maart, 2021
Tijd
(Donderdag) 09:30 - 17:00
Locatie
NIMA
Hogehilweg 16, Amsterdam
Investering
NIMA Member € 550 (excl. btw)
Normaal tarief € 750 (excl. btw)
Inclusief het boek ‘Buyer Personas’ van Adele Revella.
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Wegens succes herhaald in 2021! Hoe krijg je het voor elkaar om de hele organisatie voortdurend vanuit het klantperspectief te laten denken en handelen? En wat levert het op als dat
Event beschrijving
Wegens succes herhaald in 2021!
Hoe krijg je het voor elkaar om de hele organisatie voortdurend vanuit het klantperspectief te laten denken en handelen? En wat levert het op als dat lukt?
NIMA en Persona Company organiseren een inspirerende masterclass over het werken met buyer persona’s. Tijdens deze masterclass gaan we terug naar de basis: de klant. We laten zien hoe je buyer persona’s (voorbeeldklanten) maakt en hoe je deze echt van de grond krijgt door de koppeling te maken met de businessdoelstellingen van de organisatie.
We bespreken mooie, sprekende voorbeelden waar persona’s zijn ingezet om klantgerichtheid in de haarvaten van de organisatie te krijgen. Hierin zijn concrete resultaten behaald op het gebied van innovatie, kanaalmanagement en het bereiken van compleet nieuwe doelgroepen. Naast case studies gaan we vooral veel zelf aan de slag. Er komen echte consumenten op bezoek die we gaan interviewen, we doen een analyse op hun achterliggende behoeften en maken op basis daarvan een campagne. Zo loop je in sneltreinvaart het hele proces van doelstelling tot resultaat van een personatraject door. We bieden een mooie mix aan case studies en werkvormen.
Wat levert de NIMA Masterclass: Buyer Persona’s je op?
Tijdens de masterclass leer je hoe je buyer persona’s maakt en hoe deze sturing geven in het marketingproces. We staan stil bij valkuilen en succesfactoren en verkennen kansen voor je eigen organisatie.
Programma
Theorie en cases
- Buyer persona’s: trucje of krachtig verandermiddel?
- Hoe kom je tot een buyer persona?
- Voorbeelden uit de praktijk (B2C en B2B): toepassing binnen innovatie, campagnes en klantcontact
- Valkuilen en succesfactoren in het gebruik van buyer persona’s
Aan de slag
- Het ontwerpen van buyer persona’s via het 7C-model
- Interviews met echte klanten
- Van observaties naar inzichten
- Campagne-ontwikkeling vanuit buyer persona’s
Wrap-up
- Learnings delen
- Kansen voor je eigen organisatie
- Napraten met een borrel
Ralph geeft je alvast drie tips in de onderstaande video.
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Ralph Poldervaart
Ralph Poldervaart
Founder van de Persona Company & Storydiggers
Ralph zet de boel graag in beweging bij organisaties. Door mensen te raken via verhalen, verbeelding en inlevingsvermogen. Als oprichter van Persona Company (2011) en Storydiggers helpt hij marketingteams zich onder te dompelen in de belevingswereld van verschillende type klanten. In 2015 richtte hij samen met Sander van Duijn StoryDiggers op. Samen helpen ze organisaties de kracht van verhalen in te zetten in communicatie.
Founder van de Persona Company & Storydiggers