maart, 2020

06mrt09:3017:30Masterclass: PricingPrijsbeleid; de hoe en wat om strategisch de juiste keuzes te makenSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 550 (excl. BTW) Normaal tarief € 750 (excl. BTW) Inclusief lunch, een netwerkborrel in de NIMA-kroeg en het boek 'The Strategy & Tactics of Pricing' van Nagle & Muller

Tijd

(Vrijdag) 09:30 - 17:30

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16, Amsterdam

Investering

NIMA Member € 550 (excl. BTW)
Normaal tarief € 750 (excl. BTW)

Inclusief lunch, een netwerkborrel in de NIMA-kroeg en het boek ‘The Strategy & Tactics of Pricing’ van Nagle & Muller

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de Fair Access Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Wegens succes herhalen we ook in 2020 de masterclass Pricing!

Spreker beoordeeld gemiddeld met een 9! 

Hij maakt pricing ‘sexy’. Iedereen zou een masterclass van hem moeten bijwonen om echt bewust te worden van het belang van strategische pricing. Pricing is niet saai, dat wordt meteen duidelijk. Tijs maakt in hele begrijpelijke termen en met tot de verbeelding sprekende voorbeelden duidelijk dat pricing juist leuk is.” Charlotte Gelder – Van Doorne Advocaten; deelnemer Masterclass Pricing september 2016.

Veel managers en marketeers worstelen met het prijsbeleid voor hun product of dienst: ‘Heb ik de juiste prijs gesteld in verhouding tot de concurrentie? Past de prijs bij ons imago? Wat betekent een prijswijziging? En wat is de waarde voor de klant?’ Veel vragen en een ogenschijnlijk eenvoudig antwoord: ‘Versterk je merkwaarden en je winst door het juiste prijsbeleid’.

Wat levert deze NIMA Masterclass op?

Maar hoe pak je dat aan? Hoe bepaal je de waarde voor de klant? Welke pricingconcepten en strategieën zijn er? Welke tactics kun je inzetten en met welke psychologische aspecten krijg je te maken? Tijdens deze NIMA Masterclass neemt Tijs Rotmans je, onder meer aan de hand van literatuur, mee in de wondere wereld van Pricing!

Tijdens NIMA The Best of gaf Tijs een voorproefje op deze masterclass. In onderstaande video legt hij uit wat je kunt verwachten:

Programma

09.30 – 09.45 Welkom
• Doelstelling, literatuur, stellingen en pricing quotes

09.45 – 10.30 Introductie tot Pricing Management
• Price Management Suite | Scope vakgebied
• Pricing in de marketingmix
• Hefboom van prijs op winstgevendheid
• Verschillen voor pricing in B2C en B2B

10.30 – 11.00 Value Based Pricing / Cost+ Pricing / Competitive Pricing / Market based Pricing
• Value based segmentatie vs Needs based segmentatie
• De vraagcurve en het begrip ‘Money left on the table’
• Psychologische pricingsegmentatie
• Veel gehanteerde prijsstrategieën
• Price metrics en price fences

11.00 – 11.15 Break

11.15 – 12.30 Vervolg Value Based Pricing / Cost+ Pricing / Competitive Pricing / Market based Pricing
• De waarde van een prijsstructuur voor de positionering
• Productline Pricing / versioning / prijsbundeling
• Price Partioning
• Prijs- en waardecommunicatie
• Bepalen van Customer Value

12.30 – 13.30 LUNCH

13.30 – 14.15 Price setting
• Het 3C-model – invloed van Customer, Costs en Competition
• Break-evenanalyse – de rol van marginale kosten en prijselasticiteit bij prijsveranderingen
• Kortingen in B2C en het begrip price waterfall voor B2B2C

14.15 – 15.00 Behavioral of psychologische Pricing
• Framing
• Prospect theorie
• Odd en Even pricing
• Prijsperceptiemanagement

15.15 – 15.30 Break

15.30 – 17.00 Specials
• Ontwikkelingen in online pricing
• Pricing in de organisatie
• Pricing en het wettelijke kader

17.00 – 17.30 Wrap up / vragen
17.30 Netwerkborrel

In samenwerking met:

pricing logo

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Tijs Rotmans

    Tijs Rotmans

    Managing Partner bij The Pricing Company

    Tijs heeft een Master opleiding Natuurkunde afgerond aan de Universiteit van Leiden. Voordat Tijs in 2008 toetrad tot The Pricing Company was hij werkzaam bij KPN. Hij vervulde daar rollen in de werkvelden operations, (strategische) marketing, business intelligence en pricing. In zijn laatste rol was hij verantwoordelijk voor de pricing in de consumenten markt (vaste en mobiele diensten, vier miljard euro omzet). Naast zijn advieswerk is hij adjunct professor aan de Tias School for Business and Society. In 2014 en 2019 heeft hij daarvoor de Best Teacher Award ontvangen. Verder inspireert hij marketeers via deze Masterclasses Pricing voor het NIMA. In 2015, 2016, 2017 en 2018 behoorde hij tot de The best of NIMA met deze Masterclasses. Uiteraard is Tijs lid van de Professional Pricing Society in Amerika waar hij zijn peers ontmoet. Als pricing expert leidt hij regelmatig ronde tafels en treedt hij op als gastspreker. Zijn MBTI-profiel is INTJ en de volgende kenmerken passen dan ook goed bij de rollen die hij vervult: strategisch, conceptueel, innovatief en onafhankelijk. Zijn drie dochters hebben regelmatig profijt van zijn passie voor het vak. Zo hebben ze na de vrijmarkt op Koningsdag steevast de hoogste opbrengst.

    Managing Partner bij The Pricing Company

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X