Vaardigheidstraining: Overtuigingskracht

Exclusieve sessie voor maximaal 8 deelnemers. De vorige editie is beoordeeld met een 8,8!

Wat?

Leren van professionele gesprekstechnieken en het verbeteren van de overtuigingskracht van de deelnemers. Deelnemers leren communicatie zo in te zetten dat hetgeen je wenst, ook op je af komt.

Programma

Ochtend

  • Wat je moet weten over aanleren van nieuw gedrag
  • Zeven universele principes van sociale beïnvloeding
  • Tips voor beïnvloeden van het onbewuste (checklist)

Door middel van deze module leer je:

  • Je gesprekspartner motiveren en sturen door inzetten van gesprekstechnieken: het spel tussen accountmanager en inkoper
  • Een lastig gesprek/mededeling ombuigen naar een positieve ervaring voor je gesprekspartner (een boodschap verpakken): het intern ‘verkopen’ van ideeën
  • De mindset (invloed van ‘eigen rol’ in verloop van het gesprek, actie=reactie): hoe kan je sales helpen succesvol te zijn?
  • Op een nette manier ‘nee’-zeggen: grenzen stellen maar ook fijn blijven samenwerken
  • Reageren op weerstand: verder komen met een plan, ook al is de ander het er niet mee eens
  • Je gesprekspartner positief beïnvloeden: betrouwbaar overkomen

Middag 

  • Communicatietechnieken op basis van vier menstypen
  • Toepassen van principes en tips op de cases

Door middel van deze module leer je:

  • Het onderscheiden van de menstypes op basis van communicatiestijl: houding en gedrag van sales/accountmanagement en hoe daar effectief mee om te gaan
  • Tips voor overtuigen van de diverse menstypes: wat wel doen? En wat vooral niet?
  • Blootleggen en bespreken van de valkuilen en dilemma’s. En acties om deze te omzeilen
  • Toetsing aan de hand van het bespreken van actuele casus uit de dagelijkse praktijk van de deelnemers
  • Omgaan met tegenstrijdige belangen: afstemmen van meningen vanuit sales en marketing om toch een gezamenlijk doel te bereiken
  • Technieken om vasthoudend te zijn, zonder dwingend over te komen
  • Effectief samenwerken (een duurzame relatie opbouwen en een goede sfeer behouden)

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor marketingmanagers, brandmanagers, productmanagers, communicatiemanagers, marketingmedewerkers, salesmanagers (per module maximaal 8 deelnemers).

MOA/NIMA Education Day: Data, het nieuwe goud, heeft ook zo zijn beperkingen

Wat kan er met data en wat mag er met data?’

Om een Europese regelgeving te creëren voor de bescherming van persoonsgegevens is een nieuwe Europese privacyverordening aangenomen: de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), ofwel General Data Protection Regulation (GDPR). De GDPR zal naar verwachting op 25 mei 2018 van kracht worden. Maar wat betekent dat voor ons vakgebied?

Op dinsdag 21 november krijg je precies te horen wat deze nieuwe wetgeving inhoudt, maar tevens vanuit verschillende invalshoeken, wat dit betekent voor het vakgebeid Insights & analytics. Deze education Day wordt gehost door KLM op het hoofdkantoor in Amstelveen.

Kosten:

MOA en NIMA leden: GRATIS

NIET leden: € 75,- ex BTW

inschrijven2
General Data Protection Regulation GDPR

Laat je inspireren door

Alexander Singewald  – Legal Counsel Data Protection and Legal Data Strategy

Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten. (Marcus Aurelius, Romeins Keizer 121-180) Dus een goed begrip van de nieuwe privacyregels, maakt u gelukkiger!

AlexandersingewaldIn deze bijdrage aan de Educational day staan de nieuwe privacy regels die vanaf 25 mei 2018 in werking zullen treden centraal. Gaan de regels voor statistisch onderzoek wijzigen in 2018? En welke regels zijn van toepassing op analytics onderzoek (onderzoek waarbij niet kan worden gegarandeerd dat er anoniem wordt gerapporteerd). Wanneer speelt het vraagstuk van verenigbaar gebruik en wanneer is de onderzoeksorganisatie een Verwerkingverantwoordelijke (huidige Verantwoordelijke) en wanneer Verwerker (huidige bewerker). Verder wat zijn de gevolgen van de nieuwe rechten van betrokkenen, zoals het recht op vergetelheid en ‘het recht op dataportabiliteit’.

En voel u een stuk gelukkiger na afloop!

Marc TollensMarc Tollens – Digital Analytics Manager @ KLM

De impact van GDPR, een kijkje achter de schermen bij KLM
Bij KLM staat de klantervaring centraal en digitalisering en de daarmee te verkrijgen data is een key enabler van het leveren van een goede klantervaring. De juiste balans vinden tussen het gebruik van klantdata om een betere ervaring te leveren en het bewaken van de privacy van dezelfde klant, is enorm lastig. Het is al complex zonder regelgeving zoals GDPR, laat staan met. Hoe raakt GDPR onze data activiteiten en hoe gaan we er mee om bij KLM?

Adriaan Ackers – Founder @ Totta Datalab

AdriaanAckersDe walvis en de grutto. AI en de voorspelbare klant

De toename aan data van en over onze klanten en de grote rekenkracht van onze computersystemen maakt het mogelijk om met complexe statistische modellen het gedrag van de klant op individueel niveau te voorspellen. Erg nuttig voor het uitzetten van retentie-acties, het selecteren voor een cross-sell mailing of het richting geven aan het fraude-opsporingsteam. Niet voor niets wordt Big Data in combinatie met ai genoemd als de motor van economische groei. Maar gaat de GDPR roet in dit mooie marketinggerecht gooien? De GDPR stelt strenge eisen en voorwaarden aan het gebruik van persoonsgegevens en verbiedt het profileren van je klanten in bepaalde omstandigheden. Is dit het einde van het AI-sprookje in de marketing? Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk van Totta Data Lab bespreek ik de regels en het spel.

Programma

14.30 uur Inloop + koffie & thee
15.00 uur Opening door Alexander Singewald
15.05 uur Begrip van de nieuwe privacyregels maakt u gelukkiger door Alexander Singewald
15.45 uur De impact van GDPR, een kijkje achter de schermen bij KLM door Marc Tollens
16.25 uur PAUZE
16.45 uur De walvis en de  grutto. AI en de voorspelbare klant door Adriaan Ackers
17.25 uur Afsluiting
17.30 uur Borrel
18.30 uur EINDE borrel

Waar?

klm head office amstelveen netherlands photo thanks to flickr karenka
KLM
Amsterdamseweg 55
1182 GP Amstelveen

Training: Personal branding

Exclusieve sessie voor maximaal 10 personen

“Inspirerend! Jocelyn is energiek, gedreven en enthousiast. Ze laat zien wat de waarde is van personal branding en geeft iedere deelnemer aan de sessie persoonlijk terug hoe het ‘eigen merk’ te versterken. Voor mij heel waardevol!” – Ralf Waumans SMP – Janssen & Janssen 

De economie en je werkomgeving zijn continu aan verandering onderhevig. Er is ook veel meer kwalitatieve concurrentie op de arbeidsmarkt. Dat vraagt meer van jou als marketing- ,communicatie of salesprofessional. Niet alleen voor wat betreft je werk, kennis en inzet maar juist ook vanuit je persoonlijkheid.

Wat levert de sessie op?

Tijdens deze sessie krijg je inzicht in de noodzaak van een sterk Personal Brand, van een positief imago, je impact en hoe je dit zelf blijvend kunt versterken. Je bent je erna bewust van waar jij voor staat, hoe je overkomt, of je een consistent beeld neerzet (live en online) en je bent in staat hierna je eigen Personal Brand strategie op niveau te houden. Deze merkhandvatten benut je in zowel werksituaties als op Social Media. Je weet jezelf beter te profileren en je weet je toegevoegde waarde te communiceren. Met meer plezier, zelfverzekerdheid en succes!

“Enthousiast, luistert naar iedereen, geeft iedereen het idee dat hij/zij belangrijk is. Ze doet zelf wat ze ons leert: blijf bij jezelf. Haar personal branding is top!”

Tijdens NIMA The Best of gaf Jocelyn een voorproefje op deze training. In onderstaande video legt ze uit wat je kunt verwachten:

“Sprankelend, positief inspirerend, een sterk merk.Aanrader als gids en motivator bij het aanjagen van je eigen personal brand!” Monique Wennekes – Arvato Benelux B.V.

Enkele leerdoelen

  • Bewustwording van je zichtbaarheid en reputatie: Hoe zichtbaar ben je, hoe onderscheid jij je, wat voeg jij toe en hoe communiceer jij je merk? Offline & Online.
  • Inzicht in jouw persoonlijke stijl, communicatie en gedrag in relatie tot profileren (LIFO®).
  • Toetsing overeenkomst en verschillen met de organisatie of het merk waarvoor jij werkt.
  • Inzicht in het verschil tussen je identiteit en imago. Je talent en verbeterpunten ten aanzien van je Personal Brand.

Vanwege de kleine groep is er veel persoonlijke aandacht, daarnaast worden er voor en na deze sessie enkele opdrachten uitgevoerd die je verder kunnen helpen.

In samenwerking met:

LOGO_orgineel_ReBBels1

NIMA Basis | Sales Examen | 9 januari 2018

Inschrijven mogelijk tot 12 december 2017

Toets je kennis met het NIMA Basis Sales Examen

Wil je alles leren over het in praktijk toepassen van Sales skills? Overweeg dan te starten met de NIMA opleiding Basis Sales. Het NIMA Basis Sales Examen beoordeelt je basiskennis. Denk hierbij aan: verschillende communicatiemodellen, gespreks- en tegenspraaktechnieken en het vijf-krachtenmodel van Porter. Waarbij marketing voornamelijk gericht is op het beïnvloeden van de markt, gaat het bij sales vooral om de verkoop. Een verkoper beschikt over de juiste kennis om een klant te overtuigen. Hierbij spelen de resultaten een essentiële rol. Hoe kun je het beste inspelen op de behoeften van de klant? In het NIMA Basis Sales examen leer je meer over basisbegrippen en hoe je deze kunt toepassen.

NIMA niveau

Het NIMA Basis Sales Diploma staat gelijk aan MBO 3-4 niveau en EQF level 3.
Met dit niveau beschik je over de kennis en vaardigheden om op uitvoerend niveau binnen marketing te kunnen opereren. Het NIMA Basis Sales Diploma vormt hiermee de basis voor een functie als junior salesmedewerker of sales assistent binnen het vakgebied sales.

Examen

Het NIMA Basis Sales Examen bestaat uit 45 meerkeuzevragen. Je hebt 90 minuten de tijd om deze 45 meerkeuzevragen te beantwoorden.

De onderdelen die aan bod komen in dit sales-examen zijn:

  • Sales algemeen
  • Communicatie algemeen
  • Gesprekstechnieken
  • Marketing en de klant
  • De organisatie, de verkoper en zijn prestaties

Dit examen is van toegevoegde waarde voor iedereen die:

  • zich wil oriënteren in het salesvak;
  • in sales aanpalende of ondersteunende gebieden werkzaam zijn;
  • wil doorstromen naar NIMA A Sales.

Meer weten?

Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA Exameneisen.

Praktische informatie

Ongeveer 2 weken voorafgaand aan het examen ontvang je per e-mail een examenoproep. Let op: heb je geen examenoproep per e-mail van ons ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Diploma behaald?

Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.

Mastercourse: Marketingcommunicatie (5 avonden)

Deze winter programmeren we een complete kennisupdate bestaande uit vijf avondsessies. In deze sessies besteden we aandacht aan dé marketing- en marketingcommunicatie thema’s van nu.

Na afloop van deze mastercourse ontvang je als bewijs van deelname een deelnamecertificaat met registratie in MyCareer!

De Mastercourse Marketingcommunicatie staat open voor marketing- en marketingcommunicatieprofessionals en brand managers (merkmanagers), die al enige kennis van het vakgebied marketingcommunicatie hebben. En die bijgepraat willen worden over het vakgebied marketingcommunicatie. Mensen die weten dat online een steeds belangrijkere rol speelt, maar die tevens geïnteresseerd zijn in the bigger picture. Mensen die (willen) nadenken over een diepgaandere toepassing van marketingcommunicatie, maar die toch behoefte hebben aan houvast en structuur. En mensen die een nog belangrijkere rol willen vervullen als marketingcommunicatie gesprekspartner en de juiste vragen kunnen stellen. Deze Mastercourse staat zeker ook open voor professionals die bij marketing-, reclame- of communicatieadviesbureaus werkzaam zijn.

De classes vinden op dinsdag avond van 17.30 tot 21.00 uur plaats op de volgende data:

Dinsdag 16 januari: Setting the scene

Verzorgd door Guy van Liemt

Setting the scene: het merk als de verbinding tussen marketing en marketingcommunicatie
Onderwerpen zijn onder meer:

  • van marketing naar marketingcommunicatie
  • de organisatie en de organisatie-identiteit (visie, missie, kernwaarden & principes, organisatiedoelstellingen) als relevante context.
  • hoe zorg je voor aansluiting van de organisatie-, marketing- en marketingcommunicatiedoelstellingen en -strategieën binnen een organisatie.
  • het verband tussen de organisatie-identiteit en de merkidentiteit.
  • het orgpromerk als de meest voorkomende vorm naast zuivere organisatie- en productmerken.
  • hoe om te gaan met het opstellen van een merkidentiteit voor meerdere merk- of communicatiedoelgroepen (de meervoudige merkidentiteit, het zgn. Hamburgermodel).

Dinsdag 23 januari: Marketingcommunicatietrends & ontwikkelingen

Verzorgd door Gert Koot

Een overzicht van de belangrijkste trends & ontwikkelingen op marketingcommunicatiegebied én van de trends & ontwikkelingen op andere gebieden die impact op marketingcommunicatie hebben. Dit raakt tevens aan het
belang van storytelling & conversations, thought leadership en contentmarketingcommunicatie, customer journeys waaronder de verschillende moments of truth (ZMOT, FMOT en SMOT), programmatic buying tegen de achtergrond van paid, owned en earned enzovoort.

Dinsdag 30 januari: Purposeful positioneren & internal branding

Verzorgd door Guy van Liemt

Een belangrijke ontwikkeling is dat steeds meer organisaties en merken de kracht van het opereren vanuit een purpose ontdekken. Verwachting is dat die kracht alleen maar groter zal worden naarmate de Millennials aan invloed binnen organisaties winnen. Wat is purpose wel en wat niet? Wat is het verschil met de missie, de WHY en andere gelijksoortige begrippen? En hoe sluit purpose aan op de merkidentiteit of Simon Sinek’s Golden Circle? Vanuit een purpose opereren heeft niet alleen consequenties voor de externe marketingcommunicatie, maar tegelijkertijd voor de interne marketingcommunicatie en daarmee voor internal branding. Verwachting is dat ook internal branding aan belang zal winnen binnen organisaties en uitgroeien tot een volwaardige marketingcommunicatiediscipline.

Dinsdag 6 februari:  Marketingcommunicatie en branding in de digitale wereld

Verzorgd door Ingmar de Lange

Dat de wereld steeds digitaler wordt, is niets nieuws. En dat dat grote impact heeft op aankoopbeslissingen en daarmee op marketing en communicatie is inmiddels ook duidelijk. Daar staat tegenover dat nog steeds mensen van vlees en bloed de aankoopbeslissingen nemen. Bovendien vinden nog steeds veel conversaties en contacten offline, in de fysieke wereld, plaats. Welke invloed heeft dit op marketingcommunicatie en hoe ga je daar mee om? Digital first, digital only of anders? In zijn laatste boek Online Brand Identity (uitgeroepen tot beste marketingboek van 2015) stelt Joris Merks van Google dat het merk het vertrek- en uitgangspunt is en blijft. Maar hoe doe je dat, welke tools & tricks zijn er op het gebied van marketingcommunicatie en branding in de digitale wereld?

Dinsdag 13 februari: Laatste ontwikkelingen in de toepassing van marketingcommunicatie

Verzorgd door Guy van Liemt

I love it when a plan comes together. Op deze laatste avond komen veel dingen samen. In vogelvlucht worden de nieuwste en laatste inzichten in de toepassing van marketingcommunicatie behandeld. Denk aan het identificeren van brand benefit barriers / marketingcommunicatiebarrières (een van de belangrijkste vergeten onderwerpen binnen marketingcommunicatie); het genereren van consumer insights (een veel gebruikt begrip en in potentie een zeer krachtig instrument, maar waarover weinig is geschreven en dus is er weinig om op terug te vallen en daarmee een diffuus begrip dat voor meerdere interpretaties vatbaar is); de laatste stand van denken over marketingcommunicatiedoelstellingen; welke ingrediënten heb je nodig om een goede marketingcommunicatiestrategie te formuleren; de laatste stand van denken inzake de marketingcommunicatie-instrumenten en de marketingcommunicatiemix, namelijk de noodzaak om onderscheid te maken tussen marketingcommunicatievormen en –dragers en de doorvertaling hiervan naar marketingcommunicatiemiddelen waarbij veel specifieker rekening wordt gehouden met de locatie van de beoogde ontvanger, de fase van de customer journey en met eigen, betaald en verdiend bereik in plaats van eigen, betaald en verdiende media. Tot slot wordt het marketingcommunicatie middeleneffectiviteitsmodel geïntroduceerd waarin de marketingcommunicatiemiddelen expliciet gekoppeld worden aan de marketingcommunicatiedoelstellingen.

Training: Doorbreek denkpatronen

Deze training is de vorige keer beoordeeld met een 8,5!  Exclusieve sessie voor maximaal 14 deelnemers

“We can’t solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them”.

Marketeers kunnen als geen ander de lead nemen door op een creatieve en innovatieve manier met vraagstukken om te gaan en de regels van het spel te veranderen en uit te dagen. Maar hoe pak je dit als marketeer in de dagelijkse praktijk aan? Hoe kun je probleemoplossing of ideevorming creatiever en tegelijkertijd gestructureerd aanpakken als individu of in een team? Daar is inzicht in nodig hoe ons brein werkt (en ons vaak voor de gek houdt) in combinatie met een heldere gestructureerde methode om innovatiever en creatiever te kunnen worden in het dagelijkse werk als senior marketeer, teamlid en manager: BreinImpulsen.

Wat levert deze vaardigheidstraining je op?

Patroondoorbrekend denken om met verrassende oplossingen te kunnen komen op het gebied van bijvoorbeeld nieuwe producten en concepten, nieuwe businessmodellen, nieuwe markten, klantfocus, samenwerkingsvraagstukken, procesverbeteringen, marketingacties en alles waar patroondoorbrekend denken het verschil kan maken.

Iets voor jou?

De BreinImpulssessie is bedoeld voor senior marketeers die een impuls willen om creatief, verrassend en intuïtief te kunnen denken: patroondoorbrekend.

Doelstelling

Deelnemers krijgen inzicht en een methode aangereikt waarmee zij probleemoplossing of ideevorming creatiever en tegelijkertijd gestructureerd kunnen aanpakken als individu of in een team. Basisgereedschap om het verschil in de organisatie en de markt te kunnen maken. Zij krijgen:

  • Meer inzicht in de werking van het brein (het ontstaan en herkennen van denkpatronen, de rol van bewust en intuïtief denken)
  • Inzicht in de voor business creativiteit noodzakelijke logische processtappen in creatief denken en de valkuilen
  • Een op breinprincipes gebaseerde methodiek en praktische toolbox om vraagstukken creatiever te kunnen oplossen en ideevorming een creatieve impuls te kunnen geven.

Masterclass: Digital Marketing Management

Masterclass: Digital Marketing Management

Alles wordt anders onder invloed van online marketing-methoden en -technieken. Ervaar jij ook een stevige uitdaging bij het aansturen van het ‘digital marketing’ proces? Je bent bepaald niet de enige…

Je herkent het vast wel: een afdeling met een Team Social, SEO, e-mailmarketing en overige digitale DM, Content Teams, Online Advertising, e-commerce, CRM zelfs.

Of je nu zelf digital savvy bent of niet: Veel marketingmanagers die dat proces, of die projecten moeten aansturen zijn zelf geen specialist in die vakgebieden. En ook dat is niet zo raar, want het gaat nogal snel. En er is nogal veel.

Resultaat is een board die ‘digital digital’ schreeuwt (maar geen idee heeft wat dat is), een marketingafdeling die als een blind paard achter de wens van de directie aanrent en alles verbrandt op totaal zinloze projecten (oh wacht, we hádden nog een app, wist jij dat?) en een marketingmanager die niet eens een idee heeft wat hij/zij aan zijn/haar webbouwer moet vragen en dus maar weer mensen inhuurt waarvan die zelf niet begrijpt wat ze moeten oplossen.

Inhoud van de masterclass

De Masterclass Digital Marketing Management is een spoedcursus voor marketeers die echt heel goed zijn in marketing, maar een heads-up willen op de terreinen die het vaakst worden bedoeld als het over digital marketing gaat.

Tijdens het eerste gedeelte van deze masterclass gaat het over trends en ontwikkelingen en de betekenis daarvan voor organisaties. Na de lunch gaan we aan de slag met de vertaling van deze ontwikkelingen naar een visie op de eigen organisatie. Waar staat de organisatie nu? Waar gaat het de komende jaren naartoe? Wat moet er gebeuren en wat zijn daarin de grootste uitdagingen?

Training: Purpose in leiderschap

Ontdek jouw persoonlijke ‘Waarom’!

Jouw persoonlijke ‘Waarom” is wat je motiveert om ’s ochtends je bed uit te komen. Het is het doel, de zin of de overtuiging achter jouw ambities en de keuzes die je maakt. Het vormt een belangrijk deel van je wie je bent (en wie je niet bent!). Als je helder hebt wat jouw ‘Waarom’ is dan begrijp je waarom sommige dingen gewoon niet goed voelen en andere dingen juist wel.

Tijdens deze training leer je de essentie van je ‘Waarom’ helder en overtuigend in een paar zinnen neer te zetten, zodat je beter je kernboodschap kan overbrengen.

Over de training

Tijdens de training gebruiken we de 23plusone methode; het resultaat van een wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd door Kim Cramer, PhD en Alexander Koene. De mate waarin mensen gelukkig zijn vormt de kern van de methode. Zij maken en delen pakkende methoden en tools om te komen tot een ‘happy organisation’. On Purpose Management is een licensed friend van 23plusone.

Tijdens de training:

• Breng je de kern van je ‘Waarom’ onder woorden.
• Leer je beter communiceren vanuit ‘het waarom’.
• Maak je een 23plusone visualisatie.
• Leer je anders kijken en denken over wat mensen belangrijk vinden in het leven.
• Leer je hoe meerdere drijfveren zorgen voor charisma.

Voor Wie?

Deze training is voor iedereen die op zoek is naar zijn persoonlijke ‘Waarom’, voor mensen die bewuster keuzes willen maken en bijzonder interessant als je jouw kwaliteiten wilt ontdekken en ontwikkelen. Vanwege de kleine groep is er veel persoonlijke aandacht, daarnaast worden er voor en na deze sessie enkele opdrachten uitgevoerd die je verder kunnen helpen. Tijdens de training breng je jouw eigen drijfveren in kaart, leer je wat jou anders maakt, en ontdek je hoe je jouw eigen ‘Waarom’ kan uiten via relaties en expressie.

Masterclass: Buyer Persona’s

Hoe krijg je het voor elkaar om de hele organisatie voortdurend vanuit het klantperspectief te laten denken en handelen? En wat levert dat op als dat lukt?

Op 15 mei organiseren NIMA en Persona Company een inspirerende masterclass over het werken met Buyer Persona’s. Tijdens deze masterclass gaan we terug naar de basis: de klant. We laten zien hoe je Buyer Persona’s (voorbeeldklanten) maakt en hoe je deze echt van de grond krijgt door de koppeling te maken met de business doelstellingen van de organisatie.

We bespreken mooie, sprekende voorbeelden waar persona’s zijn ingezet om klantgerichtheid in de haarvaten van de organisatie te krijgen. Hierin zijn concrete resultaten behaald op het gebied van innovatie, kanaalmanagement en het bereiken van compleet nieuwe doelgroepen.

Wat levert deze NIMA masterclass je op?

Tijdens de masterclass leer je hoe je Buyer Persona’s maakt en hoe deze sturing geven in het marketingproces. We staan stil bij valkuilen en succesfactoren en verkennen kansen voor je eigen organisatie.

Programma

THEORIE EN CASES

  • Buyer Persona’s: trucje of krachtig verandermiddel?
  • Hoe kom je tot een Buyer Persona?
  • Voorbeelden uit de praktijk (B2C en B2B): toepassing binnen innovatie, campagnes en klantcontact
  • Valkuilen en succesfactoren in het gebruik van Buyer Persona’s

AAN DE SLAG

  • Het ontwerpen van Buyer Persona’s via het 7C-model
  • Interviews met echte klanten
  • Van observaties naar inzichten
  • Campagne-ontwikkeling vanuit Buyer Persona’s

WRAP-UP

  • Learnings delen
  • Kansen voor je eigen organisatie
  • Napraten met een borrel

In samenwerking met:
persona doelgroep persona voorbeeld persona cases

Wat is een merk vanuit neurowetenschappelijk perspectief?

Tijdens deze sessie geven twee aan Neurensics verbonden wetenschappers, prof. Victor Lamme en Andries van der Leij, korte presentaties. Centraal staat het thema ‘neuro based brand building’. Je krijgt hierin antwoord op vragen als:

– Wat is een merk vanuit neurowetenschappelijk perspectief ?

– Hoe werken merkassociaties in het brein ?

– Hoeveel geheugens heeft het brein, en in welke geheugens zit een merk ?

– Wat betekent dit voor marketeers ?

Ook laten zij aan de hand van een case (zorgverzekeringen) zien hoe onbewuste merkassociaties in het brein worden herkend. En hoe hiermee de werking van reclame wordt getest. De reacties op deze presentatie zijn enthousiast. We organiseren deze sessie met de (nieuwe) NIMA community Neuromarketing.

Programma

17.00 uur | Inloop met koffie en broodjes
17.30 uur | Opening door NIMA bestuur
17.40 uur | Welkomstwoord Hogeschool Arnhem & Nijmegen
17.50 uur | Presentatie Neurensics: Victor Lamme, CEO Neurensics, hoogleraar en hersenonderzoeker, Andries van der Leij, hoofd R&D van Neurensics, docent Neuroeconomics  en Social Neuroscience aan de Universiteit van Amsterdam
20.30 uur | Borrel met hapjes

Hogeschool Arnhem & Nijmegen ligt op loopafstand van station Arnhem Presikhaaf. Voor wie met de auto zijn er voldoende parkeermogelijkheden in de directe omgeving.

Wil je een introducé meenemen, een niet-lid dat graag kennis maakt met NIMA en onze activiteiten? Laat het ons weten. Dan zetten we die persoon ook (eenmalig) kosteloos op de gastenlijst! We hopen je op 7 februari te ontmoeten in Arnhem!

Scoren met de Bosatlas van het Nederlandse voetbal

De introductie van een unieke Bosatlas van het voetbal die in samenwerking met de Eredivisie, de Jupiler League en de KNVB tot stand is gekomen. Een kijkje achter de schermen in de samenwerking tussen deze A-merken.

Volkssport nummer 1 veelzijdig in kaart gebracht

Noordhoff Uitgevers brengt half november as. de Bosatlas van het Nederlandse voetbal uit. Er is geen sport in Nederland die zo dicht bij de Nederlander staat. Bijna 94 procent woont hooguit drie kilometer van een voetbalveld. En naast de voetbalvelden zijn er de straatnamen, de sportpagina’s in de kranten en is ‘ons’ voetbal bekend in het buitenland. De Bosatlas van het Nederlandse voetbal brengt deze volkssport breed in kaart. Met thema’s als ‘de amateurs en de profs’, ‘voetbal en de maatschappij’ en de rol van commercie.

Wat kun je tijdens deze bijeenkomst verwachten:

  • Een korte introductie van het indrukwekkende Noordhoff Uitgevers met 180 jaar ervaring in leermiddelen en monumentale uitgaven zoals de Bosatlas.
  • Specialisten van Noordhoff vertellen u over de Bosatlas van het Nederlandse voetbal en hoe deze in de markt wordt gezet.
  • Een kennisquiz over weetjes die in de Atlas terug te lezen zijn. De winnaar van de quiz krijgt natuurlijk zo’n prachtig exemplaar. Een must have voor iedere voetballiefhebber, maar ook voor Bosatlas-liefhebbers.

Programma

17.00 uur | Ontvangst in de Inspiration Room op de 1e verdieping
17.25 uur | Welkom NIMA Noord
17.30 uur | Presentatie Noordhoff Uitgevers
18.15 uur| Kennisquiz
18.30 uur| Borrel
19.00 uur | Einde

Praktische informatie

Dit event vindt plaats in Het Noordhoff/Menzis gebouw tegenover de Euroborg.

Parkeren

Parkeren kan op parkeerplaats 1, van Menzis/Noordhoff naast het gebouw (gratis). Let op parkeerplaats 2 is betaald parkeren.

 

Exclusief SMP event: Agile Marketing, werkt dat in jouw organisatie? (UITVERKOCHT!)

Agile Marketing is meer dan alleen flexibel en responsief. Het is een werkmanagementmethode die marketeers moderner, flexibel, innovatief en responsief maakt op hun doelmarkten.

Je wil je klanten bereiken op de momenten die de grootse invloed op hun beslissing hebben? Agile Marketing helpt je om alle disciplines samen te laten werken als een start-up om dat doel te bereiken. Maar pas op, het is een weg van vallen en opstaan en niet zomaar ‘the next thing.’

Programma

10.00 uur | Ontvangst en welkom, Hans van den Bosch
10.05 uur | Voorstelrondje en ophalen wensen; Wanneer is het voor je geslaagd?
10.20 uur | Praktijkcasus: Impuls bij Loyalis (dochteronderneming APG), Hans van den Bosch
10.50 uur | Discussie
11.00 uur | Pauze
11.15 uur | Praktijkcasus: ING en Florius, Jelle Olijhoek
12.00 uur | Discussie
12.15 uur | Wrap-up, Hans van den Bosch en Jelle Olijhoek
12.30 uur | Afsluiting, Hans van den Bosch

Voor wie is het?

Voor alle SMP’ers die volgens de agile-marketingprincipes aan de slag willen.

WordPress Themes
X
X
X