september, 2019

26sep09:3016:30Masterclass: Succesvol Merkpositioneren (nog maar 2 plekken beschikbaar!)Scherpe keuzes; van strategie tot executieSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 550 (excl. btw) Normaal tarief € 750 (excl. btw) Inclusief lunch, netwerkborrel in de NIMA-kroeg en het boek 'How Brands Grow' van Byron Sharp

Tijd

(Donderdag) 09:30 - 16:30

Locatie

NBC congrescentrum

Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein

Investering

NIMA Member € 550 (excl. btw)

Normaal tarief € 750 (excl. btw)

Inclusief lunch, netwerkborrel in de NIMA-kroeg en het boek ‘How Brands Grow’ van Byron Sharp

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Masterclass spreker Marcel Aalders is in de vorige editie beoordeeld met een 8,5!

Je merk opnieuw uitvinden, voor het te laat is.

Bijna wekelijks vallen er bedrijven om. Het rijtje retailers, productmerken, dienstverleners en adviesbureaus dat niet meer bestaat, groeit gestaag. En het erge is: veel van deze merken missen we eigenlijk niet eens. Tegelijkertijd ontstaan nieuwe merken die snel succesvol zijn.

In steeds meer markten ontdekken bedrijven te laat dat hun stuck in the middle-positie die zo vertrouwd en veilig leek, het einde betekent. Scherp kiezen en van buiten naar binnen denken was blijkbaar niet hun ding… Om te ontsnappen aan een neerwaartse spiraal concurreren steeds meer merken vooral op prijs en promoties. Helaas is dat uiteindelijk een doodlopende weg en geen duurzame oplossing. Er kan er immers maar één de goedkoopste zijn.

Hoewel je het anno 2019 niet meer zou verwachten, komen veel bedrijven in hun positionering niet verder dan een weinig inspirerend inside-out rijtje diensten en producten. Dat levert een anonieme merkpositionering op die sterk functioneel van aard is en weinig effect sorteert. De kernvraag ‘welke centrale emotionele betekenis en category entry points claimt het merk’ blijft te vaak onbeantwoord. Want daar moet je naar op zoek. De visie van Byron Sharp (“How brands grow” en het denken vanuit jobs to be done helpt je hierbij enorm.

Daar waar producten en prijzen steeds meer op elkaar lijken en de aloude ‘P’ van plaats in veel sectoren is overgenomen door online, resteren er nog drie knoppen waaraan bedrijven kunnen draaien: merkbeleving, productinnovatie en excellente dienstverlening.

Mooie woorden, maar hoe breng je dit in de praktijk en zorg je ervoor dat jouw merk weer opnieuw relevant, onderscheidend en geloofwaardig wordt?

Wat levert deze masterclass mij op?

De masterclass heeft een maximaal aantal deelnemersplaatsen (14 personen), omdat we vooral met elkaar in discussie en zelf aan de slag gaan met onze eigen merken. Interactie gegarandeerd!

Het laat je anders kijken naar je eigen merk, geeft je handvatten hoe je een nieuwe merkstrategie in praktijk brengt en kent vijf programma-onderdelen:

  • De basics van positioneren: de theorie helder uitgelegd
  • Inzichten uit neuromarketing en Byron Sharp
  • Praktische positioneringsmodellen en de merkpiramide
  • Inspirerende voorbeeldcases van succesvolle merken
  • Zelf aan de slag met je eigen positioneringscase en die van je vakgenoten

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Marcel Aalders RM

    Marcel Aalders RM

    Zelfstandig merkpositioneringsexpert

    Marcel Aalders RM is gespecialiseerd in merkpositioneringsvraagstukken en marketingstrategie. Als (interim-)marketingmanager met 25 jaar ervaring leidde hij vele herpositioneringstrajecten. Aalders werkt(e) voor o.a. Carpetright, Binck Bank, Achmea, Prominent, Only for Men, Bavaria, Mars, Menzis, Anderzorg, Beter Horen, Monuta, VGZ, GITP en tal van dienstverleners. Hij is associate partner van klantbelevingsspecialist Altuïtion, jurylid van de Dutch Marketing Awards, frequent spreker op congressen en voorzitter van MarketingMinds. Marcel wordt voor zijn Masterclasses Succesvol Merkpositioneren gemiddeld beoordeeld met een 8,5. Reacties van de deelnemers: goede spreker, kundig, veel praktijkkennis, ervaren man en speelt goed in op vragen van toehoorders.

    Zelfstandig merkpositioneringsexpert

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X