oktober, 2017

05okt09:0017:30Masterclass: Duurzame Marketingduurzaamheid/maatschappelijke betekenis strategisch verankeren, en daarmee klanten winnen en binden.Schrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 495,– Normaal tarief € 695,– Inclusief lunch, aangeklede netwerkborrel en het boek ‘Sterke merken, betere wereld’.

Duurzame marketing

Tijd

(Donderdag) 09:00 - 17:30

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

NIMA Member € 495,–
Normaal tarief € 695,–

Inclusief lunch, aangeklede netwerkborrel en het boek ‘Sterke merken, betere wereld’.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Sterke merken, betere wereld

Door goed in te spelen op maatschappelijke uitdagingen creëren bedrijven niet alleen maatschappelijk waarde. Ze bieden daarmee ook betekenisvolle oplossingen voor klanten en versterken zo hun marktpositie. Duurzaamheid en MVO vormen een driver voor groei. Ze bieden een inspiratiebron voor innovatie, business development en voor een aantrekkelijker of sympathieker merk. De maatschappelijke bijdrage van je merk of bedrijf krijgt strategische waarde. Om die te ontdekken moet je soms terug naar je oorsprong. Het moet passen bij je identiteit en merk en resoneren in de markt. In de masterclass leer je hoe duurzaamheid of je maatschappelijke betekenis strategisch kunt verankeren, hoe je dat doorvertaalt in activaties en daarmee klanten kunt winnen en binden.

Programma

In deze Masterclass Duurzame marketing combineren we de laatste inzichten vanuit de wetenschap met praktijkvoorbeelden uit verschillende markten en praktische tools waarmee je zelf aan de slag gaat. Er is veel ruimte voor discussie en vragen met de sprekers en met elkaar. Kortom, een dag vol interactie, inspiratie en tips. Het programma ziet er als volgt uit:

  • Duurzame innovatie en business. Door André Nijhof, ‎hoogleraar Sustainable Business and Stewardship aan Nyenrode Business Universiteit
  • Case 1: a.s.r.: helpen door te doen. Door Bob Stehmann, ex CMO a.s.r. en nog steeds nauw betrokken als adviseur bij het marketingbeleid
  • Case 2: IKEA: hoe IKEA voor de consument het verschil maakt. Door Mark Blok, country communication manager IKEA Nederland.
  • Case 3: De Vegetarische Slager. Doorbreken met low en no budget marketing campagnes. Door Niko Koffeman, mede-oprichter en marketing director (dit jaar winnaar van de Marketing Scale-up Award bij de Dutch Marketing Awards)
  • Trends en tools. Door Bart Brüggenwirth (oprichter b-open, bestuurlid NIMA WereldMarketeers)
  • Opdracht in subgroepen: maatschappelijke betekenis ontdekken, verankeren en activeren
  • Wrap up

Bij de opdracht gaan de deelnemers zelf aan de slag met de toolkit om de maatschappelijke betekenis van het merk te ontdekken en tot leven te brengen. Deelnemers kunnen daarvoor vooraf hun eigen case inbrengen.

Voor wie

Deze masterclass richt zich op senior marketeers, marketing- en communicatiestrategen en professionals. Om kwaliteit en interactie te waarborgen is er ruimte voor maximaal 25 deelnemers.

Organisatie

De NIMA masterclass wordt georganiseerd i.s.m. b-open en NIMA WereldMarketeers. Dit expertiseplatform van NIMA heeft als ambitie om marketeers te helpen en te inspireren maatschappelijke uitdagingen om te zetten in kansen. En zo bij te dragen aan een snellere oplossing van grote en vaak urgente, maatschappelijke problemen. Bart Brüggenwirth, auteur van het boek ‘Sterke merken, betere wereld’ zal de masterclass faciliteren. Deelnemers ontvangen het boek.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • André Nijhof

    André Nijhof

    Hoogleraar Sustainable Business and Stewardship aan Nyenrode Business Universiteit

    Hoogleraar Sustainable Business and Stewardship aan Nyenrode Business Universiteit

  • Bart Bruggenwirth

    Bart Bruggenwirth

    Founding partner van b-open en auteur van \'Sterke merken, betere wereld\'

    Daarnaast is Bart bestuurslid van NIMA Wereldmarketeers (voorheen NIMA Expertise Platform Marketing & MVO) en gastdocent marketing & MVO voor diverse leergangen bij Nyenrode Business University.

    Founding partner van b-open en auteur van \'Sterke merken, betere wereld\'

  • Bob Stehmann

    Bob Stehmann

  • Mark Blok

    Mark Blok

    Country Communication Manager I Chief Communication Officer bij IKEA Nederland

    Country Communication Manager I Chief Communication Officer bij IKEA Nederland

  • Niko Koffeman

    Niko Koffeman

    Mede-oprichter en marketing director van De Vegetarische Slager

    Niko Koffeman studeerde economie en reclamewetenschappen aan de Erasmus Universiteit en werkte als copywriter en conceptdenker in de reclame. Bedacht Adopteer-een-kip, Wakker Dier, Bont voor Dieren, de tomaat en de stem tegen campagne voor de SP en richtte met Marianne Thieme en Lieke Keller de Partij voor de Dieren op, die inmiddels in 17 landen navolging kreeg. Startte met Jaap Korteweg De Vegetarische Slager. Is fractievoorzitter van de Partij voor de Dieren in de Eerste Kamer. Specialiseerde zich in ‘ gekantelde communicatie’ , low en no-budget marketing campagnes. Won dit jaar met De Vegetarische Slager de Marketing Scale-up Award bij de Dutch Marketing Awards.

    Mede-oprichter en marketing director van De Vegetarische Slager

WordPress Themes
X
X
X