november, 2020
Tijd
(Dinsdag) 10:00 - 12:30
Locatie
Microsoft Teams
Online
Investering
NIMA Member € 500,– (excl. btw)
Normaal tarief € 700,– (excl. btw)
Nu online en dus €50,- voordeliger!
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Een bekende uitspraak zegt niet voor niets: 'de helft van het reclamebudget is weggegooid geld; de kunst is om te weten welke helft dat is'. Wanneer je als marketeer weet welke
Event beschrijving
Een bekende uitspraak zegt niet voor niets: ‘de helft van het reclamebudget is weggegooid geld; de kunst is om te weten welke helft dat is’.
Wanneer je als marketeer weet welke kanalen het meeste geld opleveren, dan wil je daar je budget op inzetten. Het Data Driven Performance Model stelt je in staat om te voorspellen wat er gebeurt als je een euro verschuift van het ene (online) marketingkanaal naar het andere: bijvoorbeeld van display naar search.
De hoeveelheid beschikbare data is nog nooit zo groot geweest. Door kanalen binnen de activatiefase van de marketingfunnel te combineren met data ben je in staat jouw omzetresultaat te verbeteren.
Hierbij is uiteindelijk niet de waarde van de verschillende marketingkanalen het belangrijkste, maar de overwegingen die op basis van data worden gemaakt. De overwegingen zijn van belang, zodat er optimaal gebruik gemaakt wordt van het marketingbudget. Ben je in staat om de marketingkanalen optimaal in te zetten? Dan zal dat bovendien leiden tot een direct concurrentievoordeel.
Binnen deze masterclass leer je welke ontwikkelingen er zijn binnen het digital performance landschap en welke rol data speelt om je omzetresultaat te verbeteren.
Programma & data
Deze masterclass vindt plaats in 3 sessies van 2,5 uur, via het platform MS Teams van 10.00 tot 12.30 uur.
Dag 1: dinsdag 3 november
Dag 2: dinsdag 24 november
Dag 3: dinsdag 8 december
Tijdens de masterclass gaan we aan de slag met de volgende onderwerpen:
- introductie digital media performance landschap: display, social, search & shopping
- introductie Data Driven Performance Model
- data voor inzichten (digitale) persona’s
- data voor berekening ROI per kanaal
- data voor conversie-attributie
- data voor inschatting toegevoegde waarde per kanaal
- data voor campagne optimalisatie
- digital performance-strategie uitwerken
- data voor Customer Lifetime Value
Wat levert deze masterclass je op?
Deze masterclass geeft je inzicht in alle relevante innovaties binnen het digital performance landschap. Of ander gezegd: je krijgt inzicht in de inzet van online kanalen voor het behalen van sales- en omzetresultaten. Het geeft je handvatten om een resultaatgerichte en datagedreven digitale performance-strategie op te zetten. Je leert werken met het zogenaamde ‘Data Driven Performance Model’, wat je helpt om je omzetresultaten te verbeteren. De focus hierbij ligt op de verschillende activatiekanalen binnen de marketingfunnel.
Voor wie is deze masterclass bedoeld?
De masterclass is bij uitstek geschikt voor marketingmanagers, marketeers, managers binnen de e-commerce, maar ook voor mensen die werken in performance-georiënteerde organisaties en/of werken met sales- / omzettargets.
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA