september, 2017

29sep09:0017:30Masterclass: succesvolle merkpositioneringScherpe keuzes maken, van strategie tot executieSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 495,– Normaal tarief € 695,– Inclusief lunch en het boek: Powerbrands

Tijd

(Vrijdag) 09:00 - 17:30

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

NIMA Member € 495,–
Normaal tarief € 695,–

Inclusief lunch en het boek: Powerbrands

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

(Wegens succes van de vorige editie wordt deze Masterclass herhaald!)

Vooral in serviceretail, zakelijke en financiële dienstverlening komen bedrijven in hun positionering vaak niet verder dan een (inside-out) rijtje diensten en producten. Dat levert doorgaans een anonieme merkpositionering op die sterk functioneel van aard is. De kernvraag ‘welke centrale emotionele betekenis claimt het merk’ blijft meestal onbeantwoord.

Bijna wekelijks vallen er bedrijven om: retailers, dienstverleners, adviesbureaus, noem maar op. In steeds meer markten ontdekken bedrijven te laat dat de stuck in the middle-positie die zo vertrouwd en veilig leek, het einde van hun onderneming betekent. Scherp kiezen was blijkbaar niet hun ding… Om te ontsnappen aan die neerwaartse spiraal gaan organisaties nog meer concurreren op prijs, maar dat is een doodlopende weg en geen duurzame oplossing. Er kan er immers maar één de goedkoopste zijn.

Daar waar producten en prijzen steeds meer op elkaar lijken en de aloude ‘P’ van Plaats in veel sectoren is overgenomen door online, resteren er nog drie knoppen waaraan bedrijven kunnen draaien: merkbeleving, productinnovatie en excellente dienstverlening.

Mooie woorden, maar hoe breng je dat in praktijk?

Wat levert de masterclass mij op?

De masterclass geeft je handvatten en behandelt vier onderdelen van succesvolle en duurzame merkpositionering:

  • De basics van positioneren: de theorie, praktische modellen en de beste voorbeelden uit de praktijk;
  • Jouw rol als voortrekker: Hoe krijg je dit vraagstuk en de bijbehorende keuzes op de directie-agenda? Hoe neem je zelf op een slimme manier het voortouw?;
  • Inspirerende cases van succesvolle merken (door Gijs de Bruin, strategy director bij reclamebureau Selmore);
  • Zelf aan de slag met een (of jouw!) positioneringscase

Organisator

NIMA

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X