oktober, 2019

02okt09:3017:30NIEUW! Masterclass: Propositie-engineeringHet bouwen van een marketingpropositieSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 550 (excl. btw) Normaal tarief € 750 (excl. btw) Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg

Tijd

(Woensdag) 09:30 - 17:30

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16, Amsterdam

Investering

NIMA Member € 550 (excl. btw)

Normaal tarief € 750 (excl. btw)

Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Het bouwen van een marketingpropositie is topsport.
Het vraagt om het herkennen en begrijpen van de juiste doelgroep (segmenteren) en vervolgens het finetunen van het product of de dienst zodat deze perfect aansluit op de behoeften van je klanten. En dat is er nog de vraag: moet je je product aanpassen, of is het slimmer je assortiment anders in te richten?

Propositie engineering is het onderwerp van deze masterclass. We kijken naar proposities als een bundle of benefits: uit welke onderdelen bestaat je aanbod, en waarmee lever je welke waarde voor wie? De aanpak is toepasbaar voor zowel B2C als B2B.

Een nieuwe masterclass over vragen als:

  • Hoe kun je marktsegmenten herkennen? Aan welke voorwaarden moet een segment voldoen?
  • Hoe weet je of het de moeite waard is om je product te differentiëren naar doelgroepen?
  • Hoe belangrijk is het bouwen van een sterk merk voor jouw merk?
  • Hoe weet je welke waarde de verschillende onderdelen van je propositie waarde voor de klant vertegenwoordigen?
  • Wat zijn klanten bereid te betalen voor producteigenschappen?
  • Hoe ver kun je gaan met het uitkleden van je propositie à la Ryanair (‘taking value out’)?
  • Hoe ver kun je gaan in het variëren van je prijs? En hoe slim is dat?
  • Welk type kortingsactie is het meest effectief voor jouw product of dienst?
  • Hoe kun je psychologische mechanismes voor je laten werken om de keuze van de klant te beïnvloeden?

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Marc Westeneng

    Marc Westeneng

    Specialist op het gebied van strategie, loyaliteit, NPS, Customer journey, customer experience en Internal branding

    Marc Westeneng is specialist op het gebied van strategie, loyaliteit, NPS, Customer journey, customer experience en Internal branding. Hij adviseert al meer dan 20 jaar dienstverleners, zoals Rabobank, Pon, Schiphol en Carglass. De ‘why’ die hem drijft: dienstverlening die het leven mooier maakt, mooier voor klanten en mooier voor medewerkers. In zijn overtuiging is daarvoor nodig dat marketing geen communicatie-ding is, maar een mentaliteit die de hele organisatie doortrekt. “Marc heeft kennis van zaken en weet dit goed over te brengen met concrete, actuele en leuke cases.” Emy Leemans – Rabobank Nederland

    Specialist op het gebied van strategie, loyaliteit, NPS, Customer journey, customer experience en Internal branding

  • Sebastian Glosemeyer

    Sebastian Glosemeyer

    Consultant flowresulting

    Ambitious young professional with background in consulting. Expertise in growth strategy, valueproposition development and pricing. Supportive team player, who works goal-oriented to makeorganizations more successful.

    Consultant flowresulting

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X