november, 2017

01nov09:0017:30Masterclass: Redactiedenken voor communicatieprofessionalsVan traditionele communicatieafdeling naar een social minded redactieformule.Schrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 495,– Normaal tarief € 695,– Inclusief lunch, aangeklede netwerkborrel en relevant boek

Tijd

(Woensdag) 09:00 - 17:30

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

NIMA Member € 495,–
Normaal tarief € 695,–

Inclusief lunch, aangeklede netwerkborrel en relevant boek

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Hoe zorg je voor blijvende online beweging? Van traditionele communicatieafdeling naar een social minded redactieformule.

Veel websites missen blijvende zeggingskracht. Spijtig, want vaak begon het zo opgewekt. Na de lancering moest er zelfs extra gestofzuigd worden. Overal confetti. Maar na overdracht, als organisaties zélf aan de slag gaan, blijkt het toch moeilijker vol te houden dan gedacht. Het ontbreekt aan redactionele afspraken, bewezen formats en een lange adem. De vraag is dan: hoe behoed je online communicatie voor inzakken?

Wat levert deze NIMA Masterclass je op?

Deze NIMA Masterclass geeft je inzicht hoe ‘redactiedenken’ jouw organisatie helpt om de online ambities blijvend waar te maken. Volgens de formule: denken + doen + volhouden.

Om te ontsnappen aan losse flodders heb je structuur nodig. Zowel op inhoud als proces. Allereerst krijg je daarom handvatten voor het opzetten van een online redactie, het werken met een centrale contentplanning en het bewaken van budget en kwaliteit. Daarnaast krijg je praktische tips over het bedenken, (zelf) maken en verspreiden van ‘deelwaardige’ content.

Tijdens de Masterclass krijg je antwoord op vragen zoals:

  • Hoe krijg je een (sceptische) organisatie en achterban enthousiast?
  • Hoe organiseer je een effectieve online redactie?
  • Wat zijn de voordelen van werken met verhalen formats?
  • Hoe creëer je inhoudelijke én opvallende content?
  • Hoe bewaak je budget en algehele kwaliteit?
  • Hoe borg je de nieuwe werkwijze binnen de organisatie?

Voor wie?

Wil jij als communicatieprofessional je online ambities blijvend waarmaken? Sta je aan het begin van een nieuwe website? Of ga je aan de slag met storytelling of contentmarketing? Dan eerst een online redactie!

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Gijs van den Broek

    Gijs van den Broek

    Eigenaar Redactiegasten

    Actief op het snijvlak van communicatie en creatie. Ziet overal verhalen en kansen. Soms in de gekste hoeken maar altijd inhoudelijk en relevant. Geen pur maar inhoud. Alleen ‘leuk’ is niet goed genoeg. Vraagt consequent door en zorgt zo voor richting en samenhang. Gijs zoekt en vertelt jouw verhaal.

    Eigenaar Redactiegasten

  • Sander Willems

    Sander Willems

    Eigenaar/Redactiegast bij Redactiegasten

    Online redacteur met energie en enthousiasme. Werkt aan verhalen die de moeite waard zijn om door te vertellen. Weet als geen ander hoe je via social media impact kunt creëren. Sander zorgt binnen een online redactie voor structuur en bewaakt het kwaliteitsniveau.

    Eigenaar/Redactiegast bij Redactiegasten

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X