november, 2017

LET OP: Dit event vindt plaats op meerdere data!

22nov17:3021:00Mastercourse: Design Thinking (5 avonden)Leer hoe je vanuit deze mindset verschil kunt maken Investering: NIMA Member € 995,– Normaal tarief € 1195,– Dit is inclusief diner en een aangeklede netwerkborrel.

Tijd

(Woensdag) 17:30 - 21:00

Locatie

Qurrent

Willem Fenengastraat 17, 1096 BL

Investering

NIMA Member € 995,–
Normaal tarief € 1195,–
Dit is inclusief diner en een aangeklede netwerkborrel.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

Event beschrijving

Design Thinking maakt een snelle opmars in Nederland. Design Thinking is een mindset en methode voor het ontwikkelen en realiseren van innovatieve ideeën, veranderingen en duurzame oplossingen. Met een sterke nadruk op teamwork, co-creatie met klanten en het lef om te experimenteren en te durven falen. Het wordt veel toegepast binnen agile teams in corporate organisaties en startups.

NIMA organiseert de mastercourse ‘Design Thinking’ waarbij je in een aantal sessies (workshops en seminars) helemaal up-to-date wordt gebracht over de essentiële aspecten van dit vakgebied. Tijdens deze afwisselende mastercourse leer je Design Thinking direct toe te passen in het dagelijks werk.

Inhoud programma en sprekers

Design Thinking: the glue between all disciplines
Arne van Oosterom | DesignThinkersGroup
De focus van deze sessie ligt op de overgang van een product georiënteerde en sales driven mindset, naar een service georiënteerde en human centered attitude. Je maakt kennis met het Design Thinking gedachtegoed en technieken en hoe deze voor blijvende impact kunnen zorgen binnen je organisatie. Allemaal heel ‘hands-on’; we gaan direct aan de slag.

Design Thinking: human centered innovation
Markus Leineweber & Richard Alker | Perspective
Je klant centraal stellen en actief betrekken bij het ontwikkelen van ideeën en oplossingen is het fundament van Design Thinking. Binnen agile organisaties is het binnenhalen van klantinzichten niet meer voorbehouden aan één persoon of afdeling. Iedereen moet hiermee aan de slag. Tijdens deze sessie leer je welke tools, technieken en modellen je hiervoor het beste kunt gebruiken. En na afloop weet je hoe collega’s hiervoor te enthousiasmeren.

The cornerstones of Behavior Design
Tom de Bruyne | SUE Amsterdam
Wees eerlijk: ‘Ben jij in staat om het gedrag van je klanten daadwerkelijk te beïnvloeden?’. In deze sessie maak je kennis met Behavior Design. Deze discipline combineert design met gedragspsychologie. Je leert welke drie basiselementen aanwezig moeten zijn om consumentgedrag effectief te beïnvloeden met de Design Thinking aanpak. De heilige graal? Wie weet … voel je in ieder geval uitgedaagd.

Visual Thinking: iedereen kan visualiseren
Paul Micolo | Micolo
Visualiseren is een manier van communiceren die heel geschikt is voor het uitdenken, inzichtelijk maken en overbrengen van complexe problemen en nieuwe concepten. Het mooie is: iedereen kan visualiseren! Tijdens deze 100% praktische sessie ga je aan de slag met tekenen en visueel denken. Je leert je idee, concept of probleem visueel over te brengen en ervaart de impact van visualisatie op je werk.

Design Thinking within corporate environments
Thomas de Bresser | innogy
Binnen innogy, onderdeel van de Duitse energiereus RWE, is de afgelopen jaren volop geïnvesteerd in een Design Thinking culture. Thomas stond aan de wieg van deze transformatie. En ja, daarbij is hij heel wat barrières en weerstanden tegengekomen. In deze sessie staat de omslag naar een human centered en design-driven organisatie centraal. En wat is eigenlijk de ROI hiervan? Kortom: alle ruimte om ervaring en kennis met elkaar delen voor het toepassen van Design Thinking in een corporate omgeving.

Data en tijden

De classes vinden plaats op woensdagavond van 17.30 tot 21.00 uur op de volgende data

  • 22 november 2017: Arne van Oosterom | DesignThinkersGroup
  • 29 november 2017: Richard Alker & Markus Leineweber | Perspective
  • 6 december 2017: Tom de Bruyne | SUE Amsterdam
  • 13 december 2017: Paul Micolo | Micolo
  • 20 december 2017: Thomas de Bresser | innogy

Let op: deze mastercourse vindt plaats op verschillende locaties in Amsterdam, waaronder NL Studio’s. Meer informatie hierover volgt nog.

Samengevat

  • 5 sessies van 3 uur over specifieke topics, na werktijd
  • De sessies worden gegeven door verschillende vakexperts
  • Afwisselende mix van theorie en praktijk
  • Toolkit DT die je mee naar huis mag nemen
  • Plezier en kennis uitwisselen met vakgenoten

Na afloop van deze mastercourse ontvang je als bewijs van deelname een deelnamecertificaat met registratie in MyCareer!

Toekomstige events in deze event series

22 november 2017 17:3029 november 2017 17:306 december 2017 17:3013 december 2017 17:3020 december 2017 17:30

AANTAL PE PUNTEN

Geldt alleen voor: Register Marketeers, Senior Marketing Professionals en Senior Communication Professionals.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Arne van Oosterom

    Arne van Oosterom

    DesignThinkersGroup

    Arne is onder andere Senior Partner & Founder van de DesignThinkers Group in Amsterdam. DesignThinkers Group is een van de leading design driven innovatie bedrijven. Zij helpen organisaties wereldwijd met het veranderen van hun organisatie van strikt product georiënteerd en sales driven naar een servicegerichte organisatie waar de mens centraal staat.

    DesignThinkersGroup

  • Markus Leineweber

    Markus Leineweber

    Perspective

    Markus Leineweber is partner en founder van Perspective, een strategisch marktonderzoekbureau. Hun expertise: Propositieontwikkeling, Service design en Digitale innovaties.

    Perspective

  • Paul Micolo

    Paul Micolo

    Paulmicolo.com

    Paul Micolo helpt bedrijven verhalen uit te beelden door te visualiseren. Daarnaast geeft hij interactieve workshops waarin hij de deelnemers leer hoe te visualiseren en dit in te zetten. Ook helpt hij Agile teams met visueel denken.

    Paulmicolo.com

  • Richard Alker

    Richard Alker

    Perspective

    Richard Alker is partner bij Perspective, een strategisch marktonderzoekbureau. Hun expertise: Propositieontwikkeling, Service design en Digitale innovaties.

    Perspective

  • Thomas de Bresser

    Thomas de Bresser

    innogy SE Innovation HUB

    Thomas de Bresser is Innovation Manager bij innogy Innovation HUB.

    innogy SE Innovation HUB

  • Tom de Bruyne

    Tom de Bruyne

    Sue Amsterdam

    Tom is partner en co-founder van het reclamebureau SUE Amsterdam. Hij is een expert in gedragsontwerp, overtuigingspsychologie en marketing innovatie. Tom is fellow aan de KULeuven, en gastdocent op o.a. de Rotterdam School of Management en de Willem de Kooning Academie. Daarnaast schrijft hij een maandelijkse column over gedragsontwerp voor het Tijdschrift voor Marketing en gaf hij eerder een Tedxtalk over dit onderwerp. Tom de Bruyne is tijdens de NIMA Mastercourse Digital beoordeeld met een 8.5. Kenmerken die hij kreeg van de deelnemers waren: enthousiast, gedreven, inspiratie, blijft bij zichzelf en heeft een boeiende boodschap.

    Sue Amsterdam

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X