodat je overtuigingskracht en impact in je communicatie direct toenemen. De basis van meer positieve psychologie en plezier in de samenwerking!

Wat leer je?

  • Inzicht dat ons hedendaags taalgebruik doorspekt is van frames om ‘je zin te krijgen’……
  • Bewustwording van de werking van ons brein en de instinkers.
  • Doelgerichte en positieve boodschappen werken: waarom ons brein het woord niet
  • Inleven in het perspectief, de waarden en emoties van de ander (hoe doe je dit?)
  • Onzichtbare impact op de ander: wat zijn de pijlers?
  • Formuleren van een succesvol en positief frame om direct effectiever en impactvoller te zijn.
  • Het opnieuw framen van een mail of boodschap die eerder zijn doel voorbij schoot


Welke onderwerpen komen aan bod?

  • Framing: betekenis vanuit diverse invalshoeken en alledaagse voorbeelden
  • Effect en succes van framing
  • Perspectief verschil: we zien de dingen zoals wij zijn
  • Valkuilen en herkennen van frames van de ander
  • Belang van associaties en emoties
  • Opbouw van een passend, positief en effectief frame voor je boodschap (wat wil je wel?!)
  • Gebruik van woord, beeld, houding
  • 5 succesfactoren voor meer overtuigingskracht!
  • Overtuigen van je klant: What’s in it for them?
  • Direct aan de slag met de pijlers van onzichtbaar overtuigen

Vaardigheidstraining: Meer positieve impact bij je klanten door Framing

Hoe komt het dat een reclameboodschap van een ongezond product de halve wereld overtuigt en succesvol is en je bij een ander briljant gezond product merkt dat het na een half jaar al uit de schappen wordt gehaald omdat het bij niemand op tafel komt? Waarom heb je mateloos vertrouwen in die ene politicus en overweeg je bij diens opvolger serieus voor een andere partij te kiezen? Waarom krijg jij als marketeer of communicatieprofessional de ene keer je klant, MT, directie of collega’s moeiteloos mee met je verhaal en lijkt het een ander moment bij niemand binnen te komen?

Eén van de antwoorden hierop is het toepassen van Framing. Door je in te leven in de ander en diens perspectief, je voorbereiding en de formulering van je boodschap hierop af te stemmen, is een betere ontvangst in zicht! Hierdoor herkent je luisteraar zich veel sneller in je verhaal en is eerder geneigd de boodschap te horen en interpreteren op de manier die jij bedoelt. Herken tijdens de training je eigen psychologische valkuilen en start met slimmer en positiever te framen, zodat je overtuigingskracht en impact in je communicatie direct toenemen. De basis van meer positieve psychologie en plezier in de samenwerking!

Wat leer je?

  • Inzicht dat ons hedendaags taalgebruik doorspekt is van frames om ‘je zin te krijgen’……
  • Bewustwording van de werking van ons brein en de instinkers.
  • Doelgerichte en positieve boodschappen werken: waarom ons brein het woord niet
  • Inleven in het perspectief, de waarden en emoties van de ander (hoe doe je dit?)
  • Onzichtbare impact op de ander: wat zijn de pijlers?
  • Formuleren van een succesvol en positief frame om direct effectiever en impactvoller te zijn.
  • Het opnieuw framen van een mail of boodschap die eerder zijn doel voorbij schoot


Welke onderwerpen komen aan bod?

  • Framing: betekenis vanuit diverse invalshoeken en alledaagse voorbeelden
  • Effect en succes van framing
  • Perspectief verschil: we zien de dingen zoals wij zijn
  • Valkuilen en herkennen van frames van de ander
  • Belang van associaties en emoties
  • Opbouw van een passend, positief en effectief frame voor je boodschap (wat wil je wel?!)
  • Gebruik van woord, beeld, houding
  • 5 succesfactoren voor meer overtuigingskracht!
  • Overtuigen van je klant: What’s in it for them?
  • Direct aan de slag met de pijlers van onzichtbaar overtuigen

Vaardigheidstraining: Meer positieve impact bij je klanten door Framing

Hoe komt het dat een reclameboodschap van een ongezond product de halve wereld overtuigt en succesvol is en je bij een ander briljant gezond product merkt dat het na een half jaar al uit de schappen wordt gehaald omdat het bij niemand op tafel komt? Waarom heb je mateloos vertrouwen in die ene politicus en overweeg je bij diens opvolger serieus voor een andere partij te kiezen? Waarom krijg jij als marketeer of communicatieprofessional de ene keer je klant, MT, directie of collega’s moeiteloos mee met je verhaal en lijkt het een ander moment bij niemand binnen te komen?

Eén van de antwoorden hierop is het toepassen van Framing. Door je in te leven in de ander en diens perspectief, je voorbereiding en de formulering van je boodschap hierop af te stemmen, is een betere ontvangst in zicht! Hierdoor herkent je luisteraar zich veel sneller in je verhaal en is eerder geneigd de boodschap te horen en interpreteren op de manier die jij bedoelt. Herken tijdens de training je eigen psychologische valkuilen en start met slimmer en positiever te framen, zodat je overtuigingskracht en impact in je communicatie direct toenemen. De basis van meer positieve psychologie en plezier in de samenwerking!

Wat leer je?

  • Inzicht dat ons hedendaags taalgebruik doorspekt is van frames om ‘je zin te krijgen’……
  • Bewustwording van de werking van ons brein en de instinkers.
  • Doelgerichte en positieve boodschappen werken: waarom ons brein het woord niet
  • Inleven in het perspectief, de waarden en emoties van de ander (hoe doe je dit?)
  • Onzichtbare impact op de ander: wat zijn de pijlers?
  • Formuleren van een succesvol en positief frame om direct effectiever en impactvoller te zijn.
  • Het opnieuw framen van een mail of boodschap die eerder zijn doel voorbij schoot


Welke onderwerpen komen aan bod?

  • Framing: betekenis vanuit diverse invalshoeken en alledaagse voorbeelden
  • Effect en succes van framing
  • Perspectief verschil: we zien de dingen zoals wij zijn
  • Valkuilen en herkennen van frames van de ander
  • Belang van associaties en emoties
  • Opbouw van een passend, positief en effectief frame voor je boodschap (wat wil je wel?!)
  • Gebruik van woord, beeld, houding
  • 5 succesfactoren voor meer overtuigingskracht!
  • Overtuigen van je klant: What’s in it for them?
  • Direct aan de slag met de pijlers van onzichtbaar overtuigen

Mastercourse: Digital Customer Journey

In vijf interactieve sessies wordt het optimaliseren van de complete Digital Customer Journey uitgelegd. Leer alle facetten die komen kijken bij het opzetten of verbeteren van deze Journey, van Gedragsanalyse tot Buyer Persona, van User Stories tot Content Development.

Met jouw eigen customer journey als case gaan we in op vragen als: Wat houd mijn doelgroep bezig? Welke middelen moet ik inzetten om sitebezoek te verhogen? Hoe ontwikkel ik relevante content? Waar zet ik Paid, owned en Earned media in?

De opgedane kennis, praktische vaardigheden en inzicht over de Customer Journey biedt je handvatten om een marketing-team aan te sturen, sales team erbij betrekt en communicatieteam te enthousiasmeren.

Programma

De classes vinden op woensdag avond van 18.00 tot 21.00 uur plaats:

Sessie 1: Introductie Customer Journey Canvas en Analyse Fase met o.a. de Content en Keyword analyse.

Sessie 2: Vervolg Analyse Fase met o.a. Gedragsanalyse, UX en Customer Experience Analyse

Sessie 3: Customer Journey Strategie-ontwikkeling met o.a. Buyer Persona en de Customer Journey Canvas.

Sessie 4: Conceptontwikkeling en uitvoering met o.a. User Stories, content development en toepassen marketing automation.

Sessie 5: Samenvatting en presenteren Canvas.

Samengevat
– 5 sessies van 3 uur over specifieke topics, na werktijd

– Persoonlijke begeleiding door de leergang heen door een coach

– Kennis direct toepassen door werk aan eigen case

Mastercourse: Marketing19 (5 avonden)

Hoe up-to-date is jouw marketingkennis?

Het is weer tijd voor het NIMA paradepaardje: de NIMA Mastercourse: Marketing19. In deze sessies besteden we aandacht aan dé marketingthema’s van nu.

Brandmanagement in tijden van Purpose, Gedragsbeïnvloeding in tijden van Neurowetenschap, Customer experience management in tijden van Klantreizen, Communicatie in tijden van Contentmarketing en Contact in a Connected World.

Brandmanagement in tijden van Purpose

Brand Management is een hot topic in marketing, al was het maar omdat er door lang niet alle marketeers – ook seniors – wordt begrepen hoe belangrijk Brand Management is en dat het daadwerkelijk onder verantwoordelijkheid valt van marketeers. Toch is het vaak het vertrekpunt van marketingcommunicatie en interessanter: bij twijfel zijn de merkwaarden en missie altijd de eerste of de laatste raadgever. Deze eerste sessie van Marketing19 staat onder leiding van Guy van Liemt RM.

Gedragsbeïnvloeding in tijden van Neurowetenschap

Leer in één avond wat je moet weten en doen om ‘gewenst gedrag’ te creëren en mensen te beïnvloeden ten gunste van het bedrijfsresultaat: design vanuit gedragspsychologie. Mensen duwtjes in een gewenste richting geven, gebeurt al sinds ze in China ver voor Christus verleidelijke deuntjes op bamboefluiten speelden om de omzet in zoetigheid te stimuleren. De laatste decennia is de gedragsbeïnvloeding almaar subtieler en preciezer geworden, mede dankzij het voortschrijdende inzicht in het menselijk gedrag en de beschikbaarheid van immens grote hoeveelheden data. Op deze avond wordt een eenvoudig te volgen stappenplan gepresenteerd, waarmee je direct mee aan de slag kunt.

Customer experience management in tijden van Klantreizen

Een onderscheidende customer experience is cruciaal is om te overleven in een wereld waar producten steeds meer op elkaar lijken. Succesvolle bedrijven geven hun experience vorm vanuit een sterke filosofie waar het merk voor staat en relateren daar alles wat ze doen aan. Daarbij is het essentieel dat de klantbeleving authentiek en geloofwaardig is. Succesvolle bedrijven hebben het lef om klantwensen die niet bij het merk passen links te laten liggen. Duidelijke keuzes die consistent worden doorgevoerd in de gehele organisatie zijn namelijk cruciaal voor onderscheidend vermogen.  Maar CEX is bij succesvolle bedrijven ook geen functie of project. En zeker geen ‘trucje’. En dat kan alleen als datgene waar je als merk voor staat in de genen zit van alle medewerkers. En de merkwaarden dus volledig doorleefd zijn in de organisatie. Dit betekent dus dat de targets en sturing binnen een bedrijf in lijn zijn met de missie van het bedrijf. Maar ook dat bedrijven mensen aannemen die passen bij het gewenste DNA van de organisatie. Tijdens deze sessie gaat Beate in op de zes succesfactoren voor effectieve omnichannel customer experiences. Aan de hand van een theoretisch kader, cases uit het boek CEX Sells en individuele oefeningen worden deelnemers meegenomen in de wereld van Customer Experience (CEX) en krijgen ze handreikingen voor het concreet verbeteren van de eigen klantbeleving.

Communicatie in tijden van Contentmarketing

Hoe reageren klanten en de maatschappij nu echt op commerciële uitingen van organisaties. Wat wordt gezien als authentieke content, waar zijn commerciële organisaties echt het contact met het publiek totaal verloren? En hoe ga je om met mensen die hun mening al klaarhebben en zich uiten zonder kennis van zaken? Dat is de dagelijkse realiteit van Jos Govaart, directeur en oprichter van het bureau Coopr. Een marcombureau met Content Marketing en PR in het hart. In deze sessie neemt hij je mee langs de realiteit van echte casuïstiek. Wat zou jij doen? Wat heeft hij besloten? En hoe pakte dat uit?

Contact in a Connected World

In de loop van de afgelopen jaren zijn opvattingen over privacy en databescherming enorm veranderd. Dít was het jaar waarin Mark Zuckerberg zijn woordje kwam doen in de parlementen van de VS en EU. Dit was het jaar waarin Arjen Lubach opriep om Facebook-accounts op te doeken. Dit was het jaar waarin duizenden ‘op spoedcursus GDPR’ werden gestuurd, waarin honderden bedrijven kwamen bedelen om goedkeuring voor het ongevraagd toezenden van informatie. Tijdens deze sessie van Marketing 2019 krijg je een geactualiseerde wrap up die antwoord geeft op de vraag waar we staan en waar het heen gaat. Data, privacy, tech, AI, gepersonaliseerde content op basis van algoritmen: wat doet dat voor marketing?

Data, tijden en locatie

De classes vinden op woensdagavond van 17.30 tot 21.15 uur plaats op de volgende data:

  • 28 november 2018 – Brandmanagement in tijden van Purpose door Guy van Liemt RM
  • 12 december 2018 – Gedragsbeïnvloeding in tijden van Neurowetenschap door Pieter Jan Troost
  • 23 januari 2019 –  Customer experience management in tijden van Klantreizen door Beate van Dongen – Crombachs
  • 30 januari 2019 – Communicatie in tijden van Contentmarketing door Jos Govaart
  • 13 februari 2019 – Contact in a connected world door Leon Jansen

Youmeet. Utrecht is de locatie waar alle vijf de sessies van deze Mastercourse plaats vinden.

Na afloop van deze Mastercourse ontvang je als bewijs van deelname een deelnamecertificaat met registratie in MyCareer!

Vaardigheidstraining: Leading Change

 Eerder beoordeeld met een 8! Exclusieve sessie voor maximaal 10 deelnemers.

Jouw organisatie heeft dringend behoefte aan diepgaande verandering om huidige klanten te behouden en nieuwe te winnen, de juiste medewerkers te kunnen boeien en binden en de concurrentie op afstand te houden. Oude patronen zijn helaas diep ingesleten en ‘men’ voelt onvoldoende urgentie om echt in beweging te komen. Het lonkend perspectief van een vernieuwde 3.0-versie bereikt te weinig medewerkers waardoor het kritisch omslagpunt te lang op zich laat wachten. Je wordt ongeduldig als commercieel directeur, marketeer en/of salesmanager en ter compensatie ga je hard werken. Tijd om het veranderproces intelligenter en doortastender aan te pakken zodat bestaande patronen bij jou en je organisatie echt worden doorbroken. Tijd om te vertragen om daarna te versnellen.

Programma

Tijdens deze interactieve sessie krijg je inzicht in de wijze waarop jij en je team de verandering in jouw organisatie een structurele boost kunnen geven. We staan stil bij de fasen van een veranderproces, hoe je winnende coalities aangaat, medewerkers engaged en tot zelfsturing stimuleert, hoe je effectief omgaat met weerstand, hoe je bestaande patronen herkent en doorbreekt en bovenal hoe je dit veranderproces zelf kunt leiden, Leading by Example. We maken maximaal gebruik van de beschikbare kennis van change experts als Kotter, Sinek, de Caluwé en Ardon. Praktijkcases gaan boven de theorie, action learning staat centraal. Door gebruik te maken van een voorbereidende change scan krijgen deelnemers de mogelijkheid om een maatwerkcase, vertrouwelijk, in te brengen. De training wordt afgerond met een concreet actieplan Leading Change. Na zes weken staat een coachmoment met de trainer tot je beschikking om de voortgang (via Skype) te bespreken, inzichten te delen en een verdiepingsslag te maken. Dit follow up-moment verhoogt aantoonbaar het rendement van de opleidinginvestering.

Tijdens NIMA The Best of gaf Wilbert een voorproefje op deze training. In onderstaande video legt hij uit wat je kunt verwachten:

Enkele leerdoelen

  • Bewust worden van je eigen veranderstijl en adviezen voor verdere ontwikkeling
  • Inzicht in veranderpatronen binnen en buiten jouw organisatie, uit de theorie & praktijk
  • Handvaten om het veranderproces in jouw organisatie te versnellen
  • Adviezen voor het bouwen van winnende coalities
  • Inzicht in de logische stappen van een duurzaam veranderproces
  • Oefening in omgaan met weerstand op alle niveaus 

In samenwerking met:

Vaardigheidstraining: Leading Change

 Eerder beoordeeld met een 8! Exclusieve sessie voor maximaal 10 deelnemers.

Jouw organisatie heeft dringend behoefte aan diepgaande verandering om huidige klanten te behouden en nieuwe te winnen, de juiste medewerkers te kunnen boeien en binden en de concurrentie op afstand te houden. Oude patronen zijn helaas diep ingesleten en ‘men’ voelt onvoldoende urgentie om echt in beweging te komen. Het lonkend perspectief van een vernieuwde 3.0-versie bereikt te weinig medewerkers waardoor het kritisch omslagpunt te lang op zich laat wachten. Je wordt ongeduldig als commercieel directeur, marketeer en/of salesmanager en ter compensatie ga je hard werken. Tijd om het veranderproces intelligenter en doortastender aan te pakken zodat bestaande patronen bij jou en je organisatie echt worden doorbroken. Tijd om te vertragen om daarna te versnellen.

Programma

Tijdens deze interactieve sessie krijg je inzicht in de wijze waarop jij en je team de verandering in jouw organisatie een structurele boost kunnen geven. We staan stil bij de fasen van een veranderproces, hoe je winnende coalities aangaat, medewerkers engaged en tot zelfsturing stimuleert, hoe je effectief omgaat met weerstand, hoe je bestaande patronen herkent en doorbreekt en bovenal hoe je dit veranderproces zelf kunt leiden, Leading by Example. We maken maximaal gebruik van de beschikbare kennis van change experts als Kotter, Sinek, de Caluwé en Ardon. Praktijkcases gaan boven de theorie, action learning staat centraal. Door gebruik te maken van een voorbereidende change scan krijgen deelnemers de mogelijkheid om een maatwerkcase, vertrouwelijk, in te brengen. De training wordt afgerond met een concreet actieplan Leading Change. Na zes weken staat een coachmoment met de trainer tot je beschikking om de voortgang (via Skype) te bespreken, inzichten te delen en een verdiepingsslag te maken. Dit follow up-moment verhoogt aantoonbaar het rendement van de opleidinginvestering.

Tijdens NIMA The Best of gaf Wilbert een voorproefje op deze training. In onderstaande video legt hij uit wat je kunt verwachten:

Enkele leerdoelen

  • Bewust worden van je eigen veranderstijl en adviezen voor verdere ontwikkeling
  • Inzicht in veranderpatronen binnen en buiten jouw organisatie, uit de theorie & praktijk
  • Handvaten om het veranderproces in jouw organisatie te versnellen
  • Adviezen voor het bouwen van winnende coalities
  • Inzicht in de logische stappen van een duurzaam veranderproces
  • Oefening in omgaan met weerstand op alle niveaus 

In samenwerking met:

Vaardigheidstraining: Korter & krachtiger pitchen!

Wegens succes wordt de training “Korter & krachtiger pitchen!” herhaald. Deze training behoort tot NIMA’s best beoordeelde trainingen in 2017 & 2018 en scoorde gemiddeld een 9,3!

Jij staat bij toeval met een prospect in de lift. Die stelt je de vraag: ‘Wat kan jij voor mij betekenen?’. Wat vertel je dan?

Spreken is de meest overtuigende communicatievorm die er is. Toch vertellen velen hun verhaal onduidelijk en onaantrekkelijk. Veel van jouw potentieel blijft daardoor onder de oppervlakte. Want wat vertel jij, uit die enorme hoeveelheid informatie die in jouw hoofd zit, nou eigenlijk aan de ander? Wat kies je en wat laat je weg? Hoe kom je binnen en blijven jij en jouw verhaal langer hangen bij de ander?

Tijdens deze training leg jij samen met de twee ervaren trainers Jean-Marc Bilderbeek en Patrick van Gils de basis voor jouw korte en krachtige pitches en presentaties. Dit stelt jou direct in staat om sneller in contact te komen met je toehoorder en publiek. Je vergroot met spreken jouw persoonlijke resultaten. Een training waar je leert te ‘ontmoeten’ in plaats van te ‘moeten’.

Na deze inspirerende training durf jij jezelf en jouw bedrijf of organisatie nog meer te laten zien en je stem nog meer te laten horen. Na deze training pak je met gemak overal waar je bent jouw ‘podium’!

Waarom deze training?

Na deze training kun je:

  • De unieke en onderscheidende kwaliteiten en talenten van jezelf en/of je bedrijf of project sterker benutten;
  • Spreken in een super aantrekkelijke en boeiende taal, afgestemd op jouw doelgroep;
  • Meer nieuwe klantcontacten creëren en nieuwe klanten voor je winnen;
  • Jezelf ontspannen en zelfverzekerder voelen tijdens momenten dat je spreekt;
  • Met meer zin, energie, enthousiasme en passie je verhaal brengen;
  • Er voor zorgen dat anderen jou nooit meer vergeten!

“Life is a Pitch! is geen standaardtraining waarin je met wat tips and tricks zo goed mogelijk je ideeën leert pitchen. Trainers Patrick en Jean-Marc geven niet alleen die tips and tricks, maar voegen daar ook iets zeer belangrijks aan toe: hun persoonlijke verhalen. Door die te vertellen durfden ook de deelnemers (veel) meer van zichzelf te laten zien. Dit zorgde voor een zeer bijzondere sfeer en na afloop leek het alsof we elkaar al veel langer kenden. De pitches werden dankzij de vertrouwde sfeer beter en beter, zonder dat het kunstmatig werd. Een prachtige dag, die ik graag iedereen aanbeveel.”            – Margot de Graaff – UNICEF

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X