NIMA Foodchain & Agrimarketing: Het Sierteelt Marketing Event

september, 2020

16sep15:0021:00Food- en Agrimarketing: Sierteelt Marketing EventSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 40 (excl. btw) Normaal tarief € 70 (excl. btw) Inclusief biologisch broodjesbuffet en netwerkborrel

Tijd

(Woensdag) 15:00 - 21:00

Locatie

Op Hodenpijl

Rijksstraatweg 20-22 2636 AX Schipluiden

Investering

NIMA Member € 40 (excl. btw)

Normaal tarief € 70 (excl. btw)

Inclusief biologisch broodjesbuffet en netwerkborrel

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word lid en kom voordelig naar het Sierteelt Marketing Event. Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt buiten het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

De organisatie behoud zich het recht voor het aantal deelnemers per bedrijf te kunnen limiteren ten gunste van de diversiteit onder de deelnemende bedrijven.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Het Sierteelt Marketing Event wordt speciaal georganiseerd voor en door sierteeltmarketeers; de professionals in marketing, communicatie en sales binnen de sierteeltsector.

Sierteelt

Sierteelt is binnen de agri-business een unieke sector met luxe producten, veelal niet bestemd voor consumptie en met bijzondere eisen qua logistiek en verzorging.

Sierteeltproducten – bloemen, planten en bomen – geven ons leven kleur, zijn belangrijk voor het klimaat en voor ons welbevinden: het op een comfortabele manier kunnen wonen en werken. Ook roepen ze vaak bijzondere emoties en herinneringen op. Precies daarom organiseren wij het Sierteelt Marketing Event!

Organisatie

De organisatie is in handen van de NIMA Community Foodchain- & AgriMarketing, afgekort FAM. Dit is het expertiseplatform met actieve leden in de marketing binnen de foodchain en de agri-business.

Samen zorgen wij – sierteeltmarketeers – voor de groei en bloei van deze bijzondere sector. Als organisatie vinden we het daarom belangrijk om ons gezamenlijk over specifieke onderwerpen te laten informeren, inspiratie van binnen en buiten de sierteeltsector op te doen en het onderlinge netwerk te faciliteren en te versterken.

4e editie  ‘De kracht van duurzaamheid’

Op 16 september a.s. organiseren we de 4e editie van het Sierteelt Marketing Event. Dit keer staat ‘de kracht van duurzaamheid’ centraal. We beloven je weer volop informatie en inspiratie, met prikkelende voorbeelden en handvatten om zelf in de praktijk mee aan de slag te kunnen.

Duurzaamheid. Iedereen spreekt er over en doet er wel iets mee, maar wat is het en hoe geef je het begrip ‘duurzaamheid’ de juiste inhoud? En hoe vertaal je dit dan weer in jouw marketingstrategie en -activiteiten?

Duurzaamheid is soms heel vanzelfsprekend en ook weer lastig uit te leggen, omdat het zo’n breed begrip is. Het is bovendien zo dat de shoppers en consumenten het gewoonweg verwachten, maar tegelijkertijd ook niet meer weten wat alle certificaten inhouden of deze helemaal niet zien.

Verschillende experts informeren ons tijdens de 4e editie over duurzaamheid, zowel binnen als buiten de sierteeltsector. En natuurlijk over kansen voor onze marketing en communicatie naar de markt en de consument.

Programma

15.00 uur | Inloop en ontvangst Sierteelt Marketing Event

15.30 uur | Start programma: De kracht van duurzaamheid
  opening door Cock van Bommel, voorzitter NIMA Community Foodchain- & AgriMarketing

15:45 uur | Duurzaamheid in de Sierteelt anno 2020
– Sustainability update vanuit de sector
  door Piet Briët, duurzaamheidsmanager Royal FloraHolland

16:05 uur | Welke duurzaamheid verwacht de consument?
– Kennis en inspiratie over de finale consument op dit thema
  door Dennis van der Lubbe, managing director – Bloemenbureau Holland

16:35 uur | Wat is ‘Duurzaamheid’ en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen?
– Duidelijke uitleg met praktische informatie over dit complexe thema
  door Maria van der Heijden, directeur-bestuurder – MVO Nederland

17:10 uur | Marketing is je leven lang leren
  door Kirsten Andres, directeur/voorzitter – NIMA, Nederlands Instituut voor Marketing

17:20 uur | Pauze

17:45 uur | Duurzaamheid effectief en geloofwaardig vermarkten
– Inspiratie en roadmap voor een effectieve MVO marcom-strategie
  door Bart Bruggenwirth, marketeer b-open, auteur en gastdocent

18:15 uur | Implementatie en interactie: de dagelijkse praktijk

18:40 uur | Aankondiging workshop: ‘een sterk merk bouwen met maatschappelijke impact’
– Praktijkdag om duurzaamheid en MVO in eigen marketing te integreren
  door Ronald van Schie en Bart Bruggenwirth

18.50 uur | Wrap-up
– samenvatting en vooruitblik naar de 5e editie in september
  door Cock van Bommel, voorzitter NIMA Community Foodchain- & AgriMarketing

19:00 uur | Biologisch broodjesbuffet & netwerkborrel

21:00 uur | Einde Sierteelt Marketing Event

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Bart Bruggenwirth

    Bart Bruggenwirth

    Founding partner van b-open en auteur van \'Sterke merken, betere wereld\'

    Daarnaast is Bart bestuurslid van NIMA Wereldmarketeers (voorheen NIMA Expertise Platform Marketing & MVO) en gastdocent marketing & MVO voor diverse leergangen bij Nyenrode Business University.

    Founding partner van b-open en auteur van \'Sterke merken, betere wereld\'

  • Cock van Bommel RM

    Cock van Bommel RM

    Business Development Manager - Erfgoed

    Business Development Manager - Erfgoed

  • Kirsten Andres

    Kirsten Andres

    Voorzitter / Directeur NIMA

    Sterk in het positioneren en profileren van organisaties. 20 jaar ervaring met leiding geven aan veranderprocessen binnen (politiek) complexe organisaties. Mijn hart is de afgelopen jaren nog harder gaan kloppen van werk dat iets bijdraagt aan onze samenleving. Dat kan heel breed zijn. Van zorg, onderwijs, welzijn, goed doel, vereniging maar ook een bedrijf dat naast winst maken ook wat terug wil doen voor de samenleving. Open, inspirerende en verbindende manier van leidinggeven. Met heldere taal en een planmatige aanpak.

    Voorzitter / Directeur NIMA

  • Maria van der Heijden

    Maria van der Heijden

    Directeur, bestuurder - MVO Nederland

    Stel je doelen groot, dan mis je ze niet. Deze quote van Loesje is mijn levensmotto. Ik heb passie en plezier in het vertalen van grote doelen in concrete activiteiten met een duidelijk tijdpad. Inmiddels heb ik 30 jaar ervaring in verschillende sectoren van het Nederlandse en internationale bedrijfsleven, in zowel grote (Rabobank en Randstad) als midden- en kleinere bedrijven (Bloemenveiling Flora Holland, Women on Wings).

    Directeur, bestuurder - MVO Nederland

  • Piet Briët

    Piet Briët

    Sustainability Manager at Corporate Development & Strategy - Royal FloraHolland

    Enthusiastic, interested and hands on world citizen with strong commercial and organisational skills. Dedicated to working in sustainable innovation. Ambitious team player with positive and creative energy. Humour is an important asset. Since obtaining my masters degree I have been working on energy transition, logistics and resources/ circular economy related topics. I was on the management team of sustainability consultancy IMSA and since 2016 I am the strategic sustainability manager of Royal FloraHolland with a diverse mix and number of -direct- reports.

    Sustainability Manager at Corporate Development & Strategy - Royal FloraHolland

  • Ronald van Schie SMP

    Ronald van Schie SMP

    Eigenaar / Bedrijfsadviseur - FlorAdvies

    Eigenaar / Bedrijfsadviseur - FlorAdvies

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X