oktober, 2018

02okt17:0021:00Community Neuro: Inspiratiesessie NudgingGeef jij jou klanten al een subtiel duwtje in de rug?Schrijf je snel in! Investering: Gratis voor NIMA members Normaal tarief € 75,-  (excl. BTW)  

Tijd

(Dinsdag) 17:00 - 21:00

Locatie

Signify

High Tech Campus 48, 5656 AE Eindhoven

Investering

Gratis voor NIMA members
Normaal tarief € 75,-  (excl. BTW)

 

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word minimaal Silver member en bespaar €75,- op dit event!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

De NIMA community Neuromarketing organiseert meerdere inspiratiesessies. In deze sessies willen we je kennis laten maken met de theorie en praktijk van Neuromarketing, waarbij we iedere keer een ander thema behandelen. Dit is de laatste sessie van dit jaar. We komen snel bij je terug met de nieuwe sessies voor 2019!

 

Nudging, oftewel het geven van een subtiel duwtje in de goede richting, kan een krachtig instrument zijn om ons gedrag (onbewust) te beïnvloeden. Wie kent het niet; de geur van gebakken brood in een winkel met etenswaren; gegarandeerd vliegt de omzet omhoog! De toepassingen zijn echter veel breder. De sprekers van deze avond zullen laten zien dat ook in het publieke domein, de dienstverlening én de zorg nudging wordt toegepast. Bijvoorbeeld om gedrag of percepties te beïnvloeden, maar ze zullen ook laten zien dat ze zeer effectief zijn om imago en klanttevredenheid te verhogen. Het brein, waar al deze prikkels verwerkt worden en worden omgezet in emoties en gedrag, wordt langzaam ontrafeld. Er wordt steeds meer bekend welke prikkels een bepaalde emotie bij een ruimte, product of merk oproepen. Kortom een avond die voor marketeers, of ze nu werkzaam zijn in de commerciële sector of meer in het publieke domein of dienstverlening, onontbeerlijk is. Het geeft inzicht in de werking van nudges, concrete tools en voorbeelden, die je direct kunt toepassen.

 

PROGRAMMA

17:00 – 17:30 Inloop
17:30 – 17:40 Welkom en introductie door bestuur van de NIMA Community Neuromarketing
17:40 – 18:10 Toepassing zintuiglijke instrumenten en nudging in het (semi-)publieke domein om de customer experience te verhogen, met onder meer voorbeelden uit de praktijk van RET en de zorg.
Lysander van der Sluis, bestuurslid NIMA Neuromarketing Community
18:10 – 18:40 Toelichting op het LivingLab experiment in de kroegenstraat van Eindhoven
Maurice Donners, Signify (voorheen Philips Lighting)

Pauze

18.55 – 19:40 Van korte prikkels naar lange termijn gedragsverandering. Hoe breng je met de mensen blijvend in beweging?
Gert Slob, gedragspsycholoog bij Behavior Change Group.
19:40 – 19: 50 Wrap up
19:50 Afsluitende borrel

INHOUD SESSIES

Lysander van der Sluis
Wachten op een halte is saai en vijf minuten wachten voelt al gauw als vijftien! Met zintuiglijke prikkels (muziek, geur, verlichting, aankleding en evenementen) heeft het Rotterdamse vervoersbedrijf de RET de zogenaamde ‘wachtverzachters’ geïntroduceerd. Met naar plaats en tijd wisselende instrumenten is de perceptie van het wachten veranderd, met verbluffende resultaten. Máár met dezelfde instrumenten kan ook voor mensen met dementie in een verzorgingshuis het leven worden veraangenaamd en kan gezorgd worden voor rust en ontspanning.

Maurice Donners
Het Stratumseind in Eindhoven is gekoppeld aan een ‘Living Lab’. Een uniek onderzoeks- en meetinstrument om het uitgaansgebied veiliger, levendiger en aantrekkelijker te maken. Een van de meest opvallende elementen van dit Living Lab is de toepassing van licht en muziek. Philips en de TU Eindhoven hebben geëxperimenteerd of ze met variaties in muziek, kleur en lichtintensiteit invloed kunnen uitoefenen op het publiek in de 250 meter lange stapstraat. Verder gaat Maurice in op enkele andere voorbeelden waarbij met zintuiglijke instrumenten crowdflow-management gerealiseerd wordt, o.a. in retailomgevingen.

Gert Slob
Vanuit de wetenschap rond sociale en cognitieve psychologie is veel bekend over menselijk gedrag, menselijke drijfveren en hoe de mens omgaat met veranderingen. Met de juiste kennis van de onbewuste en bewuste processen in ons brein kan je gedrag langdurig veranderen. Steeds meer organisaties beseffen dat ze kansen laten liggen als ze niet méér met deze kennis (gaan) doen. Hoe doe je dat nou? Hoe voorkom je dat je mensen alleen op de korte termijn raakt? En hoe zorg je ervoor dat je mensen echt in beweging brengt?

LOCATIE EN KOSTEN

Je bent welkom bij Signify, op de High Tech Campus, gebouw 48 in Eindhoven, het innovatieve hart van Brainport Eindhoven. Vanaf 17:00 uur is iedereen welkom en er wordt voor een broodje gezorgd. Na afloop nodigen we je van harte uit voor een netwerkborrel.

Deelname aan deze bijeenkomst is voor NIMA-leden kosteloos, voor niet-leden € 75.

Organisator

NIMA

WordPress Themes
X
X
X