Het rendement van geluk: de masterclass over een gelukkige organisatie

maart, 2021

10mrt09:3017:00Masterclass: Een Gelukkige Organisatie - Het Rendement van GelukBetere marketing door een gelukkige organisatie: het rendement van gelukSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 550 (excl. btw) Normaal tarief € 750 (excl. btw) Inclusief lunch

Tijd

(Woensdag) 09:30 - 17:00

Locatie

NBC congrescentrum

Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein

Investering

NIMA Member € 550 (excl. btw)
Normaal tarief € 750 (excl. btw)

Inclusief lunch

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Geluk is niet alleen een gevoel, maar ook een rationele afweging. Steeds meer mensen en organisaties zien dat geluk, het welbevinden en de kwaliteit van leven, waardevolle en relevante dimensies zijn voor (organisatie)beleid. Maar hoe krijg je een gelukkige organisatie? Wat is daar het rendement van? En de belangrijke vragen: Wat is de relatie tussen marketing en geluk? En welke rol kun je als markteer hierin hebben?

De essentie van marketing gaat onder meer over het inspelen op of nog beter het vervullen van de behoeften van (potentiële) klanten. Een van de belangrijkste en hoogste behoefte van mensen is om geluk te ervaren, om gelukkig te zijn. Geluk kan in die zin op verschillende manieren opgevat worden: van plezier en genot tot een hoger niveau van levensvoldoening en een hoger niveau van welbevinden. Als geluk een wezenlijke behoefte van mensen is en marketing is het vakgebied van het creëren van proposities om op behoeften van mensen in te spelen, welke rol heeft marketing hierin dan te vervullen?

Bedrijfseconomie gaat al lang niet meer alleen over de zogeheten ‘harde thema’s’. Economisch succes hangt samen met veel meer dan dat. Een gelukkige organisatie met gelukkige medewerkers presteert beter, duurzamer en geeft alle betrokkenen energie. Werkgevers willen dat medewerkers ambassadeurs zijn. Tegelijkertijd is de vraag hoe je kunt verwachten van externe klanten dat zij van het merk of de organisatie houden, dat zij fan en ambassadeur zijn, als de medewerkers, dat niet doen? En als dat zo is, dan is het belangrijk te weten hoe het gesteld is met het werk geluk en aanverwante concepten zoals de passie, bevlogenheid en toewijding van medewerkers. Binnen beginnen om buiten te winnen!

Tot slot leggen we de link met marketing via het inmiddels bekende begrip / concept purpose. Welke rol speelt purpose (of de why en de missie) hierbij, wat is de relatie met geluk? Conclusie zal zijn dat er veel overeenkomsten zijn, dat ze veel met elkaar te maken hebben, maar dat het niet gelijke concepten en geen synoniemen van elkaar zijn. Purpose is geen voorwaarde voor geluk, maar het kan zeker helpen.

Samengevat komen de onderstaande onderwerpen aan de orde:
• Geluk gaat over plezier en genot, maar ook over dieper liggende behoeftebevrediging en heeft dus alles met marketing te maken.
• Werkgeluk is geen hype maar een voorwaarde.
• Wat is de relatie tussen purpose, marketing en geluk?
• Groei gaat over meer dan cijfers en ‘harde thema’s’.
• Wat is het verschil tussen behoeften en verlangens (nature en nurture)?
• Het vervullen van behoeften vanuit het marketing- en geluksperspectief.

een masterclass die inspireert en je aan het denken zet op meerdere niveaus. Voor iedereen die wil leren over het vergroten van zijn eigen geluk en dat in zijn of haar organisatie.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Guy van Liemt RM

    Guy van Liemt RM

    Directeur EHERO & ESAA, eigenaar Van Liemt Marketing

    Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en specialist in marketing, branding en marketingcommunicatie. Na internationale stages bij Unilever en Shell heeft Guy in verschillende brand managementfuncties bij Procter & Gamble gewerkt om daarna de stap naar het ondernemerschap te zetten. Als onderdeel hiervan is Guy ook 6 jaar als partner en directeur aan bureauzijde werkzaam geweest. Thans werkt Guy voor een deel als docent-trainer, adviseur en spreker, en voor een deel als executive director bij EHERO (Erasmus Happiness Economics Research Organization), het kennis- en onderzoekscentrum van de Erasmus Universiteit over geluk in een economische context. Guy is als voorzitter van de Internal Branding Company of the Year lid van de NIMA-hoofdjury bij de Dutch Marketing Awards. Daarnaast maakt hij deel uit van het RM College. Samen met Gert Koot schreef hij Marketingcommunicatie in 14 stappen dat eind 2018 werd uitgeroepen tot Marketing Studieboek van het jaar. Guy spreekt frequent over marketing, branding, marketingcommunicatie, zingeving en geluk.

    Directeur EHERO & ESAA, eigenaar Van Liemt Marketing

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X