november, 2018

NIMA A2 | Marketing ExamenInschrijven hele jaar door mogelijkSchrijf je snel in! Investering: Tarief €275,00

Tijd

Het hele jaar (2018)

Investering

Tarief €275,00

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Let op: vanaf 1 januari 2019 zijn er nieuwe exameneisen van kracht voor NIMA A2 Marketing
Om aansluiting te houden met de ontwikkelingen van een vakgebied worden NIMA Exameneisen om de drie jaar geactualiseerd. Voor kandidaten en eventuele herkansers die volgens de oude exameneisen op de NIMA Marketing examens zijn voorbereid, hanteren wij een overgangstermijn. Voor hen is het tot en met juni 2019 mogelijk om een examen volgens de oude exameneisen af te nemen. Daarna worden de NIMA Marketing examens uitsluitend volgens de nieuwe exameneisen aangeboden.

Schrijf je dus in voor het juiste examen via ons examenoverzicht.

 

Inschrijven hele jaar door mogelijk 

Het NIMA A2 Marketing Examen toetst je marketingvaardigheden

Het NIMA A2 Marketing Examen bouwt voort op het NIMA A1 Marketing Examen. Hierbij wordt er vanuit gegaan dat je de leerstof van NIMA A1 Marketing kent. In het eerste examen heb je al kennis gemaakt met diverse marketingbegrippen en marketinginstrumenten. Deze module gaat hier dieper op in. Door middel van cases die zijn opgebouwd rondom vraagstukken uit de praktijk, wordt getoetst of je de opgedane kennis kan herkennen en toepassen. Hoe speel je in op trends en ontwikkelingen op de markt? Het NIMA A2 Marketing Examen leert je primair de kennis van marketingvaardigheden op beleidsvoorbereidend en uitvoerend niveau.

NIMA niveau

Het NIMA A Marketing Diploma staat gelijk aan HBO Propedeuse niveau en EQF level 4-5.
Met dit niveau beschik je over de kennis, vaardigheden en competenties om op uitvoerend niveau binnen marketing te kunnen opereren. Het NIMA A Marketing Diploma vormt hiermee de basis voor een functie als marketing medewerker.

Als marketing medewerker zijn dit je belangrijkste kerntaken:

  • Assisteren van de marketing manager;
  • Betrokken bij de marketingplanning;
  • Betrokken bij commerciële activiteiten;
  • Beheren van informatie en data;
  • Onderhouden van contacten en relaties;
  • Uitvoeren marktonderzoek;
  • Organiseren evenementen.

Examen

Het NIMA A2 Marketing Examen bestaat uit 3 cases. Je hebt 120 minuten de tijd om deze 3 cases uit te werken en de vragen te beantwoorden.

De onderdelen die onder andere aan bod komen in het NIMA A2 Marketing Examen zijn:

  • Basisbegrippen marketing
  • Grondslagen van de marketingplanning
  • Marktbegrippen
  • Afnemersgedrag: consumentengedrag
  • Marktonderzoek
  • Marketingstrategie
  • Product/dienstenbeleid
  • Productclassificaties
  • Merkbeleid
  • Prijsbeleid
  • Distributiebeleid
  • Communicatiebeleid
  • Detailhandelsmarketing
  • Online marketing

Meer weten?

Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA Exameneisen.

Praktische informatie

NIMA biedt dit examen digitaal aan. Dit examen kun je elke werkdag doen. Bij de inschrijving kies je de gewenste examendatum en -plaats bij één van de locaties waar NIMA Examens worden afgenomen. Op de website van Lamark vind je een overzicht van de locaties.

 

Examentijdverlenging en/of aanpassing nodig?

Heb je extra tijd of een aanpassing nodig voor het examen? Dan gaat inschrijven voor het examen per mail.

Stuur een mail naar examens@nima.nl. Geef in deze mail aan voor welk examen jij je wilt inschrijven en stuur een bewijs (dokters- of dyslexieverklaring) mee. Je kunt ook een voorkeursdatum, -tijdstip en locatie aangeven voor deze inschrijving. Deze zijn nog onder voorbehoud vanwege de aanvraag voor een examentijdverlenging en/of aanpassing.

Diploma behaald?

Kom dan naar de NIMA diploma-uitreiking.

Organisator

NIMA

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X