september, 2017

22sep09:0017:30Masterclass: Purpose Driven MarketingHoe kan purpose driven marketing ingezet worden om klantwaarde, innovatie en motivatie voor medewerkers te verbeterenSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 495,– Normaal tarief € 695,– inclusief heerlijke lunch en het succesvolle boek: Screw Business as Usual van Richard Branson!

Tijd

(Vrijdag) 09:00 - 17:30

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

NIMA Member € 495,–
Normaal tarief € 695,–

inclusief heerlijke lunch en het succesvolle boek: Screw Business as Usual van Richard Branson!

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Purpose als marketing-instrument, als ‘driving force’ achter de business of als aanjager van het merk? Implicaties en praktische invullingen lopen nogal uiteen, maar de strekking is helder: bedrijven met een purpose presteren (veel) beter. Qua groei, rendement en innovatievermogen. Ook als magneet in het aantrekken van de juiste nieuwe en gemotiveerde medewerkers. Maar welke rol pak jij hier in als marketeer? Is er in jouw organisatie al ‘een purpose’ en wil je daarmee ‘aan de slag’? Ontbreekt nog aan een heldere purpose definitie en wil je extra scherpte initiëren vanuit marketing. Kom dan naar deze masterclass!

Inhoud Masterclass

WHY purpose?
Alleerst scheppen we duidelijkheid rond ‘purpose’. Een duidelijke definitie en scoping vormen de aftrap van de Masterclass. Dit doen we aan de hand van korte presentaties en discussie rond stellingen.

Purpose in Praktijk: Airmiles Directeur Jacques Hoendervangers
Recent nam Jacques Hoendervangers het roer over bij Loyalty Management NL, de organisatie achter Airmiles. Direct daarop bezweek V&D een van de prominente aandeelhouders. Werk aan de winkel dus. Jacques vertelt hoe Airmiles er in is geslaagd als prominent Loyalty Management systeem nieuwe wegen te bewandelen en hoe daarin een nieuw ontwikkelde purpose een kernrol speelt.

Purpose voor jouw organisatie
Tijdens het tweede deel van het programma ga je in praktijk zelf aan de slag met de (evt. Nieuw te ontwikkelen) Purpose van je organisatie. Antwoord op de volgende vragen: Welk stappen zet je om tot een juiste Purpose te komen? Hoe pak je dit aan? Eenmaal in beeld, hoe laat je de Purpose doorstromen in merk en externe communicatie? Hoe breng je purpose tot leven en tot een sturend mechanisme voor klantwaarde innovatie, motivatie voor medewerkers? Wat is de concrete samenhang met visie, missie, strategie?

Voor wie?

Marketeers met aspiraties op C-level en de intentie om de leiding nemen in het proces om van uit de purpose van de organisatie nieuwe inhoud te geven aan de strategie, van identiteit tot verdienmodel. Juist marketeers zijn hierbij relevant voor hun bedrijf en de stakeholders binnen en buiten. Dit kan vanuit een leidende marketing rol, als strategie verantwoordelijke of als sturende kracht rond merk en marketing communicatie. Zowel relevant voor adviseurs/ consultants als mensen werkzaam in een stevige marketing job.

NU met gratis boek: Screw Business as Usual van Richard Branson.

Pieter Jan Doets RM is erg lovend over het boek:

“Nu zo’n 7 jaar geleden wees een klant mij op een nieuw boek door Richard Branson. Ok, ongetwijfeld inspirerend dacht ik toen, maar gaat dit (voor mij 3e) Branson hero verhaal mij nog nieuwe inzichten bieden? Bij toeval zag ik het boek liggen tijdens inchecken op Schiphol en in een impuls kocht ik ‘Screw Business as Usual”. Voor mij een life-changing werk. De samenhang tussen do good en do well werd mij zonneklaar en is sindsdien een krachtige motivator om mij in te zetten bedrijven te helpen op dit kruispunt van do good en do well. Ik kijk er naar uit om met jullie aan de slag te gaan tijdens de Purpose driven marketing Masterclass.”

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Coen Bijlsma

    Coen Bijlsma

    Consultant strategie Bijlsma

    Coen Bijlsma helpt organisaties bij de ontwikkeling van hun visie en identiteit. En de doorvertaling naar marktstrategie, allianties en innovatie. Hij is RM’er sinds 1995 en o.a. lid geweest van de RM taskforces groene marketing en purpose.

    Consultant strategie Bijlsma

  • Jacques Hoendervangers

    Jacques Hoendervangers

    Algemeen Directeur at Air Miles- Loyalty Management Netherlands B.V

    Recent nam Jacques Hoendervangers het roer over bij Loyalty Management NL, de organisatie achter Airmiles. Direct daarop bezweek V&D een van de prominente aandeelhouders. Werk aan de winkel dus. Jacques vertelt hoe Airmiles er in is geslaagd als prominent Loyalty Management systeem nieuwe wegen te bewandelen en hoe daarin een nieuw ontwikkelde purpose een kernrol speelt.

    Algemeen Directeur at Air Miles- Loyalty Management Netherlands B.V

  • Pieter Jan Doets RM

    Pieter Jan Doets RM

    Strategy architect & Creative Facilitator

    Pieter Jan is een resultaat gedreven marketeer met zo’n 20 jaar ervaring in de High Tech industry. Tijdens de afgelopen twee decennia vervulde hij diverse strategie- en management functies bij softwareleveranciers waaronder Oracle (ruim negen jaar) en Microsoft (zes jaar). Pieter Jan combineert zijn adviespraktijk Tara’s Flow voor Ontwerp van Bedrijfsgroei voor ICT Bedrijven met het koetsiersbedrijf (brainstorming & teambuilding per koets). Daarnaast is hij mede-oprichter van Stichting Markaiding, waarin (gratis) strategie advies wordt verstrekt aan charitatieve instellingen. Zijn successen zijn vooral gebaseerd op een zeer hoge mate van ‘marktemphatie’, toepassing van de modernste strategiemethodes en (losmaken van) creativiteit.

    Strategy architect & Creative Facilitator

Geef een reactie

WordPress Themes
X
X
X