november, 2019

05nov09:3017:00NIEUW! Masterclass: Data Driven Online MarketingKrijg snel inzicht in alle relevante innovaties voor het behalen van salesresultatenSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 550,– (excl. BTW) Normaal tarief € 750,– (excl. BTW) Inclusief lunch.

Tijd

(Dinsdag) 09:30 - 17:00

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16, Amsterdam

Investering

NIMA Member € 550,– (excl. BTW)
Normaal tarief € 750,– (excl. BTW)
Inclusief lunch.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Een bekende uitspraak zegt niet voor niets: de helft van het reclamebudget is weggegooid geld; de kunst is om te weten welke helft dat is.

Wanneer je als marketeer weet welke kanalen het meeste geld opleveren, dan wil je daar je budget op inzetten. Het Data Driven Performance model stelt je in staat om te voorspellen wat er gebeurt als je een euro verschuift van het ene (online) marketingkanaal naar het andere: bijvoorbeeld van display naar search.
De hoeveelheid beschikbare data is nog nooit zo groot geweest. Door kanalen binnen de activatiefase van de marketing funnel te combineren met data ben je in staat jouw omzetresultaat te verbeteren.

Hierbij is uiteindelijk niet de waarde van de verschillende marketingkanalen het belangrijkste, maar de overwegingen die op basis van data worden gemaakt zodat er optimaal gebruik gemaakt wordt van het marketingbudget. Ben je in staat om de marketingkanalen optimaal in te zetten? Dan zal dat bovendien leiden tot een direct concurrentievoordeel.
Binnen deze masterclass leer je welke ontwikkelingen er zijn binnen het digital performance landschap en welke rol data speelt om je omzetresultaat te verbeteren.

Programma

– Introductie digital media performance landschap: Display, Social, Search & Shopping
– Introductie Data Driven Performance model
– Data voor inzichten (digitale) persona’s
– Data voor berekening ROI per kanaal
– Data voor conversie-attributie
– Data voor inschatting toegevoegde waarde per kanaal
– Data voor campagne optimalisatie
– Digital Performance strategie uitwerken
– Data voor Customer Lifetime Value

Wat levert deze masterclass je op?

Deze masterclass geeft je inzicht in alle relevante innovaties binnen het digital performance landschap / inzet van online kanalen voor het behalen van sales en omzet resultaten. Het geeft je handvatten om een resultaat gerichte en data gedreven digitale performance strategie op te zetten. Dit leer je door de juiste inzet van data en het toepassen van het “Data Driven Performance Model” om bij te dragen aan het verbeteren van de omzetresultaten. De focus hierbij ligt op de verschillende activatiekanalen binnen de marketing funnel.

Voor wie is deze masterclass bedoeld?

Marketing managers/ marketeers, E-commerce managers, Organisaties die performance georiënteerd zijn en werken met sales / omzet targets

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Arianne Aardenburg

    Arianne Aardenburg

    Online Advertising Consultant - Traffic Builders

    Digital advertising consultant Digital Performance - SEA

    Online Advertising Consultant - Traffic Builders

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X