mei, 2021
Tijd
(Maandag) 09:30 - 17:30
Locatie
NIMA
Hogehilweg 16, Amsterdam
Investering
NIMA Member € 550,– (excl. btw)
Normaal tarief € 750,– (excl. btw)
Inclusief lunch
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Wat is de noodzaak van businessmodel innovatie? We leven in een dynamische wereld waarin veranderingen elkaar snel opvolgen. Ook in goede tijden en tijden van (corona) crisis moet je blijven werken
Event beschrijving
Wat is de noodzaak van businessmodel innovatie?
We leven in een dynamische wereld waarin veranderingen elkaar snel opvolgen. Ook in goede tijden en tijden van (corona) crisis moet je blijven werken aan een toekomstbestendig businessmodel. Aanpassen aan veranderingen is essentieel en daarom is stilstaan geen optie! Alles draait om het creëren van waarde voor klanten, alsook voor de eigen organisatie. Deze masterclass staat geheel in het teken van waardecreatie.
Elk bedrijf wil altijd waardevol zijn en blijven, maar snel veranderende ontwikkelingen om ons heen dwingen ons tot businessmodel innovatie. Zonder waardevol businessmodel geen waardecreatie, met alle gevolgen van dien. Hoewel businessmodel innovatie belangrijk is, wordt de potentie ervan vaak onvoldoende benut.
Ing. Patrick Kooij MBA SMP, eigenaar van Kooij Marketing & Innovatie, gaat in deze masterclass met je aan de slag op basis van onderstaand vier stappen model, om te komen tot een waardevol (platform) businessmodel. Deze masterclass geeft je meer inzichten en praktische handvatten, om zelf aan de slag te kunnen met businessmodel innovatie.
Wat levert de NIMA Masterclass businessmodel innovatie op?
Na het volgen van deze masterclass heb je antwoord op de volgende vragen:
- Wat is een businessmodel?
- Wat de noodzaak van businessmodel innovatie is?
- Wat de relatie is tussen een bedrijfsstrategie en een businessmodel?
- Uit welke bouwstenen een businessmodel bestaat?
- Wat de kracht is van een platform businessmodel.
- Wat je kan leren van bestaande businessmodellen en verdienmodellen.
- Hoe je komt tot een (nieuwe) waardepropositie en businessmodel.
- Wat is het belang van verandermanagement, cultuur en leiderschap?
Programma
09.30 – 10.15 Welkom
- Introductie
- Wat is een businessmodel?
- Wat is de noodzaak van businessmodel innovatie?
10.15 – 11.00 Businessmodel en bouwstenen
- Soorten businessmodellen
- Uit welke bouwstenen bestaat een businessmodel?
 11.00 – 11.15 Pauze
11.15 – 12.00 Kracht van een platform businessmodel
- Wat is een platform?
- Opkomst platform businessmodellen.
- Soorten toegepaste platform businessmodellen.
- Denk en handelen in ecosystemen.
 12.00 – 12.30 (her) ontwerp (platform) businessmodel
- Proces businessmodel innovatie.
- Modellen vanuit de literatuur voor (her) ontwerp businessmodel
12.30 – 13.30 Lunch
 13.30 – 14.15 (her) ontwerp (platform) businessmodel
- Analyse businessmodel bouwstenen
- Eisen en wensen ten aanzien van (nieuw) businessmodel
14.15 – 15.15 Zelf aan de slag!
- Zelf aan de slag met je eigen (nieuwe) businessmodel!
 15.15 – 15.30 Pauze
 15.30 – 16.15 Plenaire terugkoppeling
- Reflectie op je eigen (nieuwe) businessmodel
 16.15 – 17.00 Implementatie (nieuw) businessmodelÂ
- Veranderproces en cultuur
- Leiderschap in veranderende tijden
- Operationaliseren businessmodel
17.00 – 17.30 Wrap up en vragen
Voor wie is deze masterclass?
Deze masterclass is bedoeld voor Marketingmanagers, Business Development Managers, Salesmanagers, Marketing Productmanagers, (Technisch) Productmanagers of vergelijkbare functies.
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
ing. Patrick Kooij MBA SMP
ing. Patrick Kooij MBA SMP
Kooij Marketing
Ing. Patrick Kooij MBA SMP is gespecialiseerd in innovatiemanagement en het businessmodel innovatie. Hij geeft over dit onderwerp verschillende workshops en treedt regelmatig op als spreker. Patrick helpt organisaties bij het ontwikkelen en implementeren van verschillende innovaties. Ook helpt hij bij het verbeteren en uniformeren van de processen. Deze projecten lopen uiteen van programma’s op het gebied van duurzaamheid, onderhoud tot klantloyaliteit. Patrick deelt graag zijn kennis met anderen. Daarom geeft hij niet alleen workshops, maar coacht en begeleidt ook afstudeerders.
Kooij Marketing