april, 2020

16apr09:3017:00Masterclass: Buyer Persona'sLeer hoe je in één dag voor elkaar krijgt om de hele organisatie voortdurend vanuit het klantperspectief te laten denken en handelenSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 550 (excl. btw) Normaal tarief € 750 (excl. btw) Inclusief lunch, netwerkborrel in de NIMA-kroeg en het boek 'Buyer Personas' - Adele Revella.

Tijd

(Donderdag) 09:30 - 17:00

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16, Amsterdam

Investering

NIMA Member € 550 (excl. btw)

Normaal tarief € 750 (excl. btw)

Inclusief lunch, netwerkborrel in de NIMA-kroeg en het boek ‘Buyer Personas’ – Adele Revella.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Wegens succes herhaald in 2020!

Hoe krijg je het voor elkaar om de hele organisatie voortdurend vanuit het klantperspectief te laten denken en handelen? En wat levert het op als dat lukt?

NIMA en Persona Company organiseren een inspirerende masterclass over het werken met buyer persona’s. Tijdens deze masterclass gaan we terug naar de basis: de klant. We laten zien hoe je buyer persona’s (voorbeeldklanten) maakt en hoe je deze echt van de grond krijgt door de koppeling te maken met de business doelstellingen van de organisatie.

We bespreken mooie, sprekende voorbeelden waar persona’s zijn ingezet om klantgerichtheid in de haarvaten van de organisatie te krijgen. Hierin zijn concrete resultaten behaald op het gebied van innovatie, kanaalmanagement en het bereiken van compleet nieuwe doelgroepen. Naast case studies gaan we vooral veel zelf aan de slag. Er komen echte consumenten op bezoek die we gaan interviewen, we doen een analyse op hun achterliggende behoeften en maken op basis daarvan een campagne. Zo loop je in sneltreinvaart het hele proces van doelstelling tot resultaat van een personatraject door. We bieden een mooie mix aan case studies en werkvormen.

Wat levert deze NIMA Masterclass je op?

Tijdens de masterclass leer je hoe je buyer persona’s maakt en hoe deze sturing geven in het marketingproces. We staan stil bij valkuilen en succesfactoren en verkennen kansen voor je eigen organisatie.

Programma

THEORIE EN CASES

  • Buyer persona’s: trucje of krachtig verandermiddel?
  • Hoe kom je tot een buyer persona?
  • Voorbeelden uit de praktijk (B2C en B2B): toepassing binnen innovatie, campagnes en klantcontact
  • Valkuilen en succesfactoren in het gebruik van buyer persona’s

AAN DE SLAG

  • Het ontwerpen van buyer persona’s via het 7C-model
  • Interviews met echte klanten
  • Van observaties naar inzichten
  • Campagne-ontwikkeling vanuit buyer persona’s

WRAP-UP

  • Learnings delen
  • Kansen voor je eigen organisatie
  • Napraten met een borrel

In samenwerking met:
persona doelgroep persona voorbeeld persona cases

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Ralph Poldervaart

    Ralph Poldervaart

    Founder van de Persona Company

    Ralph zet de boel graag in beweging bij organisaties. Door mensen te raken via verhalen, verbeelding en inlevingsvermogen. Als oprichter van Persona Company (2011) helpt hij marketingteams zich onder te dompelen in de belevingswereld van verschillende type klanten. In 2015 richtte hij samen met Sander van Duijn StoryDiggers op. Samen helpen ze organisaties de kracht van verhalen in te zetten in communicatie.

    Founder van de Persona Company

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X