NIEUW! Mastercourse: Ontwikkel je branded customer journey - NIMA

april, 2021

01apr17:3021:15NIEUW! Mastercourse: Ontwikkel je branded customer journeyWaarmaken wat je belooft, beloven wat je waar kan makenSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 1.000 ,– (excl. btw) Normaal tarief € 1.200 ,– (excl. btw)

Tijd

(Donderdag) 17:30 - 21:15

Locatie

NBC congrescentrum

Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein

Investering

NIMA Member € 1.000 ,– (excl. btw)
Normaal tarief € 1.200 ,– (excl. btw)

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Hoe kan het toch dat het denken vanuit de customer journey en het ontwikkelen van een onderscheidende merkbeleving in onze marketingpraktijk vaak nog twee gescheiden werelden zijn? En dat terwijl we allemaal weten dat het doen van een merkbelofte en het waarmaken van je merkbelofte cruciaal zijn om succesvol te zijn. Storytelling is tenslotte storydoing geworden. Merken worden immers meer en meer afgerekend op gedrag in plaats van mooie woorden. Neem jij hier als marketeer het voortouw in?

Deze mastercourse slaat een brug tussen de vakgebieden merkmanagement en customer experience management en helpt jou om in jouw organisatie de verbindende rol te pakken om een merk-waardige klantbeleving neer te zetten waar klanten positief over doorpraten.

Dit doen we in drie avonden en met opdrachten die je tussentijds thuis uitwerkt. We eindigen met een pitch.

Programma

Iedere avond starten we vanaf 17.30 uur met een dinerbuffet. Om 18.00 uur gaat de sessie van start en omstreeks 21.15 uur sluiten we de avond af.

Donderdag 1 april: Het opnieuw uitvinden van je merk (beloven wat je waar kan maken)

Hoe ontwikkel je een merkpositionering die onderscheidend werkt, relevant is voor de behoeften van je klanten en geloofwaardig is? En hoe breng je je merkstrategie echt tot leven?

Met behulp van vele goede voorbeelden van praktisch toepasbare merkmodellen kun je hier zelf mee aan de slag. Maar niet voordat we goed stilstaan bij de customer insights die de basis vormen. De keuzes die we hier maken zijn bepalend voor de merkstrategie daarna.

Donderdag 8 april: De memorabele customer experience (waarmaken wat je belooft)

In de afgelopen 10 jaar is het in ons marketingvak vooral ‘de klantreis’ die ons denken is gaan bepalen. Maar staat de klant in jouw organisatie echt centraal? Hoe kunnen we Ă©cht anticiperen op vragen en behoeften tijdens de verschillende onderdelen van de reis?

Je gaat de klantreisepisode ‘klant worden’ of ‘onboarding’ voor jouw organisatie uitwerken. Welke touchpoints raken je meest cruciale customer insights en beoogde merkbeleving? Hoe kan je hier een 9+ invulling aan geven?

Donderdag 22 april: De branded customer journey pitch

De uitwerking van de opdrachten die je na beide vorige avonden meekreeg ga je deze avond presenteren. Zes merken/groepen pitchen hun plan, waarna we hier met elkaar over discussiëren. Dat is waar het deze avond vooral om gaat, want je leert tenslotte het meest van de praktijk en ideeën van anderen. We jureren de voorstellen en roepen één winnaar uit die met een prijs naar huis gaat.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Marcel Aalders RM

    Marcel Aalders RM

    Zelfstandig merkpositioneringsexpert

    Marcel Aalders RM laat je anders kijken naar je merk. Hij is gespecialiseerd in merkpositioneringsvraagstukken en marketingstrategie. Als (interim-)marketingdirecteur met 25 jaar ervaring leidde hij vele herpositioneringstrajecten. Aalders werkt(e) voor o.a. Carpetright, Binck Bank, Achmea, Prominent, Only for Men, Bavaria, Mars, Menzis, Anderzorg, Beter Horen, Monuta, VGZ en tal van dienstverleners. Hij is frequent spreker op congressen, voorzitter van MarketingMinds, jurylid van de Dutch Marketing Awards en associate partner bij Altuïtion. Marcel wordt voor zijn NIMA Masterclasses “Succesvol merkpositioneren” gemiddeld beoordeeld met een 8,5.

    Zelfstandig merkpositioneringsexpert

  • Stephan van Slooten

    Stephan van Slooten

    Partner AltuĂŻtion

    Stephan van Slooten helpt al 11 jaar organisaties uit te groeien tot 9+ organisaties, waarbij de klant- en medewerkersbeleving altijd centraal staan. Naast zijn werkzaamheden bij AltuĂŻtion treedt Stephan met grote regelmaat op als spreker op congressen en geeft hij les aan diverse opleidingsinstituten. Stephan is eveneens co-auteur van drie customer experience management-bestsellers: 'De 9+ organisatie; van marketshare naar mindshare', 'KlantheldenÂź in de 9+ organisatie; excelleren in emotionele klantbeleving' en ‘Basisboek Customer Journey’. Hiervoor was Stephan Stephan als marketeer pur sang 14 jaar actief in de financiĂ«le dienstverlening en was hij als manager Marketing & Communicatie o.a. verantwoordelijk voor alle merk- en klantcommunicatie en het geĂŻntegreerde communicatiehuis van Centraal Beheer, inclusief de bekende ‘Even Apeldoorn bellen’-campagne.

    Partner AltuĂŻtion

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X