november, 2018

28nov09:0017:30NIEUW! Masterclass: Het Retailmarketingplan in de praktijkIn 7 stappen naar een marketingplan!Schrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 495,– (excl. BTW) Normaal tarief € 695,– (excl. BTW) Dit is inclusief lunch en aangeklede netwerkborrel.

Tijd

(Woensdag) 09:00 - 17:30

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

NIMA Member € 495,– (excl. BTW)
Normaal tarief € 695,– (excl. BTW)

Dit is inclusief lunch en aangeklede netwerkborrel.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Retailmarketeers werken in een dynamische en hyperconcurrentiële omgeving waarbinnen constant strategische en operationele keuzes gemaakt worden. Daarnaast verschilt retail marketingplanning grondig van die uit andere sectoren. Zo focust retailmarketing op kortlopende en snel op elkaar volgende campagnes, heeft ze een ontzettende omnichannel benadering, verenigt ze fysiek en online winkelen én telt ze meer product/markt strategieën dan welke sector dan ook. Dat zet druk op het marketingteam en vereist – meer dan ooit – een planmatige aanpak. De kwaliteit van het strategisch marketingplan en de operationele marketingplanning heeft een ontzettende invloed op de marketingresultaten, bewijst marketingstrateeg Peter Desmyttere in deze masterclass. In één dag en in 7 stappen schetst hij de bouwstenen van een modern retail marketingplan en verrijkt de cursus met tal van praktijkvoorbeelden.

 

Programma

Deel 1: Het strategisch marketingplan

  • Aanbodstrategie: assortiment, merkenbeleid en prijszetting
  • Marktstrategie: doelgroepen, klantenbehoeften en marktonderzoek
  • Meerwaarde: SWOT & USP, positionering en waarden/visie/missie
  • Organisatie: verkoopkanalen, marketingteam en marketingpartners
  • Communicatie: communicatiemix, customer journey & budgettering

Deel 2: Het operationeel marketingplan

  • Planning: omnichannel, modules & tools
  • Resultaten: KPI’s, ROI en rapportering

Wat leer je in deze masterclass?

  • welke componenten thuishoren in een strategisch retail marketingplan
  • hoe je als marketeer kunt bijdragen aan businessmodel innovatie
  • welke componenten thuishoren in een operationeel retail marketingplan
  • hoe je binnen het retail marketingteam over de zogenaamde ‘marketing silo’s’ heen kunt plannen (omnichannel marketing planning)
  • technieken om het marketingplan dynamisch te maken (dagelijkse tool)
  • hoe je het marketingplan inzet als tool voor evaluatie, analyse en rapportering

Voor wie is deze masterclass bedoelt?

Deze masterclass is voor retailmarketeers (zowel uitvoerend als management) die niet langer ad hoc en re-actief willen werken en die geloven dat een planmatige marketingaanpak zowel hun zelforganisatie als de teamorganisatie verbetert. Na deze masterclass hebben ze een helikopterzicht op moderne marketingplanning en kunnen ze concreet aan de slag binnen hun organisatie dankzij de marketingplan templates van de docent.

In de masterclass is een handig werkboek inbegrepen, die als handleiding voor de masterclass wordt gebruikt.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Peter Desmyttere

    Peter Desmyttere

    Founder & Inspirator - Husky Marketingplanner

    Experienced Marketing Consultant with a demonstrated history of working in the marketing and advertising industry. Skilled in Marketing Management, Marketing Planning, Entrepreneurship, Public Speaking, and Marketing.

    Founder & Inspirator - Husky Marketingplanner

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X