NIMA x Energize - Masterclass Marketing in het post-corona tijdperk

juli, 2020

07jul14:0016:30NIEUW! Masterclass: Marketing in het post-corona tijdperk (online)Leer in 3 middagen hoe je jouw merk sterker uit de crisis laat komenSchrijf je snel in! Investering: Nu online en dus € 50,- voordeliger! NIMA Member € 500,– (excl. btw) Normaal tarief € 700,– (excl. btw)  

Tijd

(Dinsdag) 14:00 - 16:30

Locatie

Zoom Video Communications

Investering

Nu online en dus € 50,- voordeliger!

NIMA Member € 500,– (excl. btw)
Normaal tarief € 700,– (excl. btw)

 

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

De corona-uitbraak zet bedrijven onder druk, maar levert tegelijkertijd nieuwe kansen en mogelijkheden. Als het coronavirus iets duidelijk heeft gemaakt, is het wel dat ingrijpende veranderingen vragen om direct aanpassingsvermogen.

Slimme merken bereiden zich voor op ‘het nieuwe normaal’ en de transitiefase na de uitbraak. Maar hoe doe je dat? Hoe breng je de impact goed in kaart en hoe kies je de belangrijkste prioriteiten? Met welke strategische aanpassingen zorg je ervoor dat je de impact van de coronacrisis op je bedrijf of merk minimaliseert? Welke maatregelen kun je nemen om voor een best mogelijk herstel te zorgen?

Programma en data

Deze masterclass bestaat uit 3 sessies van 2,5 uur, die worden gehouden via het platform Zoom van 14.00 tot 16.30 uur.
Dag 1: dinsdag 7 juli
Dag 2: dinsdag 14 juli
Dag 3: dinsdag 21 juli

Tijdens de masterclass leren de deelnemers meer over de gevolgen van de coronacrisis op bedrijfsvoering en hoe je hier als merk op in kunt spelen. Naast theoretische kennis en inspiratie, leren de deelnemers ook een strategisch plan vorm te geven met behulp van praktische tools.

Het programma is als volgt opgebouwd:

  1. Context: We geven achtergrondinformatie en inspiratie bij de impact van de corona-uitbraak op bedrijven en hun marketingactiviteiten. Wat is nu belangrijk? Welke best practices zien we?
  2. Inspiratie van buiten: China loopt ongeveer twee maanden voor op Nederland en het herstel krijgt daar langzaamaan al vorm. Het is interessant om te horen hoe een post-corona wereld eruitziet voor merken en welke copingstrategieën Chinese bedrijven hebben ontwikkeld. Tijdens een live-feed met China presenteert Rogier Bikker, CEO van het in Shanghai gevestigde bureau Tomorrow, best practices van Chinese merken.
  3. Inventariseren: We introduceren het Covid Strategy Canvas, waarbij we beginnen met de eerste twee stappen: het beoordelen van de urgentie van de uitdagingen die zich voordoen en het stellen van een diagnose op kritieke bedrijfsonderdelen.
  4. Formuleren: We behandelen de rest van het Covid Strategy Canvas: het bedenken van verschillende scenario’s, het analyseren van de markt en het vaststellen van een strategie.
  5. Implementeren: Hoe ga je in je organisatie om met verandertrajecten? Hoe zorg je voor draagvlak voor strategische marketingaanpassingen?

Wat levert deze masterclass je op?

In deze masterclass bieden we inspiratie en praktische handvatten voor het ontwikkelen van een copingstrategie om de negatieve impact te minimaliseren en een gunstig herstel te bevorderen.

Je ontdekt hoe je meer grip krijgt op jouw situatie en welke bijdrage je kan leveren om ervoor te zorgen dat je organisatie de crisis overleeft. Je gaat beter voorbereid aan de slag met het uitstippelen van de toekomst. Hiermee zorg je er uiteindelijk voor dat het bedrijf er sterker uitkomt.

Voor wie is deze masterclass bedoeld?

De masterclass is ontwikkeld voor marketing- & communicatieprofessionals die verantwoordelijk zijn voor, of een bijdrage kunnen leveren aan, strategische besluitvorming omtrent marketingactiviteiten.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Els Dijkstra

    Els Dijkstra

    Strateeg - Energize

    Els Dijkstra werkt als strateeg bij Energize, een creatief bureau dat merken helpt met het genereren van verdiende aandacht. Els heeft vanuit haar rol als strateeg een grote diversiteit aan organisaties geholpen met de ontwikkeling en de executie van hun contentstrategie.

    Strateeg - Energize

  • Kasimir Vermeulen

    Kasimir Vermeulen

    Strategy Director - Energize

    Kasimir Vermeulen is Strategy Director bij Energize. Hij heeft brede kennis en ervaring op het gebied van merkpositionering en -ontwikkeling als marktonderzoeker, communicatiemedewerker, business creatief en strateeg.

    Strategy Director - Energize

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X