NIMA/MOA Education Day – De impact van Het Nieuwe Werken

Donderdag 19 september 2019 staat er weer een nieuwe editie van de NIMA Education Day op het programma. NIMA organiseert deze editie samen met MOA.

De NIMA Education Days organiseren wij exclusief voor marketingdocenten. Deze keer gaat het over De impact van Het Nieuwe Werken. Meer informatie over deze dag is binnenkort via deze pagina beschikbaar.

 

 

NIMA/MOA Education Day – Praktische toepassingen van Marketing Insights-modellen

Donderdag 23 mei 2019 staat er weer een nieuwe editie van de NIMA Education Day op het programma. NIMA organiseert deze editie samen met MOA.

De NIMA Education Days organiseren wij exclusief voor marketingdocenten. Deze keer gaat het over Praktische toepassingen van Marketing Insights-modellen. Meer informatie over deze dag is binnenkort via deze pagina beschikbaar.

 

 

NIMA Oost: Hoe verhoog jij de loyaliteit van jouw klanten?

De Douwe Egberts spaarpunten, de voetbalplaatjes bij de Albert Heijn of de verjaardag-attentie van een webshop; wij hebben er allemaal (bijna) dagelijks mee te maken, want iedereen is immers op zoek naar ‘de loyale klant’. Maar bestaat die loyale klant? En zo ja, hoe zorg jij ervoor dat jouw klanten loyaal worden?

Op woensdag 15 mei is Nima Regio Oost te gast bij de Hogeschool Arnhem en Nijmegen en duiken we in een bijzondere specialisatie in ons marketing vak: Loyalty Marketing.

Loyalty expert Rik Luttmer vertelt wat klantloyaliteit is en hoe je als bedrijf grip krijgt op klantloyaliteit. Loyalty Marketing is een vakgebied dat het laatste decennia een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt. Vanuit een helder opgezet theoretisch model zullen de belangrijkste programmavormen en hun onderliggende mechanismen worden belicht. Dit alles doorspekt met tastbare voorbeelden en praktische spelregels uit de praktijk.

Rik werkt bij Dunck Loyalty Marketing. Dunck is sinds 2002 de meest complete aanbieder van Loyalty Marketing oplossingen in Nederland en initiatiefnemer van marketing kennisplatform Loyalty Facts.

Programma

17.30 – 18.00 – ontvangst met broodjes en drankjes in de ‘Rode Pluche’
18.00 – 18.10 – opening door NIMA Oost bestuur
18.10 –  18.20 –  welkom vanuit de HAN
18.20 – 19.20 –  presentatie Rik Luttmer (Loyalty Director bij Dunck)
19.20 – 20.00 – netwerkborrel

NIMA YP The Startup Lab – Marketing Challenge

THIS EVENT IS IN ENGLISH!

Startups: they are brilliant, and their solutions are unique, bright, clever and upmost technical. But there is this challenge: How to scratch the market? How to oil down the sales engine? Where to start? In other words, this is the moment where marketing is kicking in and therefore these startups need your advice! This collaborative event between NIMA Young Profs and YES!Delft offers you the opportunity to act (in pairs) as a marketing advisor for five successful startups who are dealing with these challenges. They offer insights about their business knowledge, how they started, in which technical areas they operate and which specific marketing challenges they have. After that, you will join forces and together with these startups you will work on ideas to nail these challenges!

Unique element of this event: after the event you remain contact with this startup. That means you will not only be involved in setting up ideas, but you also have to chance to really implement your idea/advise afterwards as well.

It’s all about brainstorm, create, pitch and execute for a better future – together with your startup-in-crime!

Are you ready to really experience the lean startup mindset and help these startups out? We only have 10 spots seated, so if you are excited: sign up now for The Lean Startup Lab – The Marketing challenge!

YES!Delft is the leading tech startup incubator that supports entrepreneurs in building and growing their tech companies in The Netherlands. Since its inception in 2005, YES!Delft has become one of the leading incubators in the world, currently ranked as #2 on the global UBI index.

 

Program*:

10.30   Coffee & Tea

11.00   Kickoff YES!Delft & NIMA

11.20   Introduction participating startups

13.15   Reannouncement couples & startups

13.30  Workworkwork

16.15   Pitches

17.15   Drinks

*Lunch & fingerfood will be served at 12.30 during the discussions

Workshop: Data Driven Branding

Wegens succes herhaald. Sessie beoordeeld met een 8,3!

De verschuiving van offline naar digitale media, YouTube en de Netflix-generatie zorgen voor grote uitdagingen en onzekerheden binnen de bekende media-inzet. Maar met de hoeveelheid beschikbare data zijn de mogelijkheden voor jouw merk nog nooit zo groot geweest.

Door kanalen als online video, radio, digitale buitenreclame en display advertising te combineren met data ben je namelijk in staat jouw doelgroep veel gerichter te bereiken. Met een persoonlijke boodschap binnen jouw branding strategie. Maar hoe zet je het in en zorg je dat het goed aansluit bij inzet van andere media?

Tijdens deze workshop leer je welke nieuwe ontwikkelingen er binnen het digital branding landschap zijn, hoe jij deze effectief inzet om je doelgroep echt te bereiken en hoe je de data gebruikt om je doelgroep te bereiken met een boodschap die er écht toe doet!

 

Programma

09:00-09:30: Ontvangst
09:30-10:30: Introductie digital media branding landschap

10:30-11:00: Strategie bepaling.
Introductie REAN model en koppeling aan de geïntroduceerde kanalen en het branding landschap.

11:00-11:30: Introductie roadmap customer journey.
Bepaal welke kanalen en inzet aansluit op jouw doelgroep.

11:30-12:00: KPIs + Attributie.
Sturen op de juiste meetpunten om het resultaat van de branding strategie te kunnen evalueren.

12:00- 13:00: Pauze

13:00-13:45: Praktijk: Doorlopen roadmap + bepaling kanalen voor deelnemers

13:45- 15:00: Praktijk: Opzet mediaplan + bepaling KPIs

15:00- 15:45: Targeting methoden verschillende kanalen

15:40-16:30: Bepaling boodschap en inzet creaties.

16:30- 17:00: Van theorie naar praktijk – Wat zijn de next steps?

SMP Roundtable: Overtuig je klanten beter door inzet van MBTI

Wegens succes herhalen we deze roundtable!

Mensen zijn verschillend: een open deur. Maar hoe speel je als marketeer in op deze verschillen? Hoe overtuig je iemand die eerst het naadje van de kous wil weten? En hoe iemand die snel, vanuit zijn buikgevoel beslissingen neemt? De Myers-Briggs Type Indicator® (MBTI®) is het meest gebruikte instrument om aangeboren voorkeuren van mensen in kaart te brengen. In deze interactieve presentatie leer je hoe deze aangeboren voorkeuren invloed hebben op je kijk- kies- en koopgedrag. De belangrijkste take-away: je kunt dit direct inzetten om jouw klanten effectiever te overtuigen. Plus iedere deelnemers krijgt gratis zijn MBTI profiel uitgereikt.

Programma roundtable

Vooraf krijgt iedere deelnemer de uitnodiging om de officiële MBTI-vragenlijst in te vullen. De uitkomsten van deze vragenlijst nemen we mee in de sessie.

9:00 – 9:30           ontvangst

9:30 – 10:30        inleiding in MBTI

10:30 – 11:00      voorbeelden inzet MBTI bij (online) marketing

11:00 – 11:45      discussie in 2 groepen

11:45 – 12:00      wrap up

 

De roundtable wordt gepresenteerd en begeleid door SMP’er Agnes Pavloff (The Myers-Briggs Company) en Hans Drenth (som digital).

NIMA Midden: NBC – de kracht van content- en videomarketing

Contentmarketing

Content is king, maar hoe zorg je er nou als marketeer voor dat jouw content onderscheidend is? En belangrijker nog: hoe zorg je ervoor dat de content die je online plaatst bijdraagt aan de omzet? Een goed doordachte contentstrategie komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen en vergt ook veel onderzoek. Wat wil de (potentiele) klant lezen of zien, waar zit deze klant nou precies op te wachten en hoe zorg je ervoor dat je met jouw boodschap top-of-mind blijft? Al dit soort vragen stelt het marketing team van het NBC Congrescentrum zich steeds.

Het NBC Congrescentrum is een grote vergader- en evenementenlocatie in Nieuwegein, opgericht in 1992 door de familie Van Hooijdonk. Met 2 evenementenhallen, 33 zalen en een enorme dosis gastvrijheid en betrokkenheid, faciliteert het NBC Congrescentrum zakelijke bijeenkomsten, zoals congressen, beurzen, vergaderingen, trainingen en corporate events.

Marketing manager Marijke Knol geeft samen met collega Devi Schmidt een kijkje in de marketing keuken. Zij gaan dieper in op de successen en learnings van hun contentmarketing strategie waarmee zij steeds top of mind willen blijven bij de (potentiele) opdrachtgever.

Videomarketing

Omdat video een groot onderdeel uitmaakt van de contentstrategie van het NBC Congrescentrum, zal er in het tweede gedeelte van de middag dieper in gegaan worden op videomarketing. Alle video’s die het NBC inzet, worden gemaakt door mediabedrijf KLCK., een video en digital agency. Eigenaren Kevin van Rijn en Onur Üçüncü zullen meer vertellen over de kracht van video en videomarketing. Ook blikken zij vooruit op de toekomst. Hoe ziet videomarketing er in de toekomst uit en hoe kun je hierop inspelen.

Programma

14:00 – Ontvangst met lekkernijen

14:30 – Maak kennis met het NBC

15:15 – Marketing bij het NBC

16:00 – Pauze

16:15 – Videomarketing bij het NBC in samenwerking met KLCK.

17:00 – Netwerkborrel

NIMA Oost: Elite – Innoveren vanuit klantbehoefte

Innoveren vanuit klantbehoeften. Tips en productinnovatie
Op 10 april is NIMA regio Oost te gast bij Elite. Het Achterhoekse familiebedrijf is sinds 1957 de naam achter ambachtelijk lekkere én vernieuwende producten, zoals de succesvolle snacksaus Joppie Original. Het bedrijf staat niet alleen aan de basis van bekende snacks als de bamischijf en de shoarmarol, het zette ook de merknamen als Hete Donder, Boerenbrok en Kipcrush op de kaart. Daarnaast worden er klassiekers als de scharrel- en rundvleessalades bereid.

Geheim van het succes
Wat is het geheim achter het succes van Joppie en de andere producten? Algemeen directeur Harry Niemeijer vertelt over het ontstaan van Elite en hoe het bedrijf zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld heeft. Ook op marketinggebied. De uitdagingen die ze hierbij tegenkwamen leidden tot de oprichting van het nieuwe bedrijf De Digitale. Daarbinnen worden complete digitale productpresentaties voor de klanten ontwikkeld. Een andere manier van marketing dan men gewend was.

Ook toont Pleun van Halm de nieuwste productinnovatie. Met bijbehorende point-of-sale materialen. Tot slot vertelt Jeffrey Brouwer over De Digitale. En nemen we zelf een kijkje in de studio waar de digitale producties worden gemaakt.

Het verhaal is interessant voor zowel b2b als b2c marketeers. En afsluitend is er voldoende mogelijkheid om door te praten met vakgenoten. Doe nieuwe kennis en kennissen op en kom op woensdag 10 april naar Neede. Er is slechts plaats voor 40 deelnemers. Schrijf daarom snel in.

Programma

Woensdag 10 april 2019
17.00 uur                 inloop met koffie en broodjes
17.30 uur                 opening door NIMA bestuur
17.40 uur                 Presentatie Elite:
Harry Niemeijer – Pleun van der Halm – Jeffrey Brouwer
19.15 uur                  Start rondleiding afdeling multimedia
19.45 – 20.30 uur  (netwerk)borrel met hapjes

Locatie
Elite B.V
Stationsweg 2
7161 AD Neede
Kom je met openbaar vervoer? Vanaf het busstation Neede wandel je in een minuutje naar Elite. Wie met de auto komt, kan parkeren op het eigen parkeerterrein van Elite.

NIMA B2 | Sales accountmanager | vanaf 26 juni 2019 | Let op extra datum

Inschrijven mogelijk tot 21 mei 2019

Accountmanagement is van groot belang voor een organisatie. Omdat de concurrentie in de markt groot is vanwege het vaak grote aantal aanbieders, kan de accountmanager hét verschil maken. NIMA B Sales Accountmanager is een waardevol diploma waarmee je laat zien dat je de verkoopdiscipline vanuit verschillende invalshoeken hebt verdiept. Met dit diploma op zak heb je kennis en vaardigheden op het gebied van verkooptheorieën en verkoopprocessen. Daarnaast heb je je persoonlijke kwaliteiten als accountmanager ontwikkeld.

  • Verkoopprincipes
  • Managementbegrippen
  • Commerciële processen
  • Leidinggeven
  • Onderhandelen tijdens verkoop van producten en diensten
  • Ontwikkelen en beheren van relaties

NIMA B Sales Accountmanager bestaat uit een online (NIMA B1 Sales) en een mondeling (NIMA B2 Sales) examen.

Over het examen

NIMA B2 Sales Accountmanager is een mondeling examen en examineert jouw praktische vaardigheden. Dit gebeurt aan de hand van twee onderdelen:

  • Onderdeel 1: Je schrijft een accountplan dat je presenteert en verdedigt tijdens jouw mondelinge examen.
  • Onderdeel 2: Je voert een behoeftegericht verkoop- en onderhandelingsgesprek.

Het accountplan voldoet aan de volgende randvoorwaarden:

  • Minimaal 10 pagina’s A4
  • Maximaal 25 pagina’s A4, exclusief voorblad, inhoudsopgave en bijlagen
  • Maximaal 5 pagina’s A4 bijlagen

Uiterlijk 21 mei stuur je je plan in PDF-bestand op naar de examens@nima.nl.

Het is aan te raden eerst het online examen af te leggen alvorens het mondeling examen te doen. Je kiest echter de volgorde die voor jou het prettigst is.

Meer weten?

Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA Exameneisen.

Praktische informatie

Op de 21ste mei wordt er besloten of deze extra datum door zal gaan. Er is namelijk een minimaal aantal van 10 inschrijvingen nodig. Ongeveer 2 weken voorafgaand aan het examen ontvang je per e-mail een examenoproep. Let op: mondelinge examens worden altijd aangegeven met een vanaf-datum. Dit betekent dat er meerdere dagen in die week NIMA Examens worden afgenomen. Heb je een voorkeur voor een examendag in de betreffende week? Stuur een email naar examens@nima.nl met jouw voorkeursdag, wij doen ons uiterste best om aan je verzoek te voldoen. Echter kunnen hier geen garanties op afgegeven worden.

Diploma behaald?

Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.

NIMA B2 | Sales accountmanager | vanaf 16 juli 2019 | Let op extra datum

Inschrijven mogelijk tot 18 juni 2019

Accountmanagement is van groot belang voor een organisatie. Omdat de concurrentie in de markt groot is vanwege het vaak grote aantal aanbieders, kan de accountmanager hét verschil maken. NIMA B Sales Accountmanager is een waardevol diploma waarmee je laat zien dat je de verkoopdiscipline vanuit verschillende invalshoeken hebt verdiept. Met dit diploma op zak heb je kennis en vaardigheden op het gebied van verkooptheorieën en verkoopprocessen. Daarnaast heb je je persoonlijke kwaliteiten als accountmanager ontwikkeld.

  • Verkoopprincipes
  • Managementbegrippen
  • Commerciële processen
  • Leidinggeven
  • Onderhandelen tijdens verkoop van producten en diensten
  • Ontwikkelen en beheren van relaties

NIMA B Sales Accountmanager bestaat uit een online (NIMA B1 Sales) en een mondeling (NIMA B2 Sales) examen.

Over het examen

NIMA B2 Sales Accountmanager is een mondeling examen en examineert jouw praktische vaardigheden. Dit gebeurt aan de hand van twee onderdelen:

  • Onderdeel 1: Je schrijft een accountplan dat je presenteert en verdedigt tijdens jouw mondelinge examen.
  • Onderdeel 2: Je voert een behoeftegericht verkoop- en onderhandelingsgesprek.

Het accountplan voldoet aan de volgende randvoorwaarden:

  • Minimaal 10 pagina’s A4
  • Maximaal 25 pagina’s A4, exclusief voorblad, inhoudsopgave en bijlagen
  • Maximaal 5 pagina’s A4 bijlagen

Uiterlijk 18 juni stuur je je plan in PDF-bestand op naar de examens@nima.nl.

Het is aan te raden eerst het online examen af te leggen alvorens het mondeling examen te doen. Je kiest echter de volgorde die voor jou het prettigst is.

Meer weten?

Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA Exameneisen.

Praktische informatie

Op de 18de juni wordt er besloten of deze extra datum door zal gaan. Er is namelijk een minimaal aantal van 10 inschrijvingen nodig. Ongeveer 2 weken voorafgaand aan het examen ontvang je per e-mail een examenoproep. Let op: mondelinge examens worden altijd aangegeven met een vanaf-datum. Dit betekent dat er meerdere dagen in die week NIMA Examens worden afgenomen. Heb je een voorkeur voor een examendag in de betreffende week? Stuur een email naar examens@nima.nl met jouw voorkeursdag, wij doen ons uiterste best om aan je verzoek te voldoen. Echter kunnen hier geen garanties op afgegeven worden.

Diploma behaald?

Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.

NIMA B2 | Sales verkoopleider | vanaf 16 juli 2019 | Let op extra datum

Inschrijven mogelijk tot 18 juni 2019

De persoonlijke kwaliteiten van jouw verkoopteam worden steeds belangrijker. Consumenten worden kritischer en kunnen uit meerdere aanbieders kiezen die hetzelfde product aanbieden. NIMA B Sales Verkoopleider is een waardevol diploma waarmee je laat zien dat je je in de verkoopdiscipline vanuit verschillende invalshoeken hebt verdiept. Met dit diploma op zak ben je in staat op een hoger strategisch en tactisch niveau binnen de verkoopdiscipline van een organisatie actief te zijn.

NIMA B Sales bestaat uit een online (NIMA B1 Sales) en een mondeling (NIMA B2 Sales) examen.

Over het examen

NIMA B2 Sales Verkoopleider is een mondeling examen en examineert jouw praktische vaardigheden. Dit gebeurt aan de hand van twee onderdelen:

  • Onderdeel 1: Je schrijft een verkoopplan dat je presenteert en verdedigt tijdens een mondelinge examen.
  • Onderdeel 2: Je voert een (intern) gesprek met een teamlid (verkoper).

Het verkoopplan voldoet aan de volgende randvoorwaarden:

  • Minimaal 10 pagina’s A4
  • Maximaal 25 pagina’s A4, exclusief voorblad, inhoudsopgave en bijlagen
  • Maximaal 5 pagina’s A4 bijlagen

Uiterlijk 18 juni stuur je je plan in PDF-bestand op naar de examens@nima.nl.

Het is aan te raden eerst het online examen af te leggen alvorens het mondeling examen te doen. Je kiest echter de volgorde die voor je het prettigst is.

Meer weten?

Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA Exameneisen.

Praktische informatie

Op de 18de juni wordt er besloten of deze extra datum door zal gaan. Er is namelijk een minimaal aantal van 10 inschrijvingen nodig. Ongeveer 2 weken voorafgaand aan het examen ontvang je per e-mail een examenoproep. Let op: mondelinge examens worden altijd aangegeven met een vanaf-datum. Dit betekent dat er meerdere dagen in die week NIMA Examens worden afgenomen. Heb je een voorkeur voor een examendag in de betreffende week? Stuur een email naar examens@nima.nl met jouw voorkeursdag, wij doen ons uiterste best om aan je verzoek te voldoen. Echter kunnen hier geen garanties op afgegeven worden.

Diploma behaald?

Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.

NIMA B2 | Sales verkoopleider | vanaf 26 juni 2019 | Let op extra datum

Inschrijven mogelijk tot 21 mei 2019

De persoonlijke kwaliteiten van jouw verkoopteam worden steeds belangrijker. Consumenten worden kritischer en kunnen uit meerdere aanbieders kiezen die hetzelfde product aanbieden. NIMA B Sales Verkoopleider is een waardevol diploma waarmee je laat zien dat je je in de verkoopdiscipline vanuit verschillende invalshoeken hebt verdiept. Met dit diploma op zak ben je in staat op een hoger strategisch en tactisch niveau binnen de verkoopdiscipline van een organisatie actief te zijn.

NIMA B Sales bestaat uit een online (NIMA B1 Sales) en een mondeling (NIMA B2 Sales) examen.

Over het examen

NIMA B2 Sales Verkoopleider is een mondeling examen en examineert jouw praktische vaardigheden. Dit gebeurt aan de hand van twee onderdelen:

  • Onderdeel 1: Je schrijft een verkoopplan dat je presenteert en verdedigt tijdens een mondelinge examen.
  • Onderdeel 2: Je voert een (intern) gesprek met een teamlid (verkoper).

Het verkoopplan voldoet aan de volgende randvoorwaarden:

  • Minimaal 10 pagina’s A4
  • Maximaal 25 pagina’s A4, exclusief voorblad, inhoudsopgave en bijlagen
  • Maximaal 5 pagina’s A4 bijlagen

Uiterlijk 21 mei stuur je je plan in PDF-bestand op naar de examens@nima.nl.

Het is aan te raden eerst het online examen af te leggen alvorens het mondeling examen te doen. Je kiest echter de volgorde die voor je het prettigst is.

Meer weten?

Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA Exameneisen.

Praktische informatie

Op de 21ste mei wordt er besloten of deze extra datum door zal gaan. Er is namelijk een minimaal aantal van 10 inschrijvingen nodig. Ongeveer 2 weken voorafgaand aan het examen ontvang je per e-mail een examenoproep. Let op: mondelinge examens worden altijd aangegeven met een vanaf-datum. Dit betekent dat er meerdere dagen in die week NIMA Examens worden afgenomen. Heb je een voorkeur voor een examendag in de betreffende week? Stuur een email naar examens@nima.nl met jouw voorkeursdag, wij doen ons uiterste best om aan je verzoek te voldoen. Echter kunnen hier geen garanties op afgegeven worden.

Diploma behaald?

Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X