maart, 2020

20mrt09:3017:00NIEUW! Masterclass van Marketingstrategie naar waardevol BusinessmodelWat kan businessmodel innovatie betekenen voor je marketingstrategie?Schrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 550 (excl. BTW) Normaal tarief € 750 (excl. BTW) Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg!

Tijd

(Vrijdag) 09:30 - 17:00

Locatie

NBC congrescentrum

Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein

Investering

NIMA Member € 550 (excl. BTW)
Normaal tarief € 750 (excl. BTW)

Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg!

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Elke organisatie wil voor haar klanten waardevol zijn en blijven, terwijl veranderingen elkaar steeds sneller opvolgen. Met name technologische ontwikkelingen kunnen grote impact hebben op businessmodellen. Dit kan voor organisaties kansen, maar ook bedreigingen opleveren. Des te belangrijker is het, dat er een goede relatie is tussen strategische marketing en het businessmodel. Er moet een goede aansluiting zijn tussen enerzijds strategische marketing en anderzijds het businessmodel.

Het proces van strategische marketing en businessmodel innovatie hebben een sterke relatie. Het strategische marketingproces houdt zich bezig met het identificeren, het definiëren en het leveren van superieure klantwaarde. Wat kan businessmodel innovatie dan betekenen voor je marketingstrategie? Want ook een businessmodel heeft als doel het creëren van waarde voor klanten. Hoe helpt het de context waarin je actief bent te begrijpen, hoe blijf je nu en in toekomst waardevol en hoe vertaal je dit naar een waardevol businessmodel? Daar krijg je met deze masterclass inzicht in!

Wat houdt deze masterclass in?

Deze nieuwe masterclass geeft je meer inzichten en praktische handvatten. Stapsgewijs, volgens onderstaand model, komen we van een marketingstrategie naar een waardevol (nieuw) businessmodel.

Programma

  • Introductie in strategische marketing en businessmodel innovatie. Wat is het en wat is de relatie tussen strategische marketing en een businessmodel?
  • Hoe scan je veranderingen op macro-, meso- en microniveau? Hoe vertaal je een bestaande óf nieuwe marketingstrategie naar een (her)ontwerp van een businessmodel?
  • Het (her)ontwerp je een businessmodel, hoe gaat dat? Denk hierbij aan de invulling van de businessmodel bouwstenen en de relaties tussen de businessmodel bouwstenen.
  • Hoe test je een businessmodel en hoe implementeer je uiteindelijk een businessmodel? Hierbij raken we onderwerpen: implementatie van een businessmodel en het veranderperspectief van een organisatie.

Voor wie?

Deze masterclass is bedoeld voor Marketingmanagers, Business Development Managers, Salesmanagers, Marketing Productmanagers, (Technisch) Productmanagers of vergelijkbare functies.

 

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • ing. Patrick Kooij MBA SMP

    ing. Patrick Kooij MBA SMP

    Kooij Marketing

    Specialties: - Gastdocent Businessmodel innovatie. - Spreker/workshops Businessmodel innovatie. - Innovatiemanagement. - Businessmodel innovatie. - Productmanagement. - Marketing. - Business Development. - Opzetten en implementeren van klantloyaliteit programma's (klantmanagement). - Ontwikkelen en implementeren van nieuwe concepten (duurzaam, onderhoud, infra, etc). - Opzetten, ontwikkelen en geven van producttrainingen (kennisoverdracht en cross selling). - Projectmanagement (productmanagement, marketing en verbetertrajecten). - Opzetten strategische samenwerking (in- en extern). - Verbeteren en uniformeren van processen. - Coachen en begeleiden afstudeerders.

    Kooij Marketing

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X