november, 2017

23nov09:0017:30Masterclass: Pricing - 1 dag in RotterdamPrijsbeleid; de hoe en wat om strategisch de juiste keuzes te maken Investering: NIMA Member € 495,– Normaal tarief € 495,– (speciale aanbieding!) inclusief lunch, aangeklede netwerkborrel en boek

Tijd

(Donderdag) 09:00 - 17:30

Locatie

Rotterdam

Investering

NIMA Member € 495,–
Normaal tarief € 495,– (speciale aanbieding!)

inclusief lunch, aangeklede netwerkborrel en boek

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

Event beschrijving

Spreker beoordeeld met een 9! ( ‘The best of NIMA 2015’)

Hij maakt pricing ‘sexy’. Iedereen zou een masterclass van hem moeten bijwonen om echt bewust te worden van het belang van strategische pricing. Pricing is niet saai, dat wordt meteen duidelijk. Tijs maakt in hele begrijpelijke termen en met tot de verbeelding sprekende voorbeelden duidelijk dat pricing juist leuk is.” Charlotte Gelder – Van Doorne Advocaten; deelnemer Masterclass Pricing september 2016.

Veel managers en marketeers worstelen met het prijsbeleid voor hun product of dienst: ‘Heb ik de juiste prijs gesteld in verhouding tot de concurrentie? Past de prijs bij ons imago? Wat betekent een prijswijziging? En wat is de waarde voor de klant?’ Veel vragen en een ogenschijnlijk eenvoudig antwoord: ‘Versterk je merkwaarden en je winst door het juiste prijsbeleid’.

Wat levert deze NIMA Master Class op?

Maar hoe pak je dat aan? Hoe bepaal je de waarde voor de klant? Welke pricingconcepten en strategieën zijn er? Welke tactics kun je inzetten en met welke psychologische aspecten krijg je te maken? Tijdens deze NIMA Masterclass neemt Tijs Rotmans je, onder meer aan de hand van literatuur, mee in de wondere wereld van Pricing!

Tijdens ‘NIMA The Best of’ gaf Tijs een voorproefje op deze masterclass. In onderstaande video legt hij uit wat je kunt verwachten:

Programma

09.30 – 09.45 Welkom
• Doelstelling, literatuur, stellingen en pricing quotes

09.45 – 10.30 Introductie tot Pricing Management
• Price Management Suite | Scope vakgebied
• Pricing in de marketingmix
• Hefboom van prijs op winstgevendheid
• Verschillen voor pricing in B2C en B2B

10.30 – 11.00 Value Based Pricing / Cost+ Pricing / Competitive Pricing / Market based Pricing
• Value based segmentatie vs Needs based segmentatie
• De vraagcurve en het begrip ‘Money left on the table’
• Psychologische pricingsegmentatie
• Veel gehanteerde prijsstrategieën
• Price metrics en price fences

11.00 – 11.15 Break

11.15 – 12.30 Vervolg Value Based Pricing / Cost+ Pricing / Competitive Pricing / Market based Pricing
• De waarde van een prijsstructuur voor de positionering
• Productline Pricing / versioning / prijsbundeling
• Price Partioning
• Prijs- en waardecommunicatie
• Bepalen van Customer Value

12.30 – 13.30 LUNCH

13.30 – 14.15 Price setting
• Het 3C-model – invloed van Customer, Costs en Competition
• Break-evenanalyse – de rol van marginale kosten en prijselasticiteit bij prijsveranderingen
• Kortingen in B2C en het begrip price waterfall voor B2B2C

14.15 – 15.00 Behavioral of psychologische Pricing
• Framing
• Prospect theorie
• Odd en Even pricing
• Prijsperceptiemanagement

15.15 – 15.30 Break

15.30 – 17.00 Specials
• Ontwikkelingen in online pricing
• Pricing in de organisatie
• Pricing en het wettelijke kader

17.00 – 17.30 Wrap up / vragen
17.30 Netwerkborrel

In samenwerking met:

pricing logo

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Tijs Rotmans

    Tijs Rotmans

    Managing Partner bij The Pricing Company

    Tijs Rotmans, Managing Partner bij The Pricing Company. De doelstelling van The Pricing Company is om bedrijven te helpen bij het verbeteren van hun resultaten door beter Pricing Management. Voor zijn huidige positie was Tijs als Manager Strategic Pricing verantwoordelijk voor onder meer het prijsbeleid van vaste en mobiele diensten binnen de consumentenmarkt van KPN. Tijs is docent bij TiasNimbas Business School. Tijs is tijdens ‘The best of NIMA 2015’ beoordeeld met een 9! “Zeer deskundige en duidelijke spreker, zeer scherp.” Bas Schipper – deelnemer tijdens ‘The best of NIMA 2015;

    Managing Partner bij The Pricing Company

Geef een reactie

WordPress Themes
X
X
X