oktober, 2018

03okt09:0017:30Masterclass: Succesvol MerkpositionerenScherpe keuzes; van strategie tot executieSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 495,– Normaal tarief € 695,– Inclusief lunch en het boek: Powerbrands

Tijd

(Woensdag) 09:00 - 17:30

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

NIMA Member € 495,–
Normaal tarief € 695,–

Inclusief lunch en het boek: Powerbrands

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

(Wegens succes van de vorige edities wordt de Masterclass Merkpositioneren herhaald!)

In de meeste branches, of het nu retail of zakelijke dienstverlening is, komen bedrijven in hun positionering niet verder dan een weinig inspirerend en inside-out rijtje diensten en producten. Dat levert vaak een anonieme merkpositionering op die sterk functioneel van aard is en weinig effect sorteert. De kernvraag ‘welke centrale emotionele betekenis claimt het merk’ blijft meestal onbeantwoord.

Bijna wekelijks vallen er bedrijven om: retailers, dienstverleners, adviesbureaus, noem maar op. In steeds meer markten ontdekken bedrijven te laat dat een stuck in the middle-positie die zo vertrouwd en veilig leek, het einde van hun onderneming betekent. Scherp kiezen was blijkbaar niet hun ding… Om te ontsnappen aan die neerwaartse spiraal concurreren merken veelal nog meer op prijs, maar dat is een doodlopende weg en geen duurzame oplossing. Er kan er immers maar één de goedkoopste zijn.

Daar waar producten en prijzen steeds meer op elkaar lijken en de aloude ‘P’ van Plaats in veel sectoren is overgenomen door online, resteren er nog drie knoppen waaraan bedrijven kunnen draaien: merkbeleving, productinnovatie en excellente dienstverlening.

Mooie woorden, maar hoe breng je dat in praktijk?

WAT LEVERT DE MASTERCLASS MIJ OP?

De masterclass heeft een maximaal aantal deelnemersplaatsen (10-12), omdat we vooral met elkaar in discussie en zelf aan de slag gaan. Interactie gegarandeerd.

Het laat je anders kijken naar je eigen merk, geeft je handvatten hoe je een merkstrategie in praktijk brengt en kent vier programma-onderdelen:

  • de basics van positioneren: de theorie helder uitgelegd
  • praktische positioneringsmodellen en de merkpiramide
  • inspirerende voorbeeldcases van succesvolle merken
  • zelf aan de slag met eigen positioneringscases

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Marcel Aalders RM

    Marcel Aalders RM

    Zelfstandig merkpositioneringsexpert

    Marcel Aalders RM (47) is gespecialiseerd in merkpositioneringsvraagstukken en marketingstrategie. Als (interim-)marketingmanager met 25 jaar ervaring leidde hij vele herpositioneringstrajecten. Aalders werkt(e) voor o.a. Achmea, Prominent, Bavaria, Mars, Menzis, Anderzorg, Beter Horen, Monuta, VGZ, GITP en tal van dienstverleners. Hij is associate partner van klantbelevingsspecialist Altuïtion, jurylid van de MarketingAwards (scale-up), regelmatig spreker op congressen en voorzitter van MarketingMinds. Marcel is tijdens de Masterclass Succesvol merkpositioneren in oktober beoordeeld met een 8,3. Reacties van de deelnemers: goede spreker, kundig, veel kennis, ervaren man en speelde goed in op toehoorders.

    Zelfstandig merkpositioneringsexpert

WordPress Themes
X
X
X